Trækopi
Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-09-01 02:07

Hejsa!

Har behov for at kopiere at biblioteksstræ (Fra fast disk til et
NetDrive virtuelt drev) til brug med et backup-script til en
shedularstyret backup-process i tekstmode.

Jeg har fundet flere værktøjer der kan kopiere, med mere,
problemet med dem er at de har en tendens til at spørge om
tilladelse til det meste, hvilket lidt ødelægger ideen bag det
hele...Ligelede skal de kunne køre i en standard CMD session.

Takker ydmygt på forhånd......have a nice weekend!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Power corrupts...Absolute Power is kinda neat...

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 23-09-01 00:47

On Sat, 22 Sep 2001 23:07:22, "Peter Jespersen"
<flywheel@worldonline.dk> wrote:

> Har behov for at kopiere at biblioteksstræ (Fra fast disk til et
> NetDrive virtuelt drev) til brug med et backup-script til en
> shedularstyret backup-process i tekstmode.

Øh... XCOPY?

Prøv med en CMD session og: "XCOPY /?" - mon ikke de tilgængelige
options rækker?

... /\/\\ads Orbesen Troest <mads@troest.NEVERMORE.dk>

(Please remove NEVERMORE from address when replying via email...)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-09-01 03:26

On 22 Sep 2001 23:46:33 GMT, Mads Orbesen Troest wrote:

>Øh... XCOPY?

D'OH!

>Prøv med en CMD session og: "XCOPY /?" - mon ikke de tilgængelige
>options rækker?

Hmmm..kan ikke få den til at tage rod-biblioteket med!
Ville have været bedst.......

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Psychoceramics: The study of crackpots.

Fra : Allan

Dato : 23-09-01 01:39

On Sun, 23 Sep 2001 00:25:36 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> wrote:

> D'OH!

> Hmmm..kan ikke få den til at tage rod-biblioteket med!
> Ville have været bedst.......

Xcopy har da alle dage kunne kopiere selv en komplet OS/2 installation.
Xcopy c:\ x:\ /H/O/T/S/E/R/V

Men, tror ikke det virker over et netværk - EA'er går vistnok tabt.

Brug zip til formålet, hvis det er over net.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-09-01 05:02

On 23 Sep 2001 02:38:50 +0200, Allan wrote:

> [...]
>
>Men, tror ikke det virker over et netværk - EA'er går vistnok tabt.
>
>Brug zip til formålet, hvis det er over net.

Det jeg gør er at jeg samler diverse filer (konfigurationsfiler,
dokumenter osv) i en lang række ARJ-pakker der bliver lagt i
dette bibliotekstræ, hvor rod-biblioteket's navn fortæller
hvornår backup'en er taget. Ideen var så automatisk at kopiere
dette træ over på en FTP-server vha NetDrive (Mapper
FTP-ressourcen til at vituelt drev)...

Så udvidede attributter er sådan set ligemeget, men for at kunne
holde den daglige backup adskilt fra de andre har jeg behov for
roden på backup'en.

Jeg kunne selfølgelig pakke backuptræet ned, overføre det og
pakke det ud igen...men det er en lidt klampet måde at gøre det
på..

xcopy e:\backup\20010922 G:\Tot\Flywheel\Backup\ /H/O/T/S/E/R/V

kopierer ganske rigtigt filerne og underbibliotekerne over på
serveren men selve 20010922 bilbioteket får den ikke med..

Nå, jeg tror jeg vil tage mig en lille skraber.....
Hav en fortsat god søndag

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Iraqi rifle for sale. Never fired. Dropped once.

Fra : peter volsted

Dato : 23-09-01 06:18

hi

-----

> xcopy e:\backup\20010922 G:\Tot\Flywheel\Backup\ /H/O/T/S/E/R/V
>
> kopierer ganske rigtigt filerne og underbibliotekerne over på
> serveren men selve 20010922 bilbioteket får den ikke med..

