Voodoo 5 5500
Fra : Wild Coyote

Dato : 21-09-01 18:48

Hej alle,

Er der nogen som ved om man har kunnet / kan købe
et Voodoo 5 5500 AGP / 64MB RAM i Danmark.
Hvis ja, hvor? - Jeg har ikke kunnet støve et op nogen steder.
På forhånd tak!

Venlig hilsen
Wild Coyote

Fra : Lasse

Dato : 21-09-01 19:26

Hvad vil du også med det?

Fra : Wild Coyote

Dato : 21-09-01 20:04

Du kender åbenbart ikke ret meget til Voodoo-kort!!

Fra : Lasse

Dato : 21-09-01 20:33

Øhh jo.. de er langsomme og 3DFX er lukket. Og klart de lukkede. De nye kort
var jo lige til at smide i havnen hvad angår hastighed i spil.

Mvh
Lasse!

Fra : Wild Coyote

Dato : 21-09-01 20:44

Det er jo så din mening - jeg har en ganske anden og har helt bestemte
grunde til
at vælge et V5-kort frem for et TNT af en eller anden art.
Lad det så være det sidste ord sagt i denne sag - jeg skrev et indlæg fordi
jeg søger
et V5-kort, og ikke for at diskutere hvor godt/skidt det er i forhold til
TNT-kort.

Fra : Wizeguy

Dato : 23-09-01 00:41

> [...]
> jeg søger
> et V5-kort, og ikke for at diskutere hvor godt/skidt det er i forhold til

Jeg forstår udemærket, at du foretrækker et Voodoo5 fremfor et TNT Men
TNT er jo forlængst historie, så jeg forstår ikke, hvorfor du ikke hellere
går efter et GeForce 2 eller ATI Radeon i stedet. Disse kort koster det
samme eller mindre end et Voodoo5 og er langt hurtigere i spil. Men vel,
hvis det er Voodoo5 du vil have, så er jeg enig med de andre i, at
www.qxl.dk nok er den optimale måde at få fat i et på. Du bør dog ikke give
mere end højst 1000 kr. for det.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Wild Coyote

Dato : 23-09-01 20:37

Ok, jeg burde måske have skrevet tydeligere - det er ikke alm. TNT kort jeg
mener, men TNT2/Geforce.
Og ja, jeg vil STADIG hellere have et Voodoo 5 kort fremfor et TNT2/Geforce.
Jeg ved godt at TNT2/Geforce osv. i diverse benchmarks er hurtigere end V5,
men
V5 er kompatibel med mange flere spil og laver meget flotte skærmbilleder.
Jeg kan stadig godt lide at spille "de gamle" Need for Speed spil og lign.
Disse spil er 3DFX-optimeret og grafikken bliver afsindig flot med et
V5-kort og
det der med at et Voodoo 5 kort er langsomt og dermed ikke skulle trække
diverse
nye spil, er noget vrøvl.
Nå, men tak til WizeGuy for indlægget alligevel

Fra : Hellfire

Dato : 23-09-01 21:41

"snip"
> [...]
> diverse
> nye spil, er noget vrøvl.
> Nå, men tak til WizeGuy for indlægget alligevel

Jeg vil give dig helt ret. Det ærger mig grænseløst, at jeg ikke kan få
Jane's Longbow 2 til at køre ordentligt med Direct3D (selv med diverse
patches). Med mit Creative Banshee var der sq ingen problemer (min CPU var
bare for langsom:-] ). Hvad kan man så bruge et GeFORCE 3 til, når spillet
så kun kan køres i software rendering?

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 02-10-01 21:44

Undrer mig ikke. D3D suger jo ud over alle rimelige grænser.

Fra : Kadann

Dato : 21-09-01 20:48

Udmildbart ser det jo ikke ud til at der er nogen der fører det iflg.
edbpriser.dk .. men du kan jo prøve Den Blå Avis eller måske qxl.dk
hvis du ikke har noget imod at finde en brugt udgave?

Fra : Wild Coyote

Dato : 21-09-01 20:54

Du har ret i at kortet ikke findes på edbpriser.dk. Jeg kan fint "nøjes" med
et brugt kort.
Jeg kender ikke qxl.dk, men vil da prøve det
Tak for hjælpen.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-09-01 06:33

Fra : hotpop

Dato : 12-11-01 20:51
Fra : DaWizeGuy

Dato : 13-11-01 18:26

"hotpop" <hotpop.news@kandu.dk> wrote in message
> http://www.kontorforsyning.gl/priser/varegrupper/allevarer.htm
> http://pc-bistand.dk/grafikkort.htm

*LOL* priserne for et Voodoo5 5500 svinger mellem 2700 og 3200 kr. på disse
to sider!! Det er godt nok nogle pebrede priser for fortiden teknologi
Man skal vist være mere end almindelig 3dfx fan for at hoppe på den.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Coach