/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Foredragsholder søges
Fra : Allan Lorck


Dato : 20-09-01 16:44

Dykkerklubben Piraya på Østerbro søger en person, som vil komme og fortælle
os lidt om nitrox, trimex og rebreather. Vi vil gerne høre om de forskellige
muligheder og teorien bag. P.t. dykker vi alle med alm. luft. Seminaret skal
afholdes søndag den 18. november 2001. Som tak for din ulejlighed gives et
par gode flasker rødvin.




 
 
Jens Didriksen (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 20-09-01 18:40

General information til alle klubber m.v.

Jeg vil som altid gerne komme og fortælle nogle historier fra de kolde
lande.

Jeg bor i Horsens så hvis det er klubber på den anden side af fyn skal
jeg have bropengene betalt - ellers blot benzinpenge. Rødvinen må I
selv drikke...

Jens Didriksen
Tek-dykker med skarpe meninger som kan tåle vand!



C-3PO (21-09-2001)
Kommentar
Fra : C-3PO


Dato : 21-09-01 09:21

> Jens Didriksen
> Tek-dykker med skarpe meninger som kan tåle vand!

xTek-dykker

Søren Ravn



Jens Didriksen (21-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 21-09-01 09:46

> xTek-dykker

Okay - hvornår er man ikke tek-dykker længere?

Lad os bare stille og roligt få det sat på plads.

Didrik




C-3PO (21-09-2001)
Kommentar
Fra : C-3PO


Dato : 21-09-01 14:32


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3bab054b$1$4793$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > xTek-dykker
>
> Okay - hvornår er man ikke tek-dykker længere?
>
> Lad os bare stille og roligt få det sat på plads.

Det var nu mest ment som en joke. men når du nu spørger så pænt,
vil jeg gerne med en udredning.

Man er vel ikke dykker længere når man har solgt sit dykkerudstyr og ikke
har været i vandet i flere år.

Søren Ravn









hinge (21-09-2001)
Kommentar
Fra : hinge


Dato : 21-09-01 16:55

Enig
C-3PO <c3po@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bab4148$0$51416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3bab054b$1$4793$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > xTek-dykker
> >
> > Okay - hvornår er man ikke tek-dykker længere?
> >
> > Lad os bare stille og roligt få det sat på plads.
>
> Det var nu mest ment som en joke. men når du nu spørger så pænt,
> vil jeg gerne med en udredning.
>
> Man er vel ikke dykker længere når man har solgt sit dykkerudstyr og ikke
> har været i vandet i flere år.
>
> Søren Ravn
>
>
>
>
>
>
>
>



Jens Didriksen (21-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 21-09-01 21:27

> Man er vel ikke dykker længere når man har solgt sit dykkerudstyr og
ikke
> har været i vandet i flere år.

----------------------------------------------------

Okay. Det er altså UDSTYRET der gør en til det man er - det er ikke de
holdninger, erfaringer, uddannelser, meninger m.v. som man har, men
ene og alene udstyret? Så når jeg i morgen låner noget udstyr og tager
ud at dykke er jeg
igen en tek-dykker?

Tak for din hjælp - nu er jeg meget klogere.

Didrik



Søren Ravn (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Søren Ravn


Dato : 22-09-01 20:01

> Okay. Det er altså UDSTYRET der gør en til det man er - det er ikke de
> holdninger, erfaringer, uddannelser, meninger m.v. som man har, men
> ene og alene udstyret? Så når jeg i morgen låner noget udstyr og tager
> ud at dykke er jeg
> igen en tek-dykker?

Nej det er ikke udstyret

Jeg kender ikke mange dykkere som har holdt flere års pause, og derefter
startet igen.

Men jeg syntes da du skal bevise at jeg har ikke har ret i mine påstande.

Det kan du jo kun gøre på en måde " begynde at dykke igen " ;)

Søren Ravn









Jens Didriksen (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 22-09-01 21:18

> Jeg kender ikke mange dykkere som har holdt flere års pause, og
derefter
> startet igen.

Nej, men jeg kender heller ikke ret mange der gider skændes om sådan
en gang latterlig ævl på en NG. Hvis du gerne vil svines til, så skriv
til mig på jens@didriksen.dk og overlad denne NG til nogle fornuftige
og relevante diskussioner, ikke?

