MSComm problem
Fra : Morten Snedker

Dato : 20-09-01 11:57

Hejsa,

Jeg har lavet et lille program, der fra com-porten læser data, der
kommer fra stregkode-scanner.

Hvis jeg kører det ind via HyperTerminal ryger det hele ind, Hvis jeg
gør det via mit VB-program, og MSComm, får den ikke det hele med.

Stregkoden er på ca. 25 tegn, men kun de ca. 12-15 tegn kommer ind.
Nogen der har prøvet noget lignende, eller som har en idé om en eller
anden setting der måske skal pilles ved ??

Jeg benytter VB 6.

Mvh
Morten Snedker

Fra : Mads Andreasen

Dato : 20-09-01 13:22

Hejsa
Hvad er din RThreshold? og ReceiveBuffer?

Så vidt jeg husker...
Der kommer ikke flere OnComm events før du har afsluttet den OnComm du er i
gang med. Du får nok de første 12-15 tegn i den første OnComm og er derefter
for langsom om at komme ud, således du kan modtager de sidste tegn, og de
vil i så fald blive smidt væk.

-Mads

Fra : Morten Snedker

Dato : 20-09-01 14:12

Fik løst problemet.

RThreshold blev sat til 0, og jeg lader så istedet en timer tømme
input-bufferen. Virker fortrinligt.

Som du skriver Mads: hvis den er sat til 1, bliver nogle data smidt
væk, når nu input'et er variabelt.

mvh
Morten Snedker

Fra : Mads Andreasen

Dato : 20-09-01 17:19

Hej Morten

Nu har jeg kigget lidt nærmere på mine indstillinger...
Det jeg skrev tidligere var ikke det jeg mente :), jeg huskede lidt forkert.
Nu skal du høre hvad jeg i virkeligheden gør...
Jeg sætte InputLen=0 - så jeg læser hele bufferen
RThreshold=1 - Så jeg får OnComm hver gang der modtages.

Når OnComm fyres af læser jeg hele input bufferen, og husker på at selvom
RThreshold er 1 kan der godt være flere tegn i bufferen. Jeg smutter hurtigt
ud af OnComm så jeg er klar til at modtage igen.

Men jeg mener også "If it ain't broke, don't fix it" så hvis din timer
løsning virker så er det jo godt nok.