Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator.eps'er og PDF'er
Fra : Ninzen

Dato : 22-09-01 22:43

Hej,

Måske et lidt fortærsket emne.

Opgave:
Fra Quark med placeret Illustrator.eps grafik med små detaljer
og forløb skal laves "pæne" PDF'er til skærmlæsning.

Problem:
Illustrator.eps'erne er meget hårde(i forløb og udtoninger) og
fortegnede, især når f.eks. en A4 side stå i lidt mindre % til læsning.
Hvis jeg zoomer meget ind ser det fint ud.

Efter forskellige forsøg med at indstille Acrobat Distilleren bl.a.
med højere opløsning af eps filer, er det endt med at jeg konverterer
Illustrator.eps til jpg og genplacerer i Quark, så bliver PDF'er
pænere.

Kan InDesign klarer dette uden problemer?

Eller er det bare sådan med vektorgrafik? Jeg tænker bl.a. på
en tidligere tråd om vektor-skrift fra Photoshop. Her mener jeg
også at skriften skulle rendereres først, for at blive tålelig i PDF.

Er det 1. Quark, 2. Vektorgrafik (når Acrobat ikke
ser det som redigerbar tekst eller 3. Min håndtering af Distiller
der er problemet?
Eller er der nogen der har et bud/tip?
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Søren H. Wind

Dato : 22-09-01 23:17

> Opgave:
> Fra Quark med placeret Illustrator.eps grafik med små detaljer
> og forløb skal laves "pæne" PDF'er til skærmlæsning.

Kan du ike importere dem i PhotoShop og gemme som PDF'er ?
--
Med Venlig løvehilsen
Søren HDI' Wind

Fra : Ninzen

Dato : 22-09-01 23:22

"Søren H. Wind" <s.wind@adslhome.dk> skrev

> Kan du ike importere dem i PhotoShop og gemme som PDF'er ?

Det drejer sig om Quark-dokumenter der også skal trykkes
der indeholder Illustrator.eps'er.
Jeg kan jo nemt save for web med Illustrator-filerne og genplacere
i Quark, men lidt bøvlet for at kunne lave en pæn PDF.
Mener du jeg skulle lave en Quark.eps og hente ind i PhotoShop?
Så ville al teksten jo næppe blive rar at læse på skærm.
Eller misforstod jeg din pointe?
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Ninzen

Dato : 23-09-01 21:05

> [...]
>
> Er det 1. Quark, 2. Vektorgrafik (når Acrobat ikke
> ser det som redigerbar tekst eller 3. Min håndtering af Distiller

Jeg har besluttet mig for at det er 2.
Med Acrobat reader 5.0 kan man selv stille "Udglat streggrafik",
men det skal læseren selv gøre, og det gør downloading langsom.

(Det burde jeg jo ha' vist - men begravet i detaljer, var det blevet væk
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : stefan mylleager

Dato : 24-09-01 10:40

Ninzen wrote:

> Jeg har besluttet mig for at det er 2.
> Med Acrobat reader 5.0 kan man selv stille "Udglat streggrafik",
> men det skal læseren selv gøre, og det gør downloading langsom.

Det vil jeg tillade mig at betvivle, da man ikke skal hente flere data,
men blot bruge mere computerkraft.

-stefan

Fra : Ninzen

Dato : 24-09-01 20:00

"stefan mylleager" <stefan@N-O-SPAMblasphemy.dk> skrev

> Det vil jeg tillade mig at betvivle, da man ikke skal hente flere data,
> men blot bruge mere computerkraft.

Næ, det har du nok ret i.
Til gengæld er Acrobat 5.0 meget gumpetung at arbejde med.

Jeg prøvede at se på mine problem-filer med "Udglat streggrafik"
slået til. For nogle enkle Illustrator-logoer (næsten som outlinet tekst)
blev resultatet faktisk flot, men for mit egentlige problem
- Illustrator.eps'er med små detaljer og forløb - hjalp det ikke.
Og iøvrigt kan jeg ikke løbe an på at folk har Acrobat 5.0 med
"Udglat streggrafik" slået til.

Så indtil videre må det, når kravet er det pænest mulige, løses
med placering af JPG.
--

Venlig hilsen Ninzen