RF900 R ???
Fra : MC

Dato : 21-09-01 07:06

Hej NG...

Er der virklig ingen der kan fortælle lidt om denne cykel, godt/skidt ???

Mc

Fra : MC

Dato : 21-09-01 07:21

Ok. jeg finder selv lidt info, har lige set et tideligere indlæg
"anmeldelser af mc`ere" så der kunne man vel finde lidt !!

Mc
MC <motorcykelxx@vip.cybercity.dk ( fjern xx ved svar )> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9oel8m$jdl$1@news.cybercity.dk...

Fra : Hans Erik :) amck.dk

Dato : 21-09-01 13:02

Hej Mc.

Hvad vil du vide?

AROS hilsen
H@ns Erik :)

RF900RX

www.amck.dk

Fra : MC

Dato : 21-09-01 14:46

Hej Hans, og andre i Ng,

Jeg har Pt. ikke prøvet en RF900R "endnu", hvordan er den medhensyn til
kørestilling, og kørsels dynamik.. ??

Er der nogle graverende fejl, man skal være opmærksom på ved cyklen evt. ved
bestemte årg. ??

ellers bare alm. råd og vejledning omkring, hvad jeg skal se efter ved et
muligt køb !! ??

Mvh
Mc

Fra : Hans Erik :) amck.dk

Dato : 21-09-01 19:21

Hej MC.

Jeg kender ikke dine 'MC-forudsætninger', så det kommer lidt an på, hvad
du kører eller har kørt i forvejen af mc'er. RF900R hører til i den absolut
'tunge' ende af skalaen, og er en rigtig 'herre-mc'. Ingen anden mc giver
dig lige så
mange kræfter pr. DKK som RF'eren. Og det er ikke så lidt endda!! Så pas på!

Kørestillingen er let foroverbøjet, uden at være racerpræget. Jeg vil kalde
den
sport-tourer-agtigt. Man kan godt holde ud at køre langt uden at få
'håndledsfeber'.
Hvis du med 'kørselsdynamik' f.eks. mener styrevillighed, kan jeg kun sige
at den
er høj. RF'eren er fantastisk let kørt, og man har egentlig ikke
fornemmelsen af, at man
sidder på en 900 rent vægtmæssigt. Jeg synes den 'fungerer' godt. Den er
meget
stabil og kan 'kapere' de kræfter den har at arbejde med (135 HK). Den kan
køre det 'hele',
og man føler sig altid sikker på RF'eren. Den er nemlig tilpas stor til at
man hele tiden har
en unik kontrol/føling over cyklen, hvilket gør, at jeg ihvertfald (188 cm)
føler mig enormt
godt tilpas på den! Af dæk anbefaler jeg klart Dunlop D205/207 evt. i
kombination men det
er også alt efter religion...Mht. inddysning, kan du med fordel hente en del
i mellemområdet/acceleration.
Slip-on osv. alt efter temperament og lovlydighed.

Af 'graverende fejl' kan jeg ikke nævne nogen. Jeg har ingen problemer haft
over-
hovedet. Min er fra 99', så altså rimelig ny. Jeg spurgte også en rutineret
Suzuki-
mekaniker før jeg købte den, om han havde kendskab til nogle 'kendte'
problemer.
Han svarede: 'Nej!'. (motoren f.eks. er en modificeret udgave af den (lidt
ældre) vandkølede
GSX1100 motor) så det er ikke det værste man kan få fingrene i! Det er ikke
det nyeste -
men det er f"#¤%&@£ godt!

Ved køb, er der jo altid 'standards' man skal kigge efter. F.eks.
servicebog, gæld,
alm.egenskaber (motor, bremser, dæk, kæde(kit), lak, stand evt.
racerudstødning osv.)

Jeg anbefaler altid, hvis ikke selv man kan skille lortet ad (læs:har
forstand på'et)
så aftal med sælger, at køre cyklen til et serviceeftersyn, hvilket i begge
betaler
½-delen af. Herved får du den mest neutrale vurdering af cyklen, og sælger
viser
at der 'ikke er noget at skjule, som han/hun kender til'.

Alt dette er jo bare snak. Du må naturligvis ud at prøve en RF'er for at
finde ud af, om
det er noget for dig. Hvis det skulle vise sig, at du f.eks. synes at
RF9'eren er for
stor el.lign, ja så kan du prøve RF600R som er 'lillebroreren', men stadig
med 100HK
og med (næsten) de samme egenskaber som RF9.

Rigtig god fornøjelse!

AROS hilsen
H@ns Erik :)

www.amck.dk

Fra : MC

Dato : 21-09-01 23:09

Tusind tak for det fyldesgørende svar.
Jeg må ud og prøve den cykel snart !!

Mc

" GSX 1100 FJ 1995 " ( som vil have mindre cykel da konen ikke gider at
kører med mere !! )