Æble podning
Fra : Morten Stevns Larsen

Dato : 20-09-01 19:05

Hej !

Hvem kan hjælpe mig med hvornår & hvordan man tager grene fra andet æbletræ
etc. for at pode det på et andet ?

Med venlig hilsen
Morten Stevns Larsen

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 20-09-01 19:32

Hej Morten

Jeg plejer at høste podekviste (ca. 50 cm. lange førsteårsskud) i slutningen
af februar, pakke dem ind i vådt avispapir og lægge dem i en plastikpose.
Der opbevares de i køleskabet ved ca. 4 grader. I starten af april poder jeg
så mine grundstammer.

Hvis du vil pode træer med podekviste fra godkendte og kontrollerede træer,
så skal du bestille dem i december måned. Jeg bestiller mine kviste fra
Landbohøjskolen i København (www.kvl.dk) eller fra
Planteopformeringsstationen i Lunderskov
(www.planteopformeringsstationen.dk).

Iøvrigt har jeg lavet en hjemmeside, hvor jeg mere detaljeret gennemgår
planteformering vhja. podning.

http://klaus_eriksen.homepage.dk/greensites\plntfrm_pdn.html

mvh. Klaus E.

Morten Stevns Larsen <morten@fam-larsen.dk> skrev i en