Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 6.0 - skift farve
Fra : Steen M.

Dato : 21-09-01 14:12

Er der en funktion der gør det muligt let at udskifte en hvid med en
sort f.eks.

I Photopaint er der mulighed for at skifte forgrundsfarvet til
baggrundsfarven, findes den også i Photoshop.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-09-01 14:27

"Steen M." <sfm@post1.tele.dk> wrote in message

> Er der en funktion der gør det muligt let at udskifte en hvid med en
> sort f.eks.
>
> I Photopaint er der mulighed for at skifte forgrundsfarvet til
> baggrundsfarven, findes den også i Photoshop.

Der er talrige muligheder for at skifte farve i Photoshop (ellers var dte
nok heller ikke blevet så udbredt et program). Hvis du vil have den bedste i
din situation, må du forklare lidt mere præcist, hvor du skal bruge det.

/Per

Fra : Steen M.

Dato : 21-09-01 15:08

jeg har en stregtegning der er tegning med en lys grå farve, det skal
ændres til sort, men ikke alle steder

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote:

> [...]
>din situation, må du forklare lidt mere præcist, hvor du skal bruge det.

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Raven®

Dato : 21-09-01 15:52

umiddelbart ville jeg overveje layers, hvori du kan justere hvor kraftig
farven skal være for hver enkelt layer. Men det vil måske nok ta´ noget tid.

Raven

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 21-09-01 17:29

Hej

Prøv dig frem med background-eraser med en lille tolerance. Du kan
alternativt også bruge magicwand eller et trace selection værktøj som
magnetic lasso (som nok egentlig er det du skal bruge hvis din tegning er
mere eller mindre "minimalistisk"/tydelige kanter). Når du har "klippet" din
illustration ud på transparent baggrund er det bare et spørgsmål om at v.hj.
af selections og redigere farvesammensætningen. Du kan også sagtens bruge de
forskellige maleværktøjer på ilustrationslayet (det udklippede), bare husk
at "preserve transparency".

Håber det var en hjælp

--
..::PunisherOlsen::.