Hvordan kan denne mail gøre dette ??
Fra : Brian Kristiansen

Dato : 22-09-01 18:09

Hej

Jeg fik en mail idag hvor da jeg klikkede mig ned på den så åbnede den 1
vindue, da jeg lukkede det åbnede der et nyt og sådan fortsatte det

Her er en kopi af meddelseskilden

From: mazamlic@msn.com
To: dibel@eastky.net
Subject: Hi Time:8:11:33 AM
Date: Tue, 21 Sep 1999 08:11:33

<head>
<title>New Page 1</title>
<script>

// PopUp Maker 5.0 by CodeBrain.com

// PopUp Window Script
// Place this script in the <head> of your page.

function doPopUp(){
doPopUpWindow =
window.open("http://www.sexcenterfolds.com/cgi-bin/click-sc.cgi?kytec16","Ge
orge","status=yes");
}

</script>
</head>

Fra : Kent Friis

Dato : 22-09-01 18:12

Den Sat, 22 Sep 2001 19:09:14 +0200 skrev Brian Kristiansen:
>Hej
>
>Jeg fik en mail idag hvor da jeg klikkede mig ned på den så åbnede den 1
>vindue, da jeg lukkede det åbnede der et nyt og sådan fortsatte det

Fordi de har brugt HTML og JavaScript. Få dig et ordentligt mailprogram
der ikke tror det er en webbrowser, så slipper du for det problem.

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Bo Nordahl Pedersen

Dato : 11-12-01 11:43

Hej Brian

Dit E-post program kan vise HTML og alt det andet gode ligesom din
browser (kører du mon Outlook Express?). Fænomenet du oplever
beskrives vist i litteraturen som "cascading windows" jeg ville gerne
skrive noget mere, f.eks. hvordan man laver det, men jeg har det
desværre ikke lige i hovedet (hvis du er intresseret søg evt. på
Google, men det har du jo nok regnet ud ).
Det er rimeligt irriterende, og der er svjv ikke rigtigt noget middel
imod det.
Du kan evt. skifte din mail klient til f.eks. Pegasus mail, eller en
tidlig version af Eudora, da de senere er lidt for avancerede og vist
indeholder spy-ware, jeg bruger selv Eudora light 3.6. Så undgår man
jo også alle de irriterende vira der benytter script faciliteterne til
at sprede sig.
Det var meget lidt, men jeg håber det hjalp.

V.H.
Bo

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-12-01 12:11

Bo Nordahl Pedersen wrote in news:3c15e17d.4329736@news.cybercity.dk:

> [...]
> Google, men det har du jo nok regnet ud ).
> Det er rimeligt irriterende, og der er svjv ikke rigtigt noget middel

jojo ... det anbefales, at den sikkerhedszone man anvender i sine
mailprogrammer er "Restricted Sites". I denne zone kan man så slå alle
former for scripting fra. Så undgåes det, som Brian har oplevet ... og han
kan blive ved med at bruge OE, hvis han er glad for den. Man opnår samtidig,
at man stadig kan se alm. formattering i sine HTML-emails. I OE6 er
sikkerhedsniveauet vist som standard sat til det jeg beskrev.

> [...]
> indeholder spy-ware, jeg bruger selv Eudora light 3.6. Så undgår man
> jo også alle de irriterende vira der benytter script faciliteterne til

Ahem ... det er meget få vira, der benytter OE til at sprede sig ... det er
typisk Outlook - pga dennes åbne object-model. At ens mailklient ikke
understøtter scripting i emails forhindrer jo ikke, at brugeren 2x-klikker
på en vbs-fil, der kommer med en mail - som tilfældet var med bla. ILY og
Anna Kournikova.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...