Vi kunne jo f.eks. tage op dykkercomputer, farvemærkning,
placticudstyr, tåbelige holdninger til sikkerhed, mangelfulde
uddanelser og forkert almen viden hos den enkelte dykkere op til
debat.

Men hvis du hellere ved stille tvivl ved min ret til at være her på
NG, så værsgo.

>
> Men jeg syntes da du skal bevise at jeg har ikke har ret i mine
påstande.>
> Det kan du jo kun gøre på en måde " begynde at dykke igen " ;)

Nu aner du jo ikke en klaphat om jeg dykker eller ikke dykker - du
udtaler dig udelukkende om noget som du TROR - fuldstændig som mange
andre der TROR de ved noget om sikkerhed (hold da kæft - der fik jeg
lige svinet 95% af alle dykkere til...) og ynder at lufte deres mening
i tide og utide.

I øvrigt: hvem ved - måske jeg har haft flere dyk end dig i år? Som
alle andre klaphatte der heller ikke fatter logik, så kunne jeg jo
videreføre mit argument fra klistermærke-detbatten til dit spørgsmål:
hvor VED du fra om jeg dykker eller jeg ikke gør?

Nej, vel - og hvad mener du så selv om dine holdninger og meninger?
Mener du at de er seriøse og veldokumenterede eller mener du at det
bare er den samme spand ulogiske lort som mange andre forsøger at
diske op med og som ikke holder en meter til seriøs debat?

Med forundret hilsen

Didrik








Jørgen Egballe (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Egballe


Dato : 23-09-01 00:17

snip
> Nu aner du jo ikke en klaphat om jeg dykker eller ikke dykker - du
> udtaler dig udelukkende om noget som du TROR - fuldstændig som mange
> andre der TROR de ved noget om sikkerhed (hold da kæft - der fik jeg
> lige svinet 95% af alle dykkere til...) og ynder at lufte deres mening
> i tide og utide.
snip
Som
> alle andre klaphatte der heller ikke fatter logik, så kunne jeg jo
> videreføre mit argument fra klistermærke-detbatten til dit spørgsmål:
> hvor VED du fra om jeg dykker eller jeg ikke gør?
>
> Nej, vel - og hvad mener du så selv om dine holdninger og meninger?
> Mener du at de er seriøse og veldokumenterede eller mener du at det
> bare er den samme spand ulogiske lort som mange andre forsøger at
> diske op med og som ikke holder en meter til seriøs debat?
snip

Hvaaaa Jens........jeg vil godt starte med at sige at jeg er bedøvende
ligeglad med jeres debat om hvorvidt du dykker eller ej, men i de
ovenstående klip sviner du ikke alene 95% af alle dykkere, men i særdeleshed
dem som diskuterer med dig her på listen. Jeg vil egentligt bare gerne vide
om det er din mening, eller om tastaturet løb af med dig her ? Hvis det
første er tilfældet gider jeg ganske enkelt ikke bruge tid på at diskutere
med dig igen, hvis det andet er tilfældet er det såmænd ganske forståeligt.

???
Jørgen



Jens Didriksen (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 23-09-01 10:26

> Hvaaaa Jens........jeg vil godt starte med at sige at jeg er
bedøvende
> ligeglad med jeres debat om hvorvidt du dykker eller ej, men i de
> ovenstående klip sviner du ikke alene 95% af alle dykkere, men i
særdeleshed
> dem som diskuterer med dig her på listen. Jeg vil egentligt bare
gerne vide
> om det er din mening, eller om tastaturet løb af med dig her ?

Sorry - jeg tror at jeg får for lidt sex for tiden. Jeg kan godt selv
se jeg opføre mig som en PMS- kvinde

Jeg skal forsøge at holde mig til seriøse besvarelser fremover - okay?

Didrik





Jørgen Egballe (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Egballe


Dato : 23-09-01 21:31

Personligt tror jeg du har ramt hovedet på sømmet, det er højst tænkeligt at
alle verdens problemer kan føres tilbage til enten for lidt sex eller PMS


Det glæder mig at høre, det ville være en skam hvis underholdningen skulle
slutte her ......

Jørgen
Choose your weapon.

