Puch Maxi
Fra : ole larsen

Dato : 22-09-01 09:06

Hejsa.
Har en gl. Maxi med 5,5 hk cylinder og stempel. Da den kører (fint) med
standard karburator og udstødning, laver den nok ikke mere end 1,5-2 heste.
Hvis jeg vil have lidt mere ud af den, er det så en større karburator eller
en anden udstødning, der skal til. Den skal jo helst ikke se alt for tunet
ud. Og ja, som den er nu, kan den godt trække en lidt højere gearing.

PFT
Ole

Fra : ole larsen

Dato : 23-09-01 14:13

Prøver lige en gang til å håb om svar..

Fra : Rasmus Færch

Dato : 23-09-01 19:52

Jeg ville starte med en udstødning, og da du måske ikke er helt vild, så
ville jeg prøve at finde en der ligner den originale bare med et 28mm
forrør, måske hos ProTuna
mvh Rasmus

ole larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Aelr7.2850$sE.185911@news000.worldonline.dk...

Fra : ole larsen

Dato : 24-09-01 16:58

Rasmus Færch <998@sex.dk> skrev i meddelelsen
<9olavc$2bee$1@news.cybercity.dk>...
>Jeg ville starte med en udstødning, og da du måske ikke er helt vild, så
>ville jeg prøve at finde en der ligner den originale bare med et 28mm
>forrør, måske hos ProTuna
>mvh Rasmus

Tak, lyder som et kvalificeret råd.

Ole

Fra : Rasmus m Østergaard

Dato : 29-09-01 17:22

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ole
>
> Jeg har selv en med 5,5 hk cylinder, 15 mm karburator, 15 tans gearing og
3,5 udstødning (lovlig med 28mm forrør) den kørrer bare godt ca.65 km.

M.V.H Rasmus Ø.

Fra : ole larsen

Dato : 29-09-01 18:51

Rasmus m Østergaard skrev i meddelelsen ...

> [...]
>heste.
>eller

>3,5 udstødning (lovlig med 28mm forrør) den kørrer bare godt ca.65 km.

Jeps, men jeg ved ikke diam. på karborator, blot at det er den originale. Og
gearing kender jeg heller ikke. Begge dele kanjeg dog let finde ud af - den
er ikke så kompliceret at skrue i.
28 mm forrør tror jeg ikke passer i potten og er vel heller ikke lovlig,
meeen....
Ole

Fra : Rasmus m Østergaard

Dato : 30-09-01 07:56

> [...]
den
> er ikke så kompliceret at skrue i.
> 28 mm forrør tror jeg ikke passer i potten og er vel heller ikke lovlig,

Højest sansynlig er din karburator 12mm (Det er en lovlig karbu) Og gearing
er normal 13 tans hvis der ikke er pillet.
28mm forrør passer ikke i en original potte ved mindre du vil svejse, men
den passer i en potte der hedder Luhak.
28mm forrør er ikke lovlig. Men kan jeg er blevet stoppet, hvor de ikke
opdagede det, da det ligner et lovlig udstødning.
Hvis du ikke har en Luhak potte og ikke vil svejse så køb en 3,5 udstødning
i protuna det koster 195 kr. (3,5 et en lovlig potte med 28 mm forrør)
www.protunahandel.de

Fra : ole larsen

Dato : 30-09-01 16:07

> [...]
>i protuna det koster 195 kr. (3,5 et en lovlig potte med 28 mm forrør)

Lyder som lige hvad jeg ønsker

Tak

Ole