Et forbandet uheld- hjælp!
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-09-01 18:41

En af mine bekendte er forsker og skriver på en
doktorafhandling. Han har haft problemer med sit e-mail-program,
der hedder outlook express, som kom op med "programmet har
foretaget en ulovlig handling ..."

Hans søn mente at han blot skulle oprette en ny profil (der er
tre personer, der har adgang til det maskinen, hver med sin
profil) og som sagt så gjort: hans profil blev nedlagt og ændret
til en anden. Men nu er også hans word-dokumenter forsvundet -
er der nogen, der kender en løsning/forklaring på, hvad der kan
være sket?

--
ahw

Fra : Søren Blom

Dato : 21-09-01 00:57

"Arne H. Wilstrup" <arne.h.wilstrup@mail.tele.dk> skrev
> som sagt så gjort: hans profil blev nedlagt og ændret
> til en anden. Men nu er også hans word-dokumenter forsvundet -
> er der nogen, der kender en løsning/forklaring på, hvad der kan
> være sket?

Word dokumenter bør da være på maskinen endnu, for de bliver da ikke slette
bare fordi man nedlægger en profil.
Hvad har I gjort for at prøve at finde dem?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Søren Steinmetz \(ar~

Dato : 21-09-01 08:30

> [...]
slette
> bare fordi man nedlægger en profil.
> Hvad har I gjort for at prøve at finde dem?

Og hvilken version af Windows kører der på maskinen, efter hvad jeg
umiddelbart kan læse er det enten NT4 eller Win2K.
Problemet er så at dokumentet ligger i den slettede profil's dokument mappe.

Evt. Arne, kontakt mig direkte så skal jeg prøve om jeg kan guide igennem
mens sønnen eller han selv sidder foran maskinen.

Hygge
Søren Steinmetz
paradis@reopos.dk
Holbæk, 22303977

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-09-01 14:57

"Søren Steinmetz (arb)" <steine@reopos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Evt. Arne, kontakt mig direkte så skal jeg prøve om jeg kan
guide igennem
> mens sønnen eller han selv sidder foran maskinen.

Kære Søren
Det er morderlig pænt af dig, men det er ikke mig, der har
problemet, men min ven. Jeg kører med Windows 2000 og han kører
med windows 98 - jeg har foreslået ham at benytte søgefunktionen
ved at bede ham søge efter filer med *.doc -extensions for at
se, om det er muligt at finde filerne.
Det, jeg savner er imidlertid en idé til en løsning - jeg har
ikke selv været ude for det før, så det kan godt være, at
løsningen er nærliggende, men at jeg ikke har tænkt på den.

Så hvis filerne er der, men er blevet skjult på den ene eller
anden måde, så vil det være rart med et forslag.

Jeg skal dog give dit favorable tilbud videre til ham, hvis det
stadig gælder - jeg går ud fra at ovenstående telefonnummer er
et mobiltelefonnummer?

Men svar mig pr. e-mail, hvis du har et konkret forslag eller
hvis du ikke vil have noget i mod at guide ham igennem på et
tidspunkt pr. telefon - så skal jeg sende det videre til ham
(p.t. har han jo ikke adgang til internettet)

Med venlig hilsen
Arne H. Wilstrup

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-09-01 14:58

> [...]
da ikke slette
> bare fordi man nedlægger en profil.
> Hvad har I gjort for at prøve at finde dem?

benyttet søgefunktionen - jeg ved p.t. ikke, hvad resultatet er
blevet - men jeg skal nok vende tilbage, når jeg hører noget
nyt.
Men foreløbig tak for interessen.

--
ahw