Lille netværk
Fra : Anders

Dato : 20-09-01 22:43

Hej i gruppen.

Jeg skal snart lave et meget lille netværk bestående af en PB og en iceBook
på en Speedstream router. På Powerbooken er der en scanner og en printer i
USB´erne og en CDRW på Firewire.

Kan jeg fra iceBooken få adgang til HD og DVD på Powerbooken og f.eks. se en
DVD, som sidder i PB´en og visa versa?

Kan jeg få adgang til scanner, CDRW og printer? Hvis ja, ligesånemt, som
hvis de sad i iceBook´ens porte?

Jeg er ignorant, når det kommer til netværk og software"skaller" ovenpå (og
det er på trods af at jeg fik 13 i datalogi på HF om netop netværk, dog det
lidt større Internet), så venligst bær over med mig.

Fra : Anders

Dato : 21-09-01 20:41

Anders skrev:

> [...]
> det er på trods af at jeg fik 13 i datalogi på HF om netop netværk, dog det
> lidt større Internet), så venligst bær over med mig.

Er det virkeligt rigtigt at der ikke er nogen som kan svare mig???
(undskylder på forhånd for dette opmærksomhedssøgende indlæg)

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-09-01 21:28

In article <B7D16482.DDC4%ajkmine@boxershortsmac.com>,
Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Er det virkeligt rigtigt at der ikke er nogen som kan svare mig?

Ja.

I hvertfald ikke så længe du ikke fortæller lidt mere om udstyret.

Når du skriver DVD, mener du så DVD-film?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-09-01 08:59

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Er det virkeligt rigtigt at der ikke er nogen som kan svare mig???

Jeg var ved at komme med mit bud, men da det er baseret på en stor del
gætværk lod jeg være. Nu prøver jeg så alligevel...

Du kan meget let dele HD'erne via netværk.

Du kan også let dele DVD'en så du kan se den på skrivebordet på din
iceBook, men jeg tvivler på at DVD afspilleren vil godtage den til
afspilning. (Jeg går ud fra at det er film du tænker på. Hvis det er
alm. data filer er det lige så let som at dele en HD.) (Men hvorfor ka'
du ikke også bare bruge PowerBook'en til at se DVD på?)

Mht. USB så er der en udvidelse i de nyeste MacOS'er, som gør det muligt
at dele en USB printer. (Jeg har aldrig selv haft brug for det, men jeg
ved det ka' lade sig gøre.) Scanneren er jeg usikker på om du kan dele
ud, måske kan det lade sig gøre, men jeg tvivler. Jeg tror heller ikke
at div. brænderprogrammer vil skrive via netværk til en brænder som
sidder på en anden Mac, men...??

Det var jo ikke særligt opløftende! Problemet er jo at det meste af det
udstyr vi slutter til vore (hjemme)computere ikke er lavet til at
fungere i netværk. Jeg har tit undret mig over hvorfor printer, scanner
m.m. ikke for længe siden er blevet udstyret med ethernet port som
eneste tilslutning. Det ville jo gøre det hele let at tilslutte og let
at dele (måske er det derfor

/Martin