Ny tid ?
Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-09-01 20:48

Har jeg ret i, at verdensborgerne
generelt har fået et mere alvorligt
syn på alt der har med muslimer at gøre ?

Tror I ikke også, at selv i Danmark
vil der ses skævt til muslimer ?
Danskfødte som "importerede" ??

Er det en ny tid vi er begyndt på ?

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 22-09-01 20:59

d. 22/09/01 21:47 skrev Karsten Olesen på gakke@email.dk i artiklen
9oipq9$1ar3$1@news.cybercity.dk:

> Har jeg ret i, at verdensborgerne
> generelt har fået et mere alvorligt
> syn på alt der har med muslimer at gøre ?

Nej.

> Tror I ikke også, at selv i Danmark
> vil der ses skævt til muslimer ?

Ikke mere, end vi allerede gør.

> Er det en ny tid vi er begyndt på ?

Nej, det er en ny tid, der begyndte for flere år siden. Det er en ny tid,
hvor der kun er minimalt overskud til det, som er lidt fremmedartet og
påtrængende. Det er en ny tid, hvor vi er nødt til at være selektive med,
hvad vi kan forholde os til, og vi vil selv bestemme, hvad vi ønsker at
vælge til og fra. I en sådan tid er det et problem, når der kommer nogle
mennesker med en fremmed kultur samt specielt udseende og sprog ind i vore
nære omgivelser. Det gør os utrygge.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-09-01 21:09

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> d. 22/09/01 21:47 skrev Karsten Olesen på gakke@email.dk i artiklen
> 9oipq9$1ar3$1@news.cybercity.dk:

> Nej.
***********************
Det er jeg ellers helt sikker på,
når man ellers følger med, og ser
hvad der sker rundt om i verden.
Nogle handler med vold mv. til følge,
og endnu flere tænker sit...
***********************

> Ikke mere, end vi allerede gør.
****************
Jeg fornemmer det er blevet værre siden WTC kolapset.
****************

> [...]
> I en sådan tid er det et problem, når der kommer nogle
> mennesker med en fremmed kultur samt specielt udseende og sprog ind i vore
Vi har måske noget vi ser som meget kostbart,
vi nødig vil dele med udenforstående, eller
se taget fra os, da det kan være vores grundlag
for alt ægte danskt. En naturlig reaktion vil jeg tro.

Fra : Erik

Dato : 22-09-01 21:56

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ****************
> Jeg fornemmer det er blevet værre siden WTC kolapset.

WTC fik det bare til at koge over.

Erik

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 23-09-01 08:36

d. 22/09/01 22:08 skrev Karsten Olesen på gakke@email.dk i artiklen
9oir1t$1cpu$1@news.cybercity.dk:

> [...]

Har du ikke en lille verden at se på? I hvert fald er jeg overbevist om, de
muslimske lande ikke har fået et mere alvorligt syn på alt, der har med
muslimer at gøre.

I Danmark tror jeg også blot, det er tendensen fra de seneste to-tre år, der
er fortsat og måske forstærket med det øgede antal muslimske indvandrere og
den forstærkede retorik fra indvandrermodstandernes side, der er fulgt med.
På den anden side har du måske alligevel ret, selvom det er sket som en
glidende udvikling.

> ****************
> Jeg fornemmer det er blevet værre siden WTC kolapset.

Det er det måske også, men jeg fornemmer, det er marginalt. Det er primært
en eksisterende had og frygt, der har fået ny næring.

> Vi har måske noget vi ser som meget kostbart,
> vi nødig vil dele med udenforstående, eller
> se taget fra os, da det kan være vores grundlag
> for alt ægte danskt. En naturlig reaktion vil jeg tro.

Jeg tvivler egentlig på, det er noget, der er grundlag for alt ægte dansk,
vi er bange for at miste. Gæstfrihed er nemlig mere grundlæggende dansk end
had og frygt rettet mod fremmede, efter min mening.

Jeg synes mere, det ser ud til at være vores materielle velstand, som vi
nødigt vil dele med andre, og som vi frygter bliver taget fra os. Det er dog
ikke grunden til alt fremmedhad. En anden årsag tror jeg er, at udviklingen
i samfundet går for hurtigt til, at alle kan følge med og forstå, hvad der
sker, og indvandringen er så tydelig og åbenbar, den er til at få øje på.
Det kan også omformuleres til en fremmedgørelse af vi mange indfødte
danskere, som ikke kan følge med samfundsudviklingen. Endelig gør pressen jo
sit ved at betragte muslimers krige og kriminalitet som gode historier.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen