Virtuel PC - er det fuldstændig som en PC ~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-09-01 15:02

Vi tester altid vores websites på PC, og til det formål har vi en PC'er
stående.

Imidlertid skæmmer den vores Mac miljø, den bliver udelukkende brugt til
at teste vores arbejde - dvs. via internettet i fx. Explorer og
Netscape.

Vi har nu fået den ide at Virtuel PC kan erstatte PC'en, men emulerer
VPC nu også fuldstændig en PC samt de respektive browesere dertil ?

Hvor heftig en Mac kræver det at køre VPC uden at man bliver irriteret
over hastigheden ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-09-01 15:07

In article <1f0589c.1oy1fv61v15kc0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvor heftig en Mac kræver det at køre VPC uden at man bliver irriteret
> over hastigheden ?

En 2GHz G8.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 22-09-01 15:18

> En 2GHz G8.

LOL (-:

--
//Jonas @ 11°, 56° | Remember Occam's razor? |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk>

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-09-01 18:14

J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> LOL (-:

tjo, det er ikke helt ved siden af ;)

En 400 mzh G4 som jeg har kører IE og netscape ok, ikke vildt hurtigt,
men ok. Alt andet kan man godt glemme...

/thomas

Fra : Anders

Dato : 24-09-01 18:26

Thomas von Hassel skrev:

> tjo, det er ikke helt ved siden af ;)
>
> En 400 mzh G4 som jeg har kører IE og netscape ok, ikke vildt hurtigt,
> men ok. Alt andet kan man godt glemme...

Hvad med MineSweeper?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-09-01 19:51

Mon, 24 Sep 2001 19:25:51 +0200, skrev Anders
<ajkmine@boxershortsmac.com>:

>Hvad med MineSweeper?

Hvis denne debat skal fortsætte, vil I så ikke godt holde den i
news:dk.edb.mac, det har efterhånden ikke noget med webdesign at
gøre.

Det er iøvrigt dårlig netikette, at X-poste uden at sætte fut til
den mest relevante gruppe, jvnf.
<http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 22-09-01 20:59

> En 2GHz G8.

Bah Humbug!

400 MHz, så er du flying. Så længe det bare er til test er det alt
rigeligt. 266 MHz G3 kører fint med VPC 4 her.

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-09-01 21:50

In article <1f05oxp.12jcxem104ek5kN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> Bah Humbug!

Min irretationsgrænse ligge nok lavere end din så.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-09-01 00:59

> Min irretationsgrænse ligge nok lavere end din så.

Det burde den ikke. Til test, homebanking og den slags er det fint.

Tænk på mig der plages af en wintel på arbejde. Hvis jeg printer kan jeg
ikke tilgå lokalnettet før jeg har genstartet!?!.

Det har jeg levet med i to år nu :-|

Damn, jeg bliver pludselig så træt af det job jeg har.

Er der nogen der ved om der er stor efterspørgsel efter:
En uddannet typograf, i den grafiske branche fra 94 til 98, derefter
masser af Wintel erfaring, dog med rigelige doser Mac efter kl. 16:00.
Helst et job som sysadmin, jeg har lavet min del af de kreative opgaver,
nu vil jeg bare gerne tilbringe tiden inde i en PowerMac Server med at
skrue en ny HD fast ... jeg mener det :)

Tænk om der var nogen i Jylland der var fjollede nok til at tage
chancen.

Heh, martin det var egentlig ret latterligt. Sådan at bruge det her om
et StepStone. Sorry

Mojn, Thomas
thomas snabel a boelskifte dk

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-09-01 01:19

In article <1f05yx6.170x9rclz4fecN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> Det burde den ikke. Til test, homebanking og den slags er det fint.

Jeg har det med at få et flip over langsom skærmopdatering, hvilket er
VPC største svaghed (efter min mening, naturligvis).

> Tænk på mig der plages af en wintel på arbejde. Hvis jeg printer kan jeg
> ikke tilgå lokalnettet før jeg har genstartet!?!.
>
> Det har jeg levet med i to år nu :-|

Hvad er det for en nar i har til at styre opsætning og netværk?

> Heh, martin det var egentlig ret latterligt. Sådan at bruge det her om
> et StepStone. Sorry

Overhovedet ikke latterligt. Smid da dit resume på din hjemmeside, og et
link til det i din signatur.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-09-01 02:21

> Hvad er det for en nar i har til at styre opsætning og netværk?

Ingen, han gør hvad han kan. Ja, det er uhyggeligt. Han har fået besked
på at det er Win95 man understøtter og STFU. Stakkels mand :(
Han er det dejligste menneske du kan tænke dig, men sådan er det bare!

Den "nar" vi har er en eller anden oppe i heirakiet, vi har nemlig en
regel om at ALLE nye stillinger skal opslås internt.

Sjovt, da jeg havde været i firmaet i et år blev der ansat en lige for
næsen af mig ... i mit drømme job, som Hardware gut med ansvar som
supporter internt.

Vi skal opslå alle stillinger internt, men når det kommer til dem hvor
man kan miste nogen der ved noget ... så er det op i røven med den
regel. som jeg vil sige til min chef på mandag "Er det ikke bedre at
beholde en i firmaet, end at miste ham helt?

> Overhovedet ikke latterligt. Smid da dit resume på din hjemmeside, og et
> link til det i din signatur.

Tak for din AppleCare

Det har betydet mere end du tror min ven

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-09-01 03:00

In article <1f062zt.1vcrvm92ke4e8N%engineering@boelskifte.dk>,
> [...]

