/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
reparationer for reparationens skyld ?
Fra : Robert Nissen


Dato : 19-09-01 20:59

Tillad mig dette måske uhøviske og inkompetente spørgsmål.
Men forholder det sig således, at de fleste motorcykler ikke
kan holde til at blive brugt? Det er de vel konstrueret til?
eller er der noget jeg har misforstået ?
Kan tænkes mine oplevelser her i denne NG er farvet af netop
de personer der ønsker hjælp, i stedet for dem der har positive
erfaringer med deres maskiner.
Synes en kommentar var på sin plads. Har gennemlæst de fleste
breve helt tilbage til april 2001. Og det er bestemt ikke problemer
der mangler. Dog undrer det mig meget, at der tilsyneladende skiftes
og skrues, uden der egentligt er noget galt?? Er jeg bare heldig?
Min første mc, en virago 535 kørte jeg 20.000 km på, uden så meget
som skyggen af problemer. En del personer jeg kender, kørende på
Honda Shadow 500, Suzuki GS250, Virago1100, Dragstar650,
Intruder800, Marauder800 ( og flere ) har ikke haft problemer der
bare nærmer sig dem man kan læse om i denne NG. Sker der noget
magisk når en mc har rundet de 50.000 km ? eller skyldes det slet
og ret dårlig pasning / behandling. Sælges der for mange sminkede lig?

Eller; er jeg bare heldig ?

Mvh
Robert





 
 
Jim (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 19-09-01 21:16

Hejsa
Jeg tror ikke det er fordi det er nogle sminket lig folk har når de skriver
her,
men det er først når man løber ind i problemer eller har brug for råd man
finder udaf at bruge dette forum.

Jeg har selv haft en Hoda Cx500 der har Kørt 212.000km stortset uden
problemer...!
Men da jeg fornylig solgte den og skulle købe (Ny / brugt) Mc havde jeg brug
for et par gode råd
Hvilket jeg tror jeg har fået...

Hilsen Jim fra Belfast (tidliger Cx500 Lige om snart CBR1000F )
MOTTO: "If there's nothing Wrong Don't Fix it !!!"



Robert Nissen (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Robert Nissen


Dato : 19-09-01 23:29

"Jim" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:z07q7.5109$OU5.759881@news2-win.server.ntlworld.com...
> Hejsa
> Jeg tror ikke det er fordi det er nogle sminket lig folk har når de
skriver
> her,
> men det er først når man løber ind i problemer eller har brug for råd man
> finder udaf at bruge dette forum.
>
> Hilsen Jim fra Belfast (tidliger Cx500 Lige om snart CBR1000F )
>

Ja du kan sagtens så din lille hilsen her et eller andet sted ovenfor
mht.
"gratis" forsikring. Sådan noget er næsten ikke til at bære her i dk... for
slet
ikke at tale om reg. afgift... Latterligt!!
Nå, for nu ikke at tabe tråden, så var dråben der fik mig til at skrive ham
gutten der indleder med "PIS & LORT".... se forrige indlæg fra i går..noget
med skifte krongaffellejer.. og havde skiftet dem i alle de andre MC-ere han
havde haft. Det undrede mig - meget endda. Disse lejer plejer da ikke sådan
at gå kaput ud af den blå luft. Med mindre man kører motocross på en
chopper..
men hvem gør også det ? og så fik jeg lyst til en kommentar.. og se
hvad der
ville ske. Men jeg er enig, NG er et godt sted at søge hjælp... når man nu
roder sig ud i noget man til tider skulle have holdt nallerne fra

Hilsner til Belfast... hehe
Robert
før XV535DX ...... nu VMX1200



Claus Rittig (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-09-01 16:53

"Robert Nissen" <robert@timewaste.dk> skrev i en meddelelse
news:9ob71u$fm4$1@sunsite.dk...

> Nå, for nu ikke at tabe tråden, så var dråben der fik mig til at skrive
ham
> gutten der indleder med "PIS & LORT".... se forrige indlæg fra i
går..noget
> med skifte krongaffellejer.. og havde skiftet dem i alle de andre MC-ere
han
> havde haft. Det undrede mig - meget endda. Disse lejer plejer da ikke
sådan
> at gå kaput ud af den blå luft. Med mindre man kører motocross på en
> chopper..

