Xnews og navn på server.
Fra : Madsen

Dato : 20-09-01 22:11

Hej,

Kan man ikke ændre navnet på serveren uden at skulle hente samtlige
grupper fra serveren igen? Jeg mener ikke selve adressen på nyheds-
serveren, men derimod det navn man har valgt at kalde serveren.
Jeg har prøvet at rode med servers.ini og ændret navnet til det
ønskede, men så vil den hente grupperne fra serveren igen, hvis jeg
ændrer navnet her.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-09-01 22:36

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan man ikke ændre navnet på serveren uden at skulle hente
> samtlige grupper fra serveren igen?

Nej, jeg tror det ikke.

> Jeg har prøvet at rode med servers.ini og ændret navnet
> til det ønskede, men så vil den hente grupperne fra serveren
> igen, hvis jeg ændrer navnet her.

Ja. Men derudover er det vel nemmere bare at ændre det indefra Xnews
under Setup (Ctrl+F1) -> Servers (hvor du vælger "Clone", mens den
ønskede server skal klones

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Madsen

Dato : 21-09-01 01:54

Rudi Stegen skrev:

> Ja. Men derudover er det vel nemmere bare at ændre det indefra
> Xnews under Setup (Ctrl+F1) -> Servers (hvor du vælger "Clone",
> mens den ønskede server skal klones

Ja, jeg har for ikke ret lang tid siden erfaret, at det også gør at
man skal hente samtlige grupper på serveren igen, eller også er det
mig der gjorde noget forkert. Jeg klonede serveren og kaldte klonen
det navn jeg ville have og slettede så den gamle, men da jeg så
skulle ind på den nye ville den alligevel hente alle grupperne igen,
men skidt pyt. Det gik forholdvis hurtigt at hente dem igen, så
skaden er vel ikke så stor når det kommer til stykket. :)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-09-01 03:42

> [...]

> slettede så den gamle, men da jeg så skulle ind på den nye ville
> den alligevel hente alle grupperne igen, men skidt pyt.

Egentlig er det vel også en slags fejl. Netop i og med man kloner
den, er der ingen som helst fornuftig grund til, at man skal hente
præcis det samme igen.

Man kan antagelig også undgå det. Har man fx serveren A inde og vil
give den navnet B, vil jeg tro, at man kan undgå det ved at:
1. Søge i samtlige filer efter "A" og erstatter det med "B" (undtagen
der, hvor det reelt peger på serveren, naturligvis).
2. Kigge på selve filnavnene og omdøbe de relevante.

Men det er muligvis en småtræls procedure (?)

> Det gik forholdvis hurtigt at hente dem igen, så skaden er vel
> ikke så stor når det kommer til stykket. :)

Ja, det er derfor, jeg ikke har prøvet

Sig mig - har du fået noget DSL e.l. for nylig?
Grunden til spørgsmålet er selvfølgelig, at du bruger en online-dims.
Men omvendt har du i perioder koblet op hos Tiscali, hvilket man
næppe gør, hvis man har en form for flatrate hos TDC. Derfor
"for nylig"

Fra : Madsen

Dato : 21-09-01 14:23

Rudi Stegen skrev:

> Egentlig er det vel også en slags fejl. Netop i og med man kloner
> den, er der ingen som helst fornuftig grund til, at man skal
> hente præcis det samme igen.

Tja, det kan der jo være noget om.

> [...]
> 2. Kigge på selve filnavnene og omdøbe de relevante.
>
> Men det er muligvis en småtræls procedure (?)

Det vil jeg prøve næste gang jeg har problemet, hvis det da sker
igen. :)

> [...]
> online-dims. Men omvendt har du i perioder koblet op hos Tiscali,
> hvilket man næppe gør, hvis man har en form for flatrate hos TDC.

Ja jeg har fået det her ADSL bredbånd fra TDC. Dog har jeg for ikke
ret lang tid siden fået købt nogle hundedyre ISDN-telefoner, så jeg
har valgt at beholde ISDN'en og har dermed så stadigvæk mulighed for
at bruge Tiscalis server når TDC's er nede. Sådan tror jeg egentlig
det bliver ved med at være. Det er rart nok man har en "nød-linie"
når den anden går ned :)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-09-01 20:57

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[Manuel ændring af serverens "nick"]

> Det vil jeg prøve næste gang jeg har problemet, hvis det da sker
> igen. :)

Ja. Og så fortæl hvor bøvlet det faktisk er
Men et tip: Xnews er så flink at holde sig helt for sig selv. Dvs. udover
lige den/de lnk-filer, man har til dens programfil, ligger _alt_ i Xnews-
folderen (og nedefter).
Når jeg leger med noget, zipper jeg forinden hele balladen op, så jeg
uden dikkedarer kan få alt tilbage som før, hvis det ramler.

> [...]
> har valgt at beholde ISDN'en og har dermed så stadigvæk mulighed for
> at bruge Tiscalis server når TDC's er nede.

Oh, på dén måde. Jeg mente nok, du havde ADSL hos TDC, hvorfor jeg
indimellem har undret mig (og så glemt det igen, inden jeg fik spurgt,
naturligvis...)

> Sådan tror jeg egentlig det bliver ved med at være. Det er rart nok
> man har en "nød-linie" når den anden går ned :)

Meget! Jeg har da også været glad for mit 56K-modem og free-abonnement to
(eller tre..?) gange i det godt og vel et år, jeg har haft ADSL. Det sker
jo, at ADSL-centraler går ned nogle timer eller en halv snes stykker. (Fx
da en gravko gik amok og lagde ADSL - uanset ISP - i Århus C ned i et
halv døgn

Fra : Madsen

Dato : 21-09-01 23:49

Rudi Stegen skrev:

> [Manuel ændring af serverens "nick"]
>
> Ja. Og så fortæl hvor bøvlet det faktisk er

Nok mere bøvlet end at hente gruppelisten på ny når det kommer til
stykket, men man blive jo nødt til at rode med tingene for at finde
ud af hvordan de fungerer. ;)

> [...]
> Når jeg leger med noget, zipper jeg forinden hele balladen op, så
> jeg uden dikkedarer kan få alt tilbage som før, hvis det ramler.

Ja, det var det jeg glemte i går og havde pludselig mistet de hentede
grupper. Jeg har dog også bemærket at Xnews heldigvis ikke spreder
sine filer rundt i hele styresystemet og det er en rar ting. Næste
gang jeg skal rode med ini-filer tilhørende Xnews, tager jeg også
backup af mappen først.

[Rart med en "nød-linie"]
> Meget! Jeg har da også været glad for mit 56K-modem og
> free-abonnement to (eller tre..?) gange i det godt og vel et år,
> jeg har haft ADSL.

Ja, det er også et free-abonnement jeg har hos Tiscali. En rar ting.

> Det sker jo, at ADSL-centraler går ned nogle timer eller en halv
> snes stykker. (Fx da en gravko gik amok oglagde ADSL - uanset ISP
> - i Århus C ned i et halv døgn

Føj da! Håber ikke sådan nogle klamphuggere går i gang med at grave
vildt og uhæmmet her i området :)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.