Meninger om Airon hjelme
Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-09-01 14:14

Kære alle,

Nogen der har erfaringer eller meninger i øvrigt om Airon-hjelme??
Alt modtages med tak

Mvh
Claus Rolsted
ICQ: 91028400

Fra : Carsten Howard Steff~

Dato : 22-09-01 17:25

> Nogen der har erfaringer eller meninger i øvrigt om Airon-hjelme??
> Alt modtages med tak

_______________________________
Mener du ikke Airoh hjelme?
Hvis det er en Airoh hjelm så mener jeg den er god til prisen, men
sikkerheden ved den oplukkelige model ( jeg har selv en) ikke virker
tillidsfuld, en tysk test (motorrad) afslørede at lukketøjet til klappen
ikke holder ved et styrt, men hvis man nøjes med at betragte klappen som
visiret på en åben hjelm er den ok, men at betragte den som integralhjelm,
ja så vil jeg ikke anbefale den. Desuden er det en hjelm der er fremstillet
af polycarbonat (plastic) som nok ikke anbefales hvis uheldet rigtigt er
ude,det sikreste anses at være hjelme fremstillet i glas/kulfiber selv om
der er delte meninger om dette.
Jeg bruger den selv ved bykørsel, hvor jeg syntes den fungerer rigtig godt,
den er meget komfortabel og klapsystemet er et af de bedst fungerende jeg
kender.

Konklusion: God cruiser hjelm, men til lidt sportig landevejskørsel vil jeg
ikke anbefale den .
Carsten. gsxr 7/11

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-09-01 18:17

Jo selvfølgelig, sorry min fejl - det er _Airoh_.
Tak for rådet, det er netop den oplukkelige model jeg har kig på.

Rent faktisk så kører jeg 'kun' på en 45-scooter indtil videre, men
hastighedsmæssigt når jeg gerne op på 70 km/t, de steder den skiltede
hastighedsbegrænsning tillader det.
Jeg regner med at tage mc-kort til næste sommer, og fik at vide i butikken
at der var Airoh-hjelmen blev benyttet til mc.

Så jeg håber bare at skidtet holder, hvis uheldet er ude...

Mvh
Claus (på Vespa ET2)

Fra : JSM

Dato : 22-09-01 18:36

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jo selvfølgelig, sorry min fejl - det er _Airoh_.
> Tak for rådet, det er netop den oplukkelige model jeg har kig på.

Sådan en har jeg. Jeg synes den er ok. Den sidder godt og bovport-systemet
er en dejlig ting. Den har en væsentlig mangel. Når man kommer over 80 km/t
og læner sig lidt forover begynder luftindtaget på toppen af hjelmen at
fløjte/hyle temmeligt højlydt. Ellers er jeg udmærket tilfreds med den. Til
bytrafik er den glimrende. Til længere ture har jeg en anden hjelm.
--
MVH
JSM