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3bada9db$0$4793$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hvaaaa Jens........jeg vil godt starte med at sige at jeg er
> bedøvende
> > ligeglad med jeres debat om hvorvidt du dykker eller ej, men i de
> > ovenstående klip sviner du ikke alene 95% af alle dykkere, men i
> særdeleshed
> > dem som diskuterer med dig her på listen. Jeg vil egentligt bare
> gerne vide
> > om det er din mening, eller om tastaturet løb af med dig her ?
>
> Sorry - jeg tror at jeg får for lidt sex for tiden. Jeg kan godt selv
> se jeg opføre mig som en PMS- kvinde
>
> Jeg skal forsøge at holde mig til seriøse besvarelser fremover - okay?
>
> Didrik
>
>
>
>



Jens Didriksen (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 23-09-01 22:11

> Personligt tror jeg du har ramt hovedet på sømmet, det er højst
tænkeligt at
> alle verdens problemer kan føres tilbage til enten for lidt sex
eller PMS
>

Hvilket som regel hænger sammen

> Det glæder mig at høre, det ville være en skam hvis underholdningen
skulle
> slutte her ......

??? Vi er jo ikke engang begyndt endnu...?

Didrik
The one and only... (nå, ja - Fjelsten er selvfølgelig også en
kværulant, men han er pt. i Frankrig og kravle i grotter, så nu er der
jo kun mig tilbage til at holde NG'en i kog...)



Rasmus Ebler Simonse~ (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Ebler Simonse~


Dato : 22-09-01 11:38

> > Man er vel ikke dykker længere når man har solgt sit dykkerudstyr og
> ikke
> > har været i vandet i flere år.
>
> ----------------------------------------------------
>
> Okay. Det er altså UDSTYRET der gør en til det man er - det er ikke de
> holdninger, erfaringer, uddannelser, meninger m.v. som man har, men
> ene og alene udstyret?

Og hvordan konkluderer du så det ud fra ovenstående? Hvis det netop kun
var udstyret ville han jo ikke have skrevet at han ikke havde været i
vandet i flere år!

> Tak for din hjælp - nu er jeg meget klogere.

Jeg tvivler på det. Du lytter jo aldrig til andre.

/RS



Jens Didriksen (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 22-09-01 21:00


> > Tak for din hjælp - nu er jeg meget klogere.
>
> Jeg tvivler på det. Du lytter jo aldrig til andre.

Okay?! se - DETTE her kan der komme en MEGET lang og spændende
diskussion ud af. Hvis du ønsker at starte DEN op, skal vi så ikke
lige gøre det privat? Du kan maile på jens@didriksen.dk hvis du tør


Hygge fra Jens




S.Arnvig (23-09-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 23-09-01 21:03


"C-3PO" <c3po@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3bab4148$0$51416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3bab054b$1$4793$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > xTek-dykker
> >
> > Okay - hvornår er man ikke tek-dykker længere?
> >
> > Lad os bare stille og roligt få det sat på plads.
>
> Det var nu mest ment som en joke. men når du nu spørger så pænt,
> vil jeg gerne med en udredning.
>
> Man er vel ikke dykker længere når man har solgt sit dykkerudstyr og ikke
> har været i vandet i flere år.

Enig, en ansvarlig dykker burde deponere sine certifikater, indtil at man
har vist at man er istand til at holde dem.

Specielt burde intruktør-certifikater afleveres/inddrages , hvis man ikke
har virket som instruktør i en årrække.

Søren Arnvig



Jens Didriksen (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 23-09-01 21:55

> Enig, en ansvarlig dykker burde deponere sine certifikater, indtil
at man
> har vist at man er istand til at holde dem.
>
> Specielt burde intruktør-certifikater afleveres/inddrages , hvis man
ikke
> har virket som instruktør i en årrække.

Bravo, Søren - vi er enige. Det kan faktisk føres tilbage til mit
evige og altid gode spørgsmål: Hvordan VED du at...

F.eks. kunne man jo i denne forbindelse spørge: hvordan VED du at du
lever op til dagens standard hvis du ikke har undervist i en periode?
Godt spørgsmål, ikke sandt?

Om certifikaterne ligefrem skal inddrages ved jeg ikke, men man burde
i princippet ikke bare kunne hoppe om bag disken efter flere års pause
og begynde at undervise igen før at en eller anden form for
kontrolinstans havde checket op på ens viden og up-dated know-how

Har PADI iøvrigt ikke en regel med at man skal på et opdateringskursus
hvis man har holdt pause et stykke tid? Det mener jeg.

