Vurdering af vin - svar venligst hurtigt!
Fra : Alex Jensen

Dato : 21-09-01 21:05

Jeg har lige åbnet denne uges reklame fra Føtex, hvor de har 6 flasker Diego
De Almagro Reserva 95 til 150 kr.

For mig lyder det som et godt tilbud, og når man som jeg skal købe ca. 120
flasker god rødvin ind til en større fest, vækker det naturligvis ens
interesse.

Dog er det sidste dag i morgen lørdag (22/9), så jeg vil høre om nogle her
har erfaringer/vurderinger af ovennævnte vin og dens kvalitet til en rund
fødselsdag med lamme- og oksekæd på menuen.

Skal - skal ikke ?

AJ

PS: Hvis i har andre prisbaskere på gode vine må i også gerne sende dem -
hurtigst muligt!!

Fra : Augustenborg

Dato : 22-09-01 00:31

Jeg har ikke smagt vinen - men hvis jeg var dig, ville jeg fluks købe en
flaske og smage den hjemme - så ved du om du får den vin du ønsker at
serverer inden du køber 120 flasker

MVH

Poul

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 22-09-01 04:11

"Alex Jensen" <aj@alexjensen.dk> skrev i meddelandet...
> Jeg har lige åbnet denne uges reklame fra Føtex, hvor de har 6 flasker
> Diego De Almagro Reserva 95 til 150 kr.

Vi er meget hurtige!!

Godt at du lige mindede mig om *den* vin!

Jo, -jeg synes det er en rigtig god og dejlig krydret vin til prisen, -
kan sagtens gå til oksekød eller drikkes solo, hvis man vil.

"De Almagro" falder i hvert fald godt i min smag, -og håber jeg kan nå
at hente 6 flasker i dag, inden de lukker, -hvis *du* da ikke forinden
har tømt hele Føtex'es vinafdeling for Almagro'er

Udover vil jeg anbefale, at du også køber en anden type vin, da det ikke
er alle som bryder sig om krydrede vine. Fx - så har de 4 fl. "Vin De
Pays D'Oc" (fransk, rød/hvidvin) for kun 100 kr, -som vel er knapt så
kraftig i smagen, - ellers spørg uddeleren.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Jeg drikker for at gøre folk mere interessante
-Groucho Marx

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-09-01 10:18

"Alex Jensen" <aj@alexjensen.dk> wrote in message news:3bab9dd0$0$4795$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
>
> For mig lyder det som et godt tilbud, og når man som jeg skal købe ca. 120
> flasker god rødvin ind til en større fest, vækker det naturligvis ens

Det er et glimrende tilbud, når man ser på pris/kvalitet.

Næse: Rimelig frugt (alderen taget i betragtning) og et vist præg af fad - dog i den lettere ende taget dens spanske oprindelse i
betragtning.
Smag. Moderat frugt med en passende syre og kun lidt tanin med moderat eftersmag. Kun meget lidt "spansk" præg - noget man finder
meget mere af i dens "storebroder", gran reservaen.
Farven viser at dens alder - hvilket også svarer til smagsindtrykket. Vinen er fuldt modnet, og skal nok drikkes forholdsvist
snart - mon ikke vi her finder en begrundelse for den meget attraktive pris.
Alt i alt en fin hverdagsvin - også glimrende som all-purposevin til en fest, hvor det IMO først og fremmest drejer sig om at undgå
for meget særpræg.

mvh
Jan