Køb af tysker
Fra : TT

Dato : 21-09-01 16:12

Må man hente en tysk cykel, for herefter at overfører motor og andre dele
til sig egen , uden at der på noget tidspunkt kommer afgift ind i billedet?

Mvh
Torben

Yamaha XS 400

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-09-01 16:24

On Fri, 21 Sep 2001 17:11:40 +0200, "TT" <nopes@nix.bix> wrote:

>Må man hente en tysk cykel, for herefter at overfører motor og andre dele
>til sig egen , uden at der på noget tidspunkt kommer afgift ind i billedet?

Ja,sålænge du beholder det oprindelige stel. (og det er en identisk
cykel)

-M

Fra : Morten Juel

Dato : 21-09-01 17:03

> Ja,sålænge du beholder det oprindelige stel. (og det er en identisk
> cykel)

Og at det kun er så og så mange % af cyklen du skifter over om året, er det
ikke såen ??

Mvh
Morten **som lige har hentet en cykel dernede **

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-09-01 17:24

On Fri, 21 Sep 2001 18:02:34 +0200, "Morten Juel"
<MP@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Og at det kun er så og så mange % af cyklen du skifter over om året, er det
>ikke såen ??

Nej,den regel gælder ikke længere...jeg spurgte min lokale toldregion
for et par. mdr. siden og svaret var da at der eksisterer en regel når
cyklen rep. på et værksted om en vis procentsats af cyklens værdi.Men
for privatpersoner ingen.

En sådan regel ville jo i praksis også være ganske umulig at
håndhæve,da cyklens afgiftsidentitet udelukkende ligger i stellet,så
man kan bytte ligeså tosset man vil,sålænge man beholder stellet.

-M

Fra : Morten Juel

Dato : 21-09-01 18:30

> Nej,den regel gælder ikke længere...
ok

Fra : iMok

Dato : 22-09-01 02:40

Hej alle! d. 21. var der nogen der skrev:

>Nej,den regel gælder ikke længere...

Var der ikke osse en max 20pcts motor-ydelses-forøgelses-regel?
Altså at den godt (men max) måtte få 20 pct flere heste?

Eller var det volumen? Altså at man max måtte smide en 600cc i et
(oprindeligt) 500cc stel?

hilsen, imko

Fra : Armand

Dato : 22-09-01 10:19

iMok <themaze@hansen.mail.dk> skrev i en

> Var der ikke osse en max 20pcts motor-ydelses-forøgelses-regel?
> Altså at den godt (men max) måtte få 20 pct flere heste?

Jup!
Men kun gældende for andre motorer end den originale type!

Ergo: Der er fri tuning på den originale motor (eller den tilsvarende
ophugsmotor der af nød måtte være monteret); men i fald at man monterer
en anden og større/højere ydende motor må denne kun have 20% mer-ydelse.
Dette gælder under alle forhold også hvis man senere, og af vanvare,
kommer til at montere en skraldebang-potte, der lige akkurat giver
motoren de 2 ekstra Hk der løfter ydelsen over +20% =
Til gengæld er det ren og skær ydelse der focuseres på, hvorfor en
betragtelig større motor med behersket mer-ydelse [eksempel haves ikke
lige på hånden] falder inden for det tilladte.
Dog tales der om original ydelse, hvorfor en drosling af en større
motor, således at den ligger under +20%, ikke accepteres

--
Armand.
(der bærer rundt på et tankeeksperiment, omhandlende en DR 800 motor i

Fra : Biker Mike

Dato : 22-09-01 17:42

Hmm, hvad så med at skære i stellet og eks flytte motor ophæng m,m for at få
plads til den nye "større" motor, mås man det ?

--
hilsen Michael

Fra : Armand

Dato : 23-09-01 20:39

Biker Mike <dko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Hmm, hvad så med at skære i stellet og eks flytte motor ophæng m,m for
> at få plads til den nye "større" motor, mås man det ?

Det er så den anden side af historien:
Hidtil har det jo været et afgiftsmæssigt spørgsmål; men omforandringer
hører under bilinspektionen - Og de tolererer ikke at man svejser på
stellet

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-09-01 06:39

"Biker Mike" <dko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, hvad så med at skære i stellet og eks flytte motor ophæng m,m for at

> plads til den nye "større" motor, mås man det ?
>
> --

Du tænker sådan en Mads L. løsning?? noget i stil med, orv denne store motor
blir sku svær at proppe ind, lad mig se, nu fjerne vi lige de her afstivere,
så skal der bare lige skæres i rammen her, flyttes lidt på den der bolt, og
så svejser Per lige lidt der og vupti selvfølgelig er der plads?

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 24-09-01 10:58

> [...]
og
> så svejser Per lige lidt der og vupti selvfølgelig er der plads?

Jeg har jo forbedret de designmæssige fejl kawasaki havde lavet, ik ! Og når
det kan holde i en 180 hk ZX7RR så kan det nok også holde i min.

Og så taler vi slet ikke om det planlagte projekt, med at forene en ZX12
motor med en turbo, et bimota SB6 stel og div dele fra min 9'er dynge, til
den ultimative sportstourer

Mads Lund
ZX9RT (touring)

Fra : Hellfire

Dato : 24-09-01 20:59

> [...]
og
> så svejser Per lige lidt der og vupti selvfølgelig er der plads?

Høh, minder mig om Performance Bikes, som for nogle år tilbage smed en
CBR900RR motor i en CBR400RR. Mega griner, at læse artiklen. Når testkøreren
vred dyret bare en anelse for meget i øret, fik han et spejlvendt Honda-logo
printet i panden Her måtte man også "modificere" stellet......

Fra : Mads Lund

Dato : 24-09-01 10:53

> En sådan regel ville jo i praksis også være ganske umulig at
> håndhæve,da cyklens afgiftsidentitet udelukkende ligger i stellet,så
> man kan bytte ligeså tosset man vil,sålænge man beholder stellet.

Bytte eller bygge ???? jeg var af den overbevisning at det var det sidste
der galdt

Mads Lund
ZX9RT
www.xtremebikes.dk