Autoincrement
Fra : PH

Dato : 22-09-01 23:16

Jeg bruger delphi 6 og paradox-filer.
Jeg har haft et problem med typen autoincrement.
Når programmet har været anvendt et stykke tid begynder der at komme
fejl-meddelelsen key-voilation.
Er jeg den eneste med det problem?
Hvordan løses det eventuelt?

peder

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-09-01 14:35

"PH" <peder@hanghoej.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har haft et problem med typen autoincrement.
> Når programmet har været anvendt et stykke tid begynder der at komme

Det er lidt svært sådan at give gæt på - men fejlen kommer jo ofte hvis du
har et felt der er indexeret, og kun må forekomme en gang, og du forsøger at
"putte" noget i i databasen der i forvejen findes.

Det kunne være en mulighed

Ulrik

Fra : Thomas Riedel

Dato : 23-09-01 22:16

Jeg har haft det samme problem under Windows NT, og kunne kun løse prblæemet
ved først at ændre felt typen til integer, gemme tabellen, og derefter
ændre feltet tilbage til Autoincrement.
Jeg har forladt Paradox, - det er ikke stabilt - og bruger nu Interbase
istedet for.

--
Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : Harald

Dato : 23-09-01 23:18

"Thomas Riedel" <thr@image.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændre feltet tilbage til Autoincrement.
> Jeg har forladt Paradox, - det er ikke stabilt - og bruger nu Interbase

Hvad kræves det for at bruge interbase og hvordan virker det/er det bedre i
forhold til paradox

Mvh
HK

<klippe klippe>

Fra : Kurt Bilde

Dato : 24-09-01 16:07

Hej Harald !

Harald wrote:

> Hvad kræves det for at bruge interbase og hvordan virker det/er det bedre i
> forhold til paradox

Min. Delphi 5 prof. hvis man vil anvende Interbase Express. Hvis man ønsker at
anvende IBObjects (http://www.ibobjects.com) kan du bruge Delphi 3 std og op.

Paradox er en desktop database mens Interbase er en client/server base. Det
betyder bl.a. at du kan anvende tcp/ip til at kommunikere mellem client og
server. Den er transaktionsstyring mens det ligger implicit i Paradox.

-Kurt

Fra : PH

Dato : 24-09-01 15:32

Hvad koster det at anvende interbase??
Er det bedre i forbindelse med filserver-løsninger?

Fra : Kurt Bilde

Dato : 24-09-01 16:04

Hej !

PH wrote:

> Hvad koster det at anvende interbase??

Open er gratis ! Mens den certificerede koster (se Borland side). Endelig kan
man vælge at bruger FireBird som også er gratis.

-Kurt

Fra : PH

Dato : 24-09-01 22:52

Betyder open, at man skal gøre koden tilgængelig for andre?
Hvor findes firebird??

Peder

Fra : Thomas Due

Dato : 25-09-01 08:05

> Betyder open, at man skal gøre koden tilgængelig for andre?
> Hvor findes firebird??

Interbase 6.0 Open Source Edition er (som navnet antyder)
Open Source. Dvs. at selve database systemet er Open Source.
Det har følgende implikationer : Koden til database systemet
skal være tilgængeligt (den findes på bl.a. sourceforge).
Desuden må du IKKE tage penge for at videredistribuerer databasen.
Der er mere til det, men det er lige et par high lights.
Det har ingen konsekvenser for dit program. Det må stadigvæk
gerne være kommercielt, og du må holde din kode tilbage,
du må bare ikke tage penge for databasen.

Firebird findes på sourceforge.net, men du kan også finde
information her :

http://www.ibphoenix.com/

Du kan finde en fiks og færdig Windows installation af Interbase 6.0
her :

http://ibinstall.defined.net/

God fornøjelse

Thomas Due