Nogle gange gør de, og nogle gange gør de ikke.

På min første GS500E døde kronrørslejerne efter ca. 22.000km (det er ret
tidligt). Min nuværende har ikke haft problemet. Resten af mine motorcykler
er til "hård brug", og der skiftes kronrørslejerne jævnligt.

Det er svært at komme med endegyldige sandheder om levetid og den slags, men
husk på at det typiske brugsmønster for en Virago og en R6 ikke er ret meget
det samme!

Rittig



Tim Hoffmann (21-09-2001)
Kommentar
Fra : Tim Hoffmann


Dato : 21-09-01 15:45

>På min første GS500E døde kronrørslejerne efter ca. 22.000km (det er ret
>tidligt). Min nuværende har ikke haft problemet. Resten af mine motorcykler
>er til "hård brug", og der skiftes kronrørslejerne jævnligt.
Hmmm. Er det mon en GS'er sygdom ?
Jeg har lige fået skiftet dem på min ved 20000km

Mvh
Tim - 2*GS500e



albert (20-09-2001)
Kommentar
Fra : albert


Dato : 20-09-01 19:23


> Nå, for nu ikke at tabe tråden, så var dråben der fik mig til at skrive
ham
> gutten der indleder med "PIS & LORT".... se forrige indlæg fra i
går..noget
> med skifte krongaffellejer.. og havde skiftet dem i alle de andre MC-ere
han
> havde haft. Det undrede mig - meget endda. Disse lejer plejer da ikke
sådan
> at gå kaput ud af den blå luft.

Næh, men hvor meget kører man så ? 50.000km, så er det vel tid. Min har
kørt
ca. 65.000 og har ikke fået skiftet.

Når der er slør /slidbaner i kronrørslejet går det meget mærkbart ud over
følingen
med maskinen.

Måske kunne det bare få en gang ny fedt og spændes ordentligt sammen, men
når man nu alligevel har skilt halvdelen af MCen af for at komme dertil, så
kan
man jo ligeså godt komme problemerne på forskud og få dem skiftet.

og ja, jeg skruer mere end absolut nødvendigt : Den mindste mislyd og
værktøjet
kommer frem. Det skal sgu være i orden, men det er jo her vi er så
forskellige....


mvh Albert



Robert Nissen (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Robert Nissen


Dato : 20-09-01 20:34


"albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse
news:3baa32fc$0$4788$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>

> og ja, jeg skruer mere end absolut nødvendigt : Den mindste mislyd og
> værktøjet
> kommer frem. Det skal sgu være i orden, men det er jo her vi er så
> forskellige....
>
>

Du er "sgu" i orden

- er med på den med slid, har bare aldrig oplevet det selv, og du
fik det til at lyde som om du skiftede lejerne for sjov, men nu er jeg med

Mvh
Robert



Morten Juel (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-09-01 21:33

Man skriver jo meget her netop for at få hjælp, men jeg skriver da også fede
oplevelser her, så som tyskland-hente-mc-turen og min første offroad tur,
min første LOW buget mc ferie osv.. det er sjovt at skrive om, og det er
sjovt at læse om andre menneskers tur og sjov/spænnende oplevelser, det kan
jo kun give en flere synsvinkler i livet, + en masse viden

Mvh
Morten
XS400 Seca **som jo er død, men kommer tilbage næste år 110% kampklar med
flere modifikationer )**



Carsten (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 19-09-01 21:57

Hej Robert

Nu kan jeg kun tale for mig selv, så det vil jeg gøre

Ingen af de MC'er du nævner hører til typen "højt-ydende",
og qua dette er der sjældent nogen problemer på denne
type maskiner. Det er alt andet lige lidt nemmere at brænde
en kobling af på en tunet ZX9'er end det er på en Virago
Endvidere er det ofte også sådan, at højt-ydende MC'er
gerne skal forblive højt-ydende, og når man som ejer af en
sådan pludselig kan mærke - bare den mindste - ændring i
(op)træk, motorgang, benzinforbrug så skal der squ' gøres
noget - helst igår - og så er det man tyer til eksperterne.
Nej, jeg mener ikke MC værkstederne jeg mener DFM !!