> på at det er Win95 man understøtter og STFU. Stakkels mand :(
> Han er det dejligste menneske du kan tænke dig, men sådan er det bare!

Undskyld, men er det Win95 i bruger?
Er det meningen i skal tjene penge?

> Den "nar" vi har er en eller anden oppe i heirakiet, vi har nemlig en
> regel om at ALLE nye stillinger skal opslås internt.

Man burde da alligevel sikre sig at det er en med de rette
kvalifikationer der får jobbet.

> Sjovt, da jeg havde været i firmaet i et år blev der ansat en lige for
> næsen af mig ... i mit drømme job, som Hardware gut med ansvar som
> supporter internt.

Hæh, det lyder som mit job
Hardware og OS er min specialitet, og det bliver udnyttet på det
groveste. Det beklager jeg naturligvis ikke.

Man gør hvad man kan

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-09-01 23:27

DOHH, sendte jeg den også til webdesign. Hehehuhadada ja så må vi se
hvem der læser med, det var sgu en smutter.

Skal vist til at holde interne ting interne, bedre at sige op end at
blive fyret

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Karl Antz

Dato : 23-09-01 08:09

> Jeg har det med at få et flip over langsom skærmopdatering, hvilket er
> VPC største svaghed (efter min mening, naturligvis).

.... hvoraf man ser hvor subjektivt disse sager er

Jeg har nu i flere år lavet alt mit Windows-arbejde (tekstredigering,
grafik med PaintShopPro - bvadr!, lettere layout og check af simple
hjemmesider i diverse browsere under forskellige Windows-systemer,
fremstilling af PDF'er, ca 6 timer/dag) på VPC. Og jeg kan sagtens leve
med hastigheden.

Men ok - for det første er jeg ikke en hastigheds-narkoman, og for det
andet regnede jeg fra starten af med at det ville være langsommere.

Det er en afvejning af nødvendigheder. Jeg foretrækker så helt klart
Mac, og med OS X forøvrigt endnu mere end før. Men så godt som alt mit
pengearbejde foregår med PC - og hjemmefra. Og jeg gider altså ikke få
klaus i mit arbejdsværelse (skønt han faktisk er en dejlig fyr

Desuden var det inden VPC for Womdows (hovsa - men den bør jeg næsten
lade stå...-) kom den eneste mulighed for at have flere PC'ere i én og
samme maskine, hvilket for mig er en nødvendighed.

Det korte af det lange: efter flere års og utallige timers erfaring med
det mener jeg at det _til de ting jeg bruger det til_ giver fuldtud
tilstrækkelig hastighed. Men jeg kunne ikke drømme om at spille på
det

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4, 1th

Fra : Christian Bech

Dato : 26-09-01 08:52

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Tænk på mig der plages af en wintel på arbejde. Hvis jeg printer kan jeg
> ikke tilgå lokalnettet før jeg har genstartet!?!.
>
> Det har jeg levet med i to år nu :-|
>
> Damn, jeg bliver pludselig så træt af det job jeg har.

Jeg lider med dig - i løbet af fjorten dage overgår jeg også til
Win2000. Heldigvis har jeg haft held til at tigge mig til en 9600, som
ingen andre ville have - så den står i det mindste og pynter på
kontoret. Så den bærbare Win2000-starut bliver sikkert forvist til en
funktion, der hedder test af arbejdet på Mac'en.

> [...]
> skrue en ny HD fast ... jeg mener det :)
>
> Tænk om der var nogen i Jylland der var fjollede nok til at tage

Sjovt. Vi har lige udfaset en stor del af Mac'erne, fordi der ikke var
nogen, der ville passe dem.

Der burde da være muligheder, hvis du kan leve med et job i det
offentlige.

--
Christian

Fra : J.C. Voss

Dato : 22-09-01 15:16

> Vi har nu fået den ide at Virtuel PC kan erstatte PC'en, men emulerer
> VPC nu også fuldstændig en PC samt de respektive browesere dertil ?

Ja, komplet emulering med ulovlige handlinger, blå skærm og "Microsoft
Moments" en masse. Jeg har installeret Netscape 4.77, Opera 5 og IE 5.5,
og det fungerer.

> Hvor heftig en Mac kræver det at køre VPC uden at man bliver irriteret
> over hastigheden ?

Jeg har VPC 4 installeret på min G4/400Mhz/448 Mb RAM. Jeg bruger den
til netbank, til at teste websites på (ligesom jer) og til et GIS
program der hedder ArcView der kun er lavet til PC, og til det formål er
den OK. Når man arbejder i ArcView er den dog til tider ualmindelig
langsom, men det er oså et krævende program og VPC er blot en emulator.

Jeg kører Win98 på den emulerede PC, og tildelt den 120 Mb RAM.

Fra : Jesper

Dato : 22-09-01 15:39

> [...]
>
> Vi har nu fået den ide at Virtuel PC kan erstatte PC'en, men emulerer
> VPC nu også fuldstændig en PC samt de respektive browesere dertil ?

VPC emulerer for så vidt fuldstændigt. Det den ikke kan emulere er den
mørkere standard gammainstilling på en skærm under Windows.

> Hvor heftig en Mac kræver det at køre VPC uden at man bliver irriteret
> over hastigheden ?

Det kommer an på hvad du vil køre. Hvis du vil køre noget rigtigt tungt
som AutoCAD skal du bruge VPC4 på en G4 og helst en Dual 800 MHz

Ellers VPC4 med Win 98 SE på en G4 med min 256MB RAM og 1 GB ledig HD,
det skulle virke nogenlunde kvikt.
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,