QuickShow
Fra : Jørgen Angel

Dato : 22-09-01 07:49

I mange år har jeg haft glæde af et lille program der hedder QuickShow.
Man smider det ned i en mappe med JPEG og GIF'er i, og det afspiller
billederne som et lysbilledprogram. Nu virker det ikke mere (kan det
være fordi jeg har fået XLR8 400 Mhz kort i min 8500?). Nu viser det kun
farvebillederne i mappen og går i stå hvis der er grey scale billeder i
mappen. Min version er 1.2.2
Version Tracker kender det slet ikke. Er der nogen der kender programmet
og ved om der er kommet en nyere udgave?

Jørgen

Fra : Jesper

Dato : 22-09-01 10:24

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> Version Tracker kender det slet ikke. Er der nogen der kender programmet
> og ved om der er kommet en nyere udgave?

Jade kan det samme, brug den.
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 22-09-01 10:28

Programikonet for QuickShow hedder hos mig hedder "A slideshow".

MacAllan

Fra : Jørgen Angel

Dato : 22-09-01 11:05

Allan N. Pedersen <d193@post10.tele.dk> wrote:

> Programikonet for QuickShow hedder hos mig hedder "A slideshow".
>
> MacAllan

Det hedder nu QuickShow (med et mellemrum før navnet) hos mig.
Jørgen

Fra : Tina H.

Dato : 23-09-01 00:31

Hej Jørgen.

Jeg bruger selv QuickShow på min G4, så jeg tror ikke det kan skyldes dit
processer kort. Det kan godt være der er en fejl I QuickShow. Jeg har ikke
prøvet at se grayscale fotos med den. Men den virker fint hos mig når jeg
ser movie, picture og jpg filer. Den version jeg har er osse v.1.2.2. Tror
ikke der er en nyere version.

Hvis du har mulighed for det, så prøv at gemme et gray scale billede som RGB
fil og se om det virker.

hilsen

Tina

On 22/09/01 8:48, in article 1f04o5v.1aq04jd13c7u4aN%angel@inet.uni2.dk,

Fra : Jørgen Angel

Dato : 23-09-01 07:31

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> ikke der er en nyere version.
>
> Hvis du har mulighed for det, så prøv at gemme et gray scale billede som RGB

Tina, du har spilme ret! Det samme s/h billede gemt som RGB og
Greyscale, og QuickShow kan kun se RGB-udgaven. Det er da underligt når
begge dele er JPEG, er det ikke?
Jørgen

Fra : Tina H.

Dato : 24-09-01 13:07

> Tina, du har spilme ret! Det samme s/h billede gemt som RGB og
> Greyscale, og QuickShow kan kun se RGB-udgaven. Det er da underligt når
> begge dele er JPEG, er det ikke?
> Jørgen

Hej Jørgen.

Jo du har ret I at det er underligt at greyscale fotos ikke kan vises I
QuickShow. Det er jo et meget lille program, så dengang Macromedia lavede
det, som jo efterhånden er maaange år siden, kunne det godt være de ikke har
tænkt over det med greyscale. Man kan jo helller ikke se giffer med den.

Graphic Converter har jo osse slideshow featuren. Prøv om du kan se "ægte"
greyscale med den.

hilsen

Tina