jeg går ud fra at kommandoen md osse virker på netdrev; men ved det ikke.
Gør den har jeg 2 forslag.
gem det mellem ---linierne som f.ex. bakke.cmd:
----------------------------
md G:\Tot\Flywheel\Backup\20010922
xcopy e:\backup\20010922 G:\Tot\Flywheel\Backup\20010922 /h/o/t/s/e/r/v
----------------------------
og fyr så kommandoen bakke af.
eller lidt smartere i Rexx:
----------------------------
/* */
parse arg bibdat
if strip(bibdat)="" then bibdat=date("s")
"md G:\Tot\Flywheel\Backup\"||bibdat
"xcopy e:\backup\"||bibdat||" G:\Tot\Flywheel\Backup\"||bibdat||"
/h/o/t/s/e/r/v"
----------------------------
gemt som f.eks bakker.cmd. køres med kommandoen bakker.
har som default computerurets dato i standardformat; men accepterer en anden
dato som parameter.
Bliver du træt af at se kopieringsforløbet rulle over skærmen indføjer du i
kommandofilen: @echo off som første linie - datoen skal jo alligevel rettes
hver gang du bruger den -, i Rexx-filen "@echo off" som anden linie -
Rexx-programmer skal indledes indledes med kommentar

--
good luck

peter

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-09-01 14:10

On Sun, 23 Sep 2001 07:17:38 +0200, peter volsted wrote:

Igen må jeg sige D'OH!

Det er så simpelt når man først har set det

Har indført kode som forslået!
Virker perfekt

Takker for hjælpen

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Money is the root of all evil, but man needs roots.

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 23-09-01 12:19

On Sun, 23 Sep 2001 02:02:17, "Peter Jespersen"
> [...]

> kopierer ganske rigtigt filerne og underbibliotekerne over på
> serveren men selve 20010922 bilbioteket får den ikke med..

Hvad så med:
echo y|xcopy e:\backup\20010922 G:\Tot\Flywheel\Backup\20010922
/H/O/T/S/E/R/V

"echo y" delen faker et "y" svar til xcopys prompt om du vil kopiere
til en ny directory "20010922". En anden mulighed er jo at lave denne
directory først med "md", så behøver du ikke redirect-finten.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-09-01 14:27

On 23 Sep 2001 11:18:58 GMT, Mads Orbesen Troest wrote:

<snip>

>"echo y" delen faker et "y" svar til xcopys prompt om du vil kopiere
>til en ny directory "20010922". En anden mulighed er jo at lave denne
>directory først med "md", så behøver du ikke redirect-finten.

echo y.....
ikke dumt

Det får jeg helt sikkert brug for...
Senere i scriptet hvor det er meningen at foretage en rotering!

Takker

OS/2: Bill Gates' worst nightmare!

Fra : Allan

Dato : 23-09-01 17:52

On Sun, 23 Sep 2001 02:02:17 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> wrote:

> xcopy e:\backup\20010922 G:\Tot\Flywheel\Backup\ /H/O/T/S/E/R/V
>
> kopierer ganske rigtigt filerne og underbibliotekerne over på
> serveren men selve 20010922 bilbioteket får den ikke med..

Du får jo sådan set det hele med, med den kommando, du får bare ikke
oprettet det biblotek, du gerne ville. Det er imidlertid nemt nok, gør sådan
her i stedet for:

xcopy e:\backup\20010922 G:\Tot\Flywheel\Backup\20010922 /H/O/T/S/E/R/V

Så tror jeg du opnår det, du ønsker.

Fra : Allan

Dato : 23-09-01 19:07

On Sun, 23 Sep 2001 16:52:00 UTC, allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) wrote:

> [...]
> her i stedet for:
>
> xcopy e:\backup\20010922 G:\Tot\Flywheel\Backup\20010922 /H/O/T/S/E/R/V

Ja, så skrev jeg selvfølgeligt forkert, det skal være
xcopy e:\backup\20010922 G:\Tot\Flywheel\Backup\20010922\ /H/O/T/S/E/R/V

Bemærk den afsluttende \ på dest-dir.
Den gør, at xcopy ved, at det er et dir, så den ikke spørger efter det; og den
opretter det i øvrigt osse automatisk, så MD blablabla er unødvendigt.

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 24-09-01 17:04

On Sun, 23 Sep 2001 18:07:19, allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan)
wrote:

> Bemærk den afsluttende \ på dest-dir.
> Den gør, at xcopy ved, at det er et dir, så den ikke spørger efter det; og den
> opretter det i øvrigt osse automatisk,

Hov, det var jeg ikke klar over; fikst nok, så sparer man "echo
y|"-finten...

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 23-09-01 12:13

On Sun, 23 Sep 2001 00:38:50, allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan)
wrote:

> Men, tror ikke det virker over et netværk - EA'er går vistnok tabt.

Ikke hvis det er til et almindeligt netværks-share, så kommer EA'erne
fint med hvis remote filsystemet understøtter EA (FAT, HPFS og JFS
gør).