Nå... nu sker den dag :( æv æv...
Fra : moller

Dato : 22-09-01 18:18

Hej alle... sider her i dag og ser det gode vejr mens man tænker iiihhh hvor
ville det være sjovt at drøne lidt rundt på sin MC... men næ nej, den ene
holder i Fakse pga.. den ikke kan lide regnvejr, og den anden holder i
Ballerup med smadret krumtap :(

Jeg er op til flere gange blevet anbefalet at skaffe mig af med dem
bégge og så købe 1 nyere maskine, så jeg ikke skal rode så meget med dem...
og alle gange har jeg tænkt.. ja ja, det går nu nok :)

Men i dag må jeg indrømme at nu sker det... GT'en skal væk... MZ'en uha
uden motor er den nul og niks værd... så den blir lavet klar til vinter, og
så må jeg kigge mig efter noget bedre til næste sommer...

Der har jeg så kigget lidt forskelligt... og har måtte sande at det er i
600ccm området maskinen skal ligge... virker lidt som om at mange der har
haft støre går ned senere til omkring 600, samt mange som begynder med GS500
og lignende vælger en 600 maskine som deres nummer 2... og har den i mange
år.

De maskiner jeg har kigget på er...

GSX 600 S bandit... som er tilpas billig og stadig en masse spræl... men
jeg har så kigget på SV 650 med og uden S ... selvet S'et som medføre kåbe
osv... gir en kraftig prisstigning, og når man kigger på data'ende virker
det næsten som en helt anden maskine når man går til S modellen... derfor
tænkte jeg på at man kunne starte med SV 650, og når man syntes den var
blevet kedelig købte man kåbe osv... til S modellen, og derved nærmest fik
følesen af at skifte maskine uden at ha gjort det ??? passer det ???

men så er der nogen som siger at SV 650 ikke er særlig behagelig når man
slækker gassen, som om den bremser meget op i det ??? er det rygte, smag..
eller noget som bare er ved den slags motore ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 ombygges til 301 inden for næste 1-2 mdr...

Suzuki GT-380 til salg... giv et bud :)

Fra : Thomas Fries

Dato : 22-09-01 23:43

Hej

Forskellen på SV650 med og uden S, er at den uden S er lidt lavere gearet,
fodhvilerne sidder lidt længere fremme, og så kåben selvfølgelig. Det vil
næppe kunne betale sig senere at bygge den om til en S'er, idet bl.a.
instrumenteringen også er forskellig. Mht. til motorbremsen er det det en
følge af V2-motorkarakteristikken, og det er en smagssag om man kan lide det
eller ej. Prøv da at se om ikke du kan få en prøvetur på en, og vurder så
selv. Jeg er ihvertfald utroligt glad for min SV'er, og så ser den sgu da
samtidigt godt ud. Se evt. billeder på www.sv650.esenet.dk

Mvh
Thomas Fries
SV650S

Fra : Bent Fer

Dato : 23-09-01 06:37

"moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville det være sjovt at drøne lidt rundt på sin MC... men næ nej, den ene
> holder i Fakse pga.. den ikke kan lide regnvejr, og den anden holder i

<SNIIIIP en masse fornuftigt>

Hi hi.... Så kunne du ikke tåle at blive mobbet mere

Det lyder foornuftigt! Hvad du skal købe det ved jeg nu ikke....

mvh Tommy Fer

Fra : Morten Juel

Dato : 23-09-01 09:26

> Hi hi.... Så kunne du ikke tåle at blive mobbet mere
hehe nej, men han er jo ellers vant til det )

Mvh
Morten

Fra : moller

Dato : 23-09-01 11:05

> Hi hi.... Så kunne du ikke tåle at blive mobbet mere

tjaaaa.... MZ beholder jeg jo stadig :) den skal vi lige ha fikset....
så du for muligheden for at mobbe med lidt endnu :)

> Det lyder foornuftigt! Hvad du skal købe det ved jeg nu ikke....

Ja, det er jo det svære... hvis ikke mit lille firma køber en bil til
mig :) du ved firma gave hæhæ

Nej, lige nu er der kig på SV 650, GSX 600 og GSX 600 F ... stiler mest
mod SV 650, der er mange der har den , og der er vildt mange der har en til
salg... derved kan prisen presses :) men nu tror jeg vil starte med ud og se
på de forskellige, og prøve nogen stykker :) og jeg regner med du skal med
også Tommy, for jeg skal lige ha en med til at se hvilken fejl der er på dem
:)

VH
Moller

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-09-01 13:25

Du burde også overveje en Yamaha Fazer (FZS600), jeg har ihvertfald ikke
fortrudt et sekund at jeg valgte den da jeg også ville have noget i 600
klassen.
Den er lidt dyrer end Banditten, men jeg mener man får en del bedre kvalitet
og en del flere hypper (95Hk).
Motor og bremser kommer fra Yamaha's sportsmaskiner, mens der er sparret
lidt på stel (stål rør) og kåbe.

Jesper
Fazer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-09-01 15:42

> Men i dag må jeg indrømme at nu sker det... GT'en skal væk...
> De maskiner jeg har kigget på er...
>
> GSX 600 S bandit... som er tilpas billig og stadig en masse spræl...

Den hedder nu GSF600 (og der så S(port) og N(aked)
Nu ved jeg ikke lige hvor mange penge du vil spendere, men hvis jeg var dig
ville jeg også lige overveje cbr600f2 fra '93 og derefter. Man kan få et
udmærket eksemplar for 60kkr, og så er det vidst en noget nær perfekt mc med
100 papirsheste, 230 på toppen og go' kvali. Jeg har ingen praktiske
erfaringer med den selv, men det regner jeg med at få, så snart jeg har fået
solgt min babygixxer... Hey, køb den!!!!
Anyways, så fik jeg jeg en masse (godt :) at vide om den i tråden "CBR600F2
godt/skidt?" (Message-ID: <XQpm7.3713$9V5.253622@news000.worldonline.dk>)

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Moller

Dato : 24-09-01 16:23

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote in message

> "moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Den hedder nu GSF600 (og der så S(port) og N(aked)

Mig og mit staveri :)

> Nu ved jeg ikke lige hvor mange penge du vil spendere, men hvis jeg var
dig
> ville jeg også lige overveje cbr600f2 fra '93 og derefter. Man kan få et

Ja, CBR'en er en man har kigget en del på :) også... men nu har jeg
kigget nypris indtil nu, og derved regnede med at springende afspejlet deraf
i brugt pris... men efter hva jeg kan se, er det jo ikke sandt.. må lige
studere dem nærmere :)

> [...]
fået
> solgt min babygixxer... Hey, køb den!!!!

Ville nu gerne nøjes med en Mini Gixer... men min højde siger nej :( har
prøvet tommy's og må konstatere at jeg er alt for høj til den :( en anden
ting er at der skal være komfort til konen bag på... :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 som søger ny motor + forgaffel :)
Suzuki GT-380 til salg... 6000Kr og det er din :) 8000Kr... og jeg syner
den også :)

Fra : Alexander Ørstrøm

Dato : 25-09-01 22:55

Har du et billede af den??