Padding i NS
Fra : Kim Jensen

Dato : 21-09-01 08:58

Hej!

Jeg ved godt NS er skrækkelig til CSS, men burde den ikke forstå noget ala

padding-top: 12px;

i en TD?

Det virker fint i IE, men i NS (4.78) bliver de 12px til noget der nærmere
ligner 50.
Se selv på http://www.stereovox.com (og klik på "Enter"). Problemet er over
den allerførste tekst ("When music...") hvor afstanden til den hvide bjælke
øverst skulle være 12 pixels. Men det er den jo ikke.....

Hvad har jeg overset?

mvh
Kim Jensen

Fra : J.C. Voss

Dato : 21-09-01 13:20

Kim Jensen <kj@jmt.dk> wrote:

> Jeg ved godt NS er skrækkelig til CSS, men burde den ikke forstå noget ala
> padding-top: 12px; i en TD?

Nej, det kan den ikke. Du kan tjekke denne side efter et evt.
workaround. <http://css.nu/pointers/bugs.html#NN4>

--
//Jonas @ 11°, 56° | Remember Occam's razor? |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk>

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-09-01 13:36

> Nej, det kan den ikke. Du kan tjekke denne side efter et evt.
> workaround. <http://css.nu/pointers/bugs.html#NN4>

Hmm. Jeg kan ikke finde noget på dén side, der omfatter mit problem.

Dog har jeg pillet lidt mere med min HTML, og fundet ud af, hvordan jeg
fjerner problemet: Yderst har jeg to tables med én celle ihver for at lave
min sorte outline om hele layoutet. Fjerner jeg disse to ser det ud som det
det kun er et problem i nestede tables. Hurra. Flot kodet, NS

mvh
Kim Jensen

Fra : J.C. Voss

Dato : 21-09-01 14:19

Kim Jensen <kj@jmt.dk> wrote:

> Hmm. Jeg kan ikke finde noget på dén side, der omfatter mit problem.

Heller ikke det her?
<citat class="http://css.nu/pointers/bugs.html#NN4">
Margin, width, padding, and border:
all completely broken, but sometimes, some of them work some of the
time. Workaround: Unknown.
</citat>

> [...]
> min sorte outline om hele layoutet. Fjerner jeg disse to ser det ud som det
> det kun er et problem i nestede tables. Hurra. Flot kodet, NS

Det lader jo til at du har løst problemet, ellers kan du sikkert finde
noget hjælp her:
<http://users.bigpond.net.au/rf/tricks/>