Indesign 2.0 ?
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-09-01 13:54

Skal indkøbe nye softwarepakker til museet, langt om længe. Derfor slår
det mig om man ikke burde vente med at købe Indesign, hvis 2.0 er lige
om hjørnet. Der bliver næppe budget til køb af nyere version inden for
overskuelig fremtid.

Nogen der kender status på Indesign 2's udvikling ?

MVH ANR

"[To Start Press Any Key] Where's the ANY key?"
-Homer Simpson

Fra : tom dissing

Dato : 22-09-01 14:18

Hvis du alligevl vil vente.. Hvorfor venter du så ikke til Quark kommer i
version 5.0 .. Det skulle den gøre til .. ??september ( øh !?!)
Tom

On 22/09/01 14:54, in article
1f054mr.109r3l512f7462N%anrNOTPART@OFMAILmac.com, "Andreas N Rasmussen"

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-09-01 14:53

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Hvis du alligevl vil vente.. Hvorfor venter du så ikke til Quark kommer i
> version 5.0 .. Det skulle den gøre til .. ??september ( øh !?!)

Det skyldes at det ikke er mig der skal bruge den, og at ham der skal
efterhånden er fortrolig med Indesign 1.5 hjemme. Quark er jo svær at
begynde med, så valget ligger imellem at købe ID1.5 nu og nøjes med den,
eller vente på ID2.0 .

Ingen der har hørt nye rygter? Det mest informative jeg kunne finde var
at den nærmede sig beta i Juli, hvilket jo ikke hjælper synderligt.

På forhånd tak.

Fra : Thomas

Dato : 23-09-01 09:14

"tom dissing" <tom@mir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du alligevl vil vente.. Hvorfor venter du så ikke til Quark kommer i
> version 5.0 .. Det skulle den gøre til .. ??september ( øh !?!)

Da ordet budget var nævnt i indlægget, pynter en InDesign væsentlig mere på
et budget end Quark gør...

Mon ikke det har en del med valget at gøre?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Jakob Bock

Dato : 22-09-01 15:44

> Nogen der kender status på Indesign 2's udvikling ?

Prøv at se tråden "InDesign 2.0?" i InDesign/Mac forumet på
http://www.adobeforums.com/. Det kan være der står noget der.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-09-01 16:25

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> Prøv at se tråden "InDesign 2.0?" i InDesign/Mac forumet på
> http://www.adobeforums.com/. Det kan være der står noget der.

Tak for linket. De snakker mest om features de håber på (såsom den
context-aware optionsbar i photoshop), men der var en der mindede om at
Adobe taleren på Macworld Expo i Juli lovede den færdig i det fjerde
kvartal af 2001. Andre ser ud til at håbe på den kommer på Seybold - så
optimistisk er jeg nu heller ikke.

Nåmen så må jeg vel regne med den kommer i løbet af vinteren.

MVH ANR

"Does anyone have change for a button?"
-Montgomery Burns

Fra : Peter Gersmann

Dato : 22-09-01 17:37

In article <1f05c4i.1luy2kb1bwvuajN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Andre ser ud til at håbe på den kommer på Seybold - så
> optimistisk er jeg nu heller ikke.
>
> Nåmen så må jeg vel regne med den kommer i løbet af vinteren.

Det kan jo være at begge dele er sandt... Introduktion og frigivelse af
produkter sker sjældent samme dag. Men normalt er der rabat fra
introduktionsdatoen.

Den store nyhed er at Lego/Kirkbi har købt majoriteten af Barco til
Purup - Eskofot.

//Peter Gersmann

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-09-01 00:09

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Den store nyhed er at Lego/Kirkbi har købt majoriteten af Barco til
> Purup - Eskofot.

Wow! Det havde jeg ikke hørt... Godt at vide, nu da man er på udkig
efter CtP.

--
René

Fra : Peter Gersmann

Dato : 23-09-01 06:19

In article <1f05xdq.1f5fjhvxc1680N%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Wow! Det havde jeg ikke hørt... Godt at vide, nu da man er på udkig
> efter CtP.

Yep, ser ud til at en række produkter aflives, og så er det jo ikke så
morsomt, hvis man har skrevet under på en millionkontrakt.

http://www.seyboldreports.com/News/2001/20010911.html

//Peter Gersmann

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-09-01 11:39

> [...]

> Yep, ser ud til at en række produkter aflives, og så er det jo ikke så
> morsomt, hvis man har skrevet under på en millionkontrakt.

Det er lidt ærgeligt, for vi var faktisk ret imponerede af PE's
workflow, men nu vil vi da ihvertfald ikke skrive under på noget, før vi
har fået en ordentlig snak med dem.

--
René

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 24-09-01 08:14

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:
> Det kan jo være at begge dele er sandt... Introduktion og frigivelse af
> produkter sker sjældent samme dag. Men normalt er der rabat fra
> introduktionsdatoen.

Yup, du fik ret. http://biz.yahoo.com/rf/010924/n9n017967_2.html Så der
må nøjes med MSWord (uhhhh) indtil foråret.

MVH ANR

"Call this an unfair generalization if you must, but old people are
no good at everything."
-Moe Szyslak

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-09-01 18:08

> [...]

> Nogen der kender status på Indesign 2's udvikling ?
>
> MVH ANR
>
> "[To Start Press Any Key] Where's the ANY key?"

PageMaker 7.0 er lige om hjørnet - til glæde for alle os, der troede, at
PageMakers udvikling var lagt død. InDesign kan indiskutabelt nogle
tricks, som PageMaker ikke kendte. Men hvorfor skal de samme faciliteter
være placeret på helt forskellig måde i de to programmer? Jeg glæder mig
til PageMaker 7.0.

Ove Steen Smidt