Noget helt andet er om alle certifikater burde kunne inddrages såfremt
at ejeren opføre sig som Eddie Murphy på Fontex? Det er da et godt
emne til en diskussion, ikk' ? )

Må jeg så ikke også godt lige indskyde at jeg altså ikke har
underskrevet mig med aktiv instruktør dit og dat (andet end når Jesper
begynder på alt hans macho-fis om hvem der har gjort hvad med hvem...)
men derimod kun som tek-dykker.

Men nuvel: fremover skal jeg nok underskrive mig med tek-dykker
wanna-be indtil jeg er oppe på jeres standard (her skal der ikke
grines...)

Hygge fra Didrik

Wanna-be dit og dat



S.Arnvig (24-09-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 24-09-01 07:55


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3bae4e02$0$4790$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Enig, en ansvarlig dykker burde deponere sine certifikater, indtil
> at man
> > har vist at man er istand til at holde dem.
> >
> > Specielt burde intruktør-certifikater afleveres/inddrages , hvis man
> ikke
> > har virket som instruktør i en årrække.
>
> Bravo, Søren - vi er enige.

Fint, så mangler vi bare at nogen er uenige.

> Har PADI iøvrigt ikke en regel med at man skal på et opdateringskursus
> hvis man har holdt pause et stykke tid? Det mener jeg.

DSF har i hverfald indført tidsbegrænsning på deres instruktør certifikater
under megen skrig , skrål og modvilje.

>
> Noget helt andet er om alle certifikater burde kunne inddrages såfremt
> at ejeren opføre sig som Eddie Murphy på Fontex? Det er da et godt
> emne til en diskussion, ikk' ? )

Det er jo straks en anden sag. Hvordan kan man afgøre om folk skal have
deres cert. indraget eller re-evalueret ?

>
> Må jeg så ikke også godt lige indskyde at jeg altså ikke har
> underskrevet mig med aktiv instruktør dit og dat (andet end når Jesper
> begynder på alt hans macho-fis om hvem der har gjort hvad med hvem...)
> men derimod kun som tek-dykker.

Hey, det var ikke møntet på dig, kun på den generelle tilkendegivelse.

>
> Men nuvel: fremover skal jeg nok underskrive mig med tek-dykker
> wanna-be indtil jeg er oppe på jeres standard (her skal der ikke
> grines...)

hahahahahahahahahahahahahahahaha... whooops, undskyld.

> Wanna-be dit og dat

Dont we all ?


Søren Arnvig



Jens Didriksen (24-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 24-09-01 11:11

> > Noget helt andet er om alle certifikater burde kunne inddrages
såfremt
> > at ejeren opføre sig som Eddie Murphy på Fontex? Det er da et godt
> > emne til en diskussion, ikk' ? )
>
> Det er jo straks en anden sag. Hvordan kan man afgøre om folk skal
have
> deres cert. indraget eller re-evalueret ?

Ak, ja - godt spørgsmål...

Med instruktører kan man jo bare nægte at udstede de beviser de beder
om, men at stå og kontrollerer alle dykkere inden de hopper i vandet -
god fornøjelse...

Personligt tror jeg på at der kun er 3 veje frem mod mere sikker
dykning: information, information og så lige lidt mere information.
mange ønsker jo ikke bevidst at dykke usikkert, men gør det fordi de
ikke ved bedre eller ikke lige tænker over om det de nu gør kunne
gøres anderledes end de har lært i tiderne morgen.

NG'en her er et godt sted at starte en gennerel opdatering af alle
dykkeres sikkerhedsniveau.>
> >
> > Men nuvel: fremover skal jeg nok underskrive mig med tek-dykker
> > wanna-be indtil jeg er oppe på jeres standard (her skal der ikke
> > grines...)
>
> hahahahahahahahahahahahahahahaha... whooops, undskyld.

Du er tilgivet - jeg syntes selv den var lidt morsom.. (shit - der
var den smiley igen!)

> > Wanna-be dit og dat
>
> Dont we all ?

Måske - men hvorfor gør I så ikke noget ved det... (bidende sarkasme
uden smiley)

Didrik


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste