Tiny Firewall
Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 21-09-01 14:45

Er der nogle der kan fortælle mig hvad "system" helt præcist er:;

Citat start

Someone from 192.168.1.3, port 138 wants to send UDP datagram to port
138 owned by 'SYSTEM' on your computer

Citat slut.

Jeg har adsl fra Wol med en router. Jeg sidder på en frisk installeret
Win98, så det kan ikke være et "træls"-program ala. trojan. Men hvordan
er jeg sikker?

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Jon

Dato : 21-09-01 16:09

Det er din egen comp der vil connecte til en af system filerne, ret mig hvsi
det er forkert.

--
Jonathan s
Cpuidmax www.chiptek.org

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-01 14:17

> [...]
>
> Citat start
>
> Someone from 192.168.1.3, port 138 wants to send UDP datagram to port

Du har ikke andre maskiner på dit netværk?

Du har 192.168.1.2 på den maskine du kører ICQ på... så 192.168.1.3 er en
anden computer på dit netværk.. Routeren har 192.168.1

Fra : Martin Møller

Dato : 24-09-01 23:56

> Er der nogle der kan fortælle mig hvad "system" helt præcist er:;

Har selv TPF. Erfaringen siger mig, at SYSTEM er NetBIOS i Windows.
NetBIOS bruger port 137-139 (både TCP/UDP, mener jeg), og det passer
jo godt sammen med den meddelelse, du får.

> Citat start
>
> Someone from 192.168.1.3, port 138 wants to send UDP datagram to port
> 138 owned by 'SYSTEM' on your computer
>
> Citat slut.

En anden computer i netværket sender en UDP-pakke til din lokale pc på
en port, som NetBIOS anvender/lytter på.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller