gratis-program til konvertering af foto/bi~
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-09-01 13:05

Efterlysning: Et program der kan konvertere "hvad som helst" til
jpg/gif/png til brug på web i foruddefineret format.

Programmet skal være "idiotsikkert"; lidt i retning af Photoshop/Image
Readys "Save for web", bare væsentlig billigere eller gratis. Det er
"supermam" hvis der findes noget der kan batch-konvetere i eksempelvis to
fraktioner 1) "hvadsomhelst" til jpg i X x Y hhv. 2) "hvadsomhelst" til
jpg i X1 x Y1.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-09-01 13:18

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> "supermam" hvis der findes noget der kan batch-konvetere i eksempelvis to
> fraktioner 1) "hvadsomhelst" til jpg i X x Y hhv. 2) "hvadsomhelst" til

GraphicConverter

http://www.lemkesoft.de/

--
Ciao Jesper )

Fra : Thøger

Dato : 21-09-01 14:13

jeps bedre program findes ikke...
--
Thøger Terp
Expect nothing but obedience...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-09-01 14:30

> GraphicConverter
>
> http://www.lemkesoft.de/

ikke gratis.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-09-01 12:48

In article <1f03buh.1kixdvv5n57vcN%reippuert@mac.com>,
Morten Reippuert Knudsen wrote:

> ikke gratis.

Tak for responsen. Rådet om et alternativ til Photoshop grænser til ikke at
være "mit bord", så jeg videresender jeres råd til kunden (med dk.edb.mac
som kildeangivelse), hvor en kontakt står på spring for at teste software
og har en mening om, hvad der er velegnet til resten af medarbejderne.

Tak herfra.

-j

Fra : Jesper

Dato : 21-09-01 14:18

> [...]

> "supermam" hvis der findes noget der kan batch-konvetere i eksempelvis to
> fraktioner 1) "hvadsomhelst" til jpg i X x Y hhv. 2) "hvadsomhelst" til

Faktisk har PictureViewer en eksportfunktion der tillader at du gemmer i
en hel del forskellíge formater, dog ikke GIF.

GraphicConverter , der er $30 shareware kan eksportere til over 30
formater.

To JPEG fra Ruder Konges tid der kan konverterer alle de formater
QuickTime kan åbne til JPEG via drag & drop og så bruger den meget lidt
RAM.
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-09-01 14:33

Hej Janus

Hvorfor ikke bruge Torsten Lemkes 'Graphic Converter'? - Det er og bliver
det bedste både reader og konverteringsprogram af alle. - Og den er ikke
dyr. - Og den kan også bruges med OS X!!! Link:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=1870/gc409usppc.sit>.

mvh. Erik Richard

Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> "supermam" hvis der findes noget der kan batch-konvetere i eksempelvis to
> fraktioner 1) "hvadsomhelst" til jpg i X x Y hhv. 2) "hvadsomhelst" til

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-09-01 15:18

In article <slrn9qmbdu.r0q.janus@mymlan.netcetera.dk>, Janus Sandsgaard wrote:
> Efterlysning: Et program der kan konvertere "hvad som helst" til
> jpg/gif/png til brug på web i foruddefineret format.

gimp ??
et open source Grafic Image Manipulation Program ??

> [...]
> "supermam" hvis der findes noget der kan batch-konvetere i eksempelvis to
> fraktioner 1) "hvadsomhelst" til jpg i X x Y hhv. 2) "hvadsomhelst" til

Her er convert/imagemagic/imagelib (samme ting) til unix,
nok det mest oplagte valg, da det kan scriptes. Siden Mac OSX
er unix, saa burde det kunne compiles der uden problemer.

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-09-01 15:35

On Fri, 21 Sep 2001 14:17:44 +0000 (UTC),
Jon Bendtsen <bendtsen@brok.diku.dk> wrote:

> gimp ??
> et open source Grafic Image Manipulation Program ??

Jups, jeg kender Gimp og ville elske at kunne anbefale det - men
såvidt jeg ved er Gimp undervejs til OSX; ikke Classic MacOS. Og
hvad jeg ikke fik skrevet i første indlæg: Programmet skal spille
under Classic MacOS, aftageren er en kunde der skal bruge 25+ klienter
- og det skal derfor være billigt/gratis og uhyre-simpelt at bruge.

> Her er convert/imagemagic/imagelib (samme ting) til unix,
> nok det mest oplagte valg, da det kan scriptes. Siden Mac OSX
> er unix, saa burde det kunne compiles der uden problemer.

Jeg har tænkt i baner om at man skal kunne sende billedressourcer til en
server som returnerer et konverteret billede pr. mail (eller noget). Det
projekt strander på, at kunden sidder spredt ovet et geografisk stort
område med langsomme linjer. Konvertering skal derfor foregå på egne
arbejdsmaskiner, som kører MacOS8.x/9.x.

-j

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 21-09-01 15:51

> [...]

> under Classic MacOS, aftageren er en kunde der skal bruge 25+ klienter
> - og det skal derfor være billigt/gratis og uhyre-simpelt at bruge.

Den registrerede version af GraphicConverter har præcis den
batch-funktion du eferlyser (+ en hel del flere), og jeg er sikker på at
du ved at kontakte Lemke SoftWare på: support@graphicconverter.net nok
vil kunne få 25+ licenser til et rimeligt beløb.

--
mvh.
Mogens Thyregod