Dato/tid med hundrededele sekunder
Fra : Tomas Christiansen

Dato : 20-09-01 09:37

Er der nogen som har et godt bud på hvordan jeg kan skaffe dato+tid med hundrededele sekunder.

Den indbyggede funktion Now(), giver kun en nøjagtighed på sekunder (og værdien ændrer sig faktisk kun én gang i sekundet).

-------
Tomas

Fra : @sbjørn

Dato : 20-09-01 10:47

Jeg sender lige noget kode til dig

Fra : Anders Lund

Dato : 20-09-01 15:55

"@sbjørn" <asbjorn@caduceus.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sender lige noget kode til dig

Kan du ikke sende det til anders@itnews.dk også
Anders Lund
anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Allan R.

Dato : 20-09-01 19:41

er der noget galt i at sende det hertil, jeg ville da også godt se koden !?!

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 20-09-01 20:13

@sbjørn skrev:
> Jeg sender lige noget kode til dig

Tak! Jeg har desværre ikke set det endnu, idet vores mail-gateways er
ret sippede (for at undgå virus, orm eller andet småkryb).

Jeg fandt dog noget selv lidt senere på dagen, og det vil jeg da gerne
lige vise her:

Declare Sub GetLocalTime Lib "kernel32" (lpSystemTime As SYSTEMTIME)

Type SYSTEMTIME
wYear As Integer
wMonth As Integer
wDayOfWeek As Integer
wDay As Integer
wHour As Integer
wMinute As Integer
wSecond As Integer
wMilliseconds As Integer
End Type

Dim t As SYSTEMTIME
GetLocalTime t
MsgBox .wYear & "-" & Format(.wMonth, "00") & "-" & _
Format(.wDay, "00") & " " & _
Format(.wHour, "00") & ":" & _
Format(.wMinute, "00") & ":" & _
Format(.wSecond, "00") & "." & _