Web-projekt
Fra : Torben Schmidt

Dato : 22-09-01 19:59

Hej.

Jeg ved ikke helt om dette er den rigtige kategori, men jeg tager chancen.
Jeg vil meget gerne starte et nyt Web-projekt. Jeg vil helst ikke sige for
meget omkring projektet. Jeg håber i forstår. Men jeg har et problem, som
jeg håber i vil og kan hjælpe mig med. Er der nogle, som ved hvordan man får
fat på de seneste nyheder og informationer indenfor musik og tv? Det er jo
ikke så fedt at have nyheder indenfor underholdning hvis ikke man hele tiden
er opdateret og har de seneste nyheder. Man kan selvfølgelig altid gå på
jagt på nettet, men er der ikke andre muligheder?

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med dette.

Mvh.
Torben
email@torben-schmidt.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-09-01 21:58

On Sat, 22 Sep 2001 20:59:01 +0200,
Torben Schmidt <webmaster@torben-schmidt.dk> wrote:

> [...]
> er opdateret og har de seneste nyheder. Man kan selvfølgelig altid gå på
> jagt på nettet, men er der ikke andre muligheder?

Spørger du til den til den tekniske løsning, eller efterlyser du en
leverandør af nyheder?

Hvad det første angår, så er det en overkommeli gopgave at bygge en
"parser", altså en dims der automatisk henter tekst/billedressourcer fra
eet sted på web til dit website. Det kunne eksempelvis være de seneste tre
udenlsandsnyheder, samt den senste filmsanmeldelse fra Politikens eller
Jyllandspostens website.

Hvad leverandør af nyheder angår, så tror jeg der er vide mulighder. Uden
at have undersøgt det nærmere vil jeg tippe på art du kan indgå aftaler
med de fleste netmedier om at trække på deres ressourcer mod passende
betaling; det der med at gå på jagt på nettet på egen hån dlyde rikke som
en farbar vej, hverken rent praktisk eller hvad ophavsrettigheder angår.
Det konkrete valg af lyverandør afhænger vel af det site, du selv bygger
op, hvor målgruppen er ret styrende for, om du skal trække på det ene
eller andet medie.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Karsten

Dato : 30-09-01 09:14

Hej Torben

> Er der nogle, som ved hvordan man får
> fat på de seneste nyheder og informationer indenfor musik og tv?

http://www.1klik.dk/ADDURL/in-a-box/nyheder/ kan du gratis få
overskrifter og teaser til nyheder indenfor musik og tv. Du indsætter bare
et lille script på din side, og så sørger scriptet selv for at holde
nyhederne opdateret.

Mvh. Karsten