Løbe
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 20-09-01 16:51

Kan man se nolge tabeller over hvor meget man vil tabe sig ved løb, spise
ændring mm. .. til at støtte sig selv, også jeg ved havd jeg skla regne
med..

Fra : Alexandre

Dato : 24-09-01 13:06

> Kan man se nolge tabeller over hvor meget man vil tabe sig ved løb, spise
ændring mm. .. til at støtte sig selv, også jeg ved havd jeg skla regne
> med..

Hej.
well , det kommer an på foskeligt tings.
er du i form ?, løber du allerede ? er du overvegtig .... etc..
du kan tage som udgangs punkt at tabe dig 1 kg om måned ( tror denne er den
"standard" punkt man regner fra ) og så jo mere din softskifte ændrersig,
bedre form, brænder mere kalorier,og mere du taber dig.
Så kommer også kosten, dvs, at det skal være en balance mellem det energi du
forbrænder i træning og den energi du indtager.
det er meget man kan sige om det så jeg vil ikke gå mere ind på det.
har du prøved at søge på http://www.google.com ?

hilsen
Alex.

Fra : satanisort

Dato : 30-09-01 21:27

Hej Søren

Nej, der findes ikke direkte tabeller over dette, og i så fald at de
findes, vil de ikke være til at regne med helt. Vi er alle forskellige,
og vi forbrænder forskelligt, og vi løber i forskellige hastigheder, har
forskellig kondi, udholdenhed mv. Og ang. mad så forbrænder vi
forskelligt, spiser forskelligt, nogen taber sig nemmere end andre osv.
osv. osv.
Et råd omkring at tabe sig er, at fedtet skal tabes langsomt. Jeg husker
ikke, hvad tommelfingerreglen er for vægttab, men det skal 'sniges' af
om man så må sige.

Jeg tror du må være noget mere specifik, hvis du vil have et mere
hjælpende svar.

Held og lykke

- Satanisort

http://www.kandu.dk/

Fra : charlotte-jesper

Dato : 24-10-01 21:59

Hej Søren
DET KRÆVER 7,4 KCAL FORBRÆNDE 1 GRAM FEDT

Hvis du vil tabe 5kg over 10uger.
kræver det et underskud i forhold til din nuværende energibehov,
det bliver 5000g*7,4=37,000kcal og daglige 37,000/70=529kcal

Dit behov svinger meget energi behov du har brug for hver dag (Løb, ferie,
arbejde).

WTO har udviklet et sæt formler til beregning af et almindelig daglig
aktivitetsniveau:
mænd: 18-30år=19,68*kropsvægt i kg+902
mænd 31-60år=15,12*kropsvægt i kg+1104
mænd over 60=15,36*kropsvægt i kg+768
kvinder 18-30=19,44* kropsvægt i kg+636
kvinder 31-60=10,80*kropsvægt i kg+1104
kvinder over 60=11,76*kropsvægt i kg+859

1. beregn dit daglig energibehov ved hjælp WTO`s formel.
2. beregn kaloriebehovet for hvert måltid og noter det evt. i et skema

eks. en kvinde vejer 72 kg og vil tabe 5kg på ti uger må hun maksimalt
indtage 1353 kcal om dagen fordi:
10,80*72kg+1104=1882kcal. 1882 kcal minus et daglig energiunderskud på 529
kcal =1353

morgenmad (25%) 338 kcal
frokost (30%) 406 kcal
aftensmad (30%) 406 kcal
3 mellemmåltiderne (a 5%) 68 kcal
ved at løbe kan du tillade at øge kaloriemængende

Søren Gørtz Olesen <mail@sark.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9od3e4$44i$1@sunsite.dk...