identifikation af grafikkort...
Fra : Martin Berentzen

Dato : 21-09-01 16:08

HEJ!

Jeg er i besiddelse af et matrox-grafikkort, men jeg er noget i tvivl om
hvilken model det er, og det er jo meget rart at vide hvis jeg skal
downloade drivere fra internettet:

Følgende er printet på kortet:

"Matrox MGA Power Graphics"

desuden en chip hvor der står:

"I-Video"

Kortet er tilsyneladende fra `95

Der er selvfølgelig et stik til selve skærmen, men også et lidt større
sort...?!?

Er der nogen som hvad dette er for et kort? Ram?

Martin

Fra : Lasse

Dato : 21-09-01 19:27

Det er nok et G200 med 8 el 16 MB ram. Men det kan du se når du henter
driverne.
Hvis det ikke allerede står nede på kortet.

Lasse

Fra : Jacob

Dato : 22-09-01 02:49

"Lasse" <plex@edb.dk> wrote in message
> Det er nok et G200 med 8 el 16 MB ram. Men det kan du se
når du henter
> driverne.
> Hvis det ikke allerede står nede på kortet.

Hej
Nopes, det er et Matrox Millenium I - det var kongen over
grafikkort dengang...

Mvh
Jacob

Fra : Martin Berentzen

Dato : 22-09-01 09:36

Hvad kan sådan et dyr?

Ram?
3D-funktion?

Martin
Jacob <j@homogen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3babeee5$0$14197$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-09-01 02:22

On Sat, 22 Sep 2001 10:36:03 +0200, Martin Berentzen wrote:

Er grafik-chippen en MGA-2064W er det til Millenium

>Hvad kan sådan et dyr?

Det havde en uovertruffen 2D ydelse....kunne være lidt sært,
forlangte bla at side i det første PCI-slot, selvom de restende
også understøttede busmaster.....hvis man strøg det med håret
var det det ultimative kort....Første gang at der var "prof"
ydelse til under 10K.
Har selv både et Mill og et Mill2 som jeg benytter i gamle
maskiner.....når PCI'en dør har jeg tænkt mig at indramme - mit
første Mill

>Ram?

2 eller 4Mb W-RAM (Kan ikke huske om der også var et 8Mb kort
eller om det først kom med Millenium II/Millenium Pro)

>3D-funktion?

Nope!
Integereret 3D acceleration var dengang noget meget
sjældent.....tror endda at det var tiden lige før 3DFX kom med
deres 3D-addon Voodoo kort.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Physics Smysics, let's eat.

Fra : Martin

Dato : 22-09-01 11:05

Det kan osse være et matrox mystique....

Men kig på deres hjemmeside... De har en guide til identifikaion at kort..

- Martin

Fra : Mailund

Dato : 22-09-01 14:16

Jeg sidder med et mystique og det ser ikke sådan ud.
Så jeg holder også på at det er et millenium.

Mvh
Brian

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-09-01 20:00