For mit eget vedkommende er det en indbygget trang til
at pille der gør sig gældende. Jeg har lavet masser af reps.
på min MC, der formentlig ikke har hjulpet en skid på
noget som helst, men det gav mig selv en bedre forståelse
af MC'en - og evnen til selv at fixe den dag den evt. _skal_
repareres.

Carsten
CBR 600 F2 '94

Robert Nissen <robert@timewaste.dk> wrote in
message news:9oatd9$amp$1@sunsite.dk...
> Tillad mig dette måske uhøviske og inkompetente spørgsmål.
> Men forholder det sig således, at de fleste motorcykler ikke
> kan holde til at blive brugt? Det er de vel konstrueret til?
> eller er der noget jeg har misforstået ?
> Kan tænkes mine oplevelser her i denne NG er farvet af netop
> de personer der ønsker hjælp, i stedet for dem der har positive
> erfaringer med deres maskiner.
> Synes en kommentar var på sin plads. Har gennemlæst de fleste
> breve helt tilbage til april 2001. Og det er bestemt ikke problemer
> der mangler. Dog undrer det mig meget, at der tilsyneladende skiftes
> og skrues, uden der egentligt er noget galt?? Er jeg bare heldig?
> Min første mc, en virago 535 kørte jeg 20.000 km på, uden så meget
> som skyggen af problemer. En del personer jeg kender, kørende på
> Honda Shadow 500, Suzuki GS250, Virago1100, Dragstar650,
> Intruder800, Marauder800 ( og flere ) har ikke haft problemer der
> bare nærmer sig dem man kan læse om i denne NG. Sker der noget
> magisk når en mc har rundet de 50.000 km ? eller skyldes det slet
> og ret dårlig pasning / behandling. Sælges der for mange sminkede lig?
>
> Eller; er jeg bare heldig ?
>
> Mvh
> Robert
>
>
>
>



Morten Juel (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-09-01 21:53

[Snip en masse guldkorn]
Jeg er også lige 100% med på den vogn der )

Mvh
Morten



Morten Dahl (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 20-09-01 06:25


"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9ob0pv$q1f$1@sunsite.dk...
> [Snip en masse guldkorn]
> Jeg er også lige 100% med på den vogn der )

Går den der med, den_ka_garanteret_ikke_være_bag_i_en_golf_lad_os_prøve ind
under den hersens forunderlige lyst til at skille noget ad ?

Tak for sidst forresten...

-
Morten Dahl




Morten Juel (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-09-01 16:18

> Går den der med, den_ka_garanteret_ikke_være_bag_i_en_golf_lad_os_prøve
ind
> under den hersens forunderlige lyst til at skille noget ad ?
Hehe hejsa Morten,
jeg har skildt den af, nu skal motoren bare splittets og chekkes
Hehe har du set billederne på http://starchild.dk/mc-tur ?
Btw jeg skal bruge din adresse, til du ved nok ) så mailer du mig den
ikke lige ?

Tak for sidst forresten...
Selv mange tak

Mvh
Morten



peter nielson (20-09-2001)
Kommentar
Fra : peter nielson


Dato : 20-09-01 05:39

hej
jeg har en mærkelig ide, jeg skiller det af for at se hvorfor det virker så
godt, dagen efter min konfirmation(30 år siden) var min spritnye Honda cd 50
knallert skilt af, min far blev ret sur kan jeg huske, siden har jeg har jeg
og har stadig mcèr, de har også været turen igennem, der har været lidt
lærepenge, men man lever jo kun 1 gang og vil jo helst lære noget nyt hver
dag, den Mc jeg har nu, har også(selvfølgelig)været skilt af, men det er
måske fordi det er en HD, jeg vil gerne i den forbindelse gerne takke dem,
der svaret mig, når jeg har haft problemer med den
Peter





"Robert Nissen" <robert@timewaste.dk> skrev i en meddelelse
news:9oatd9$amp$1@sunsite.dk...
> Tillad mig dette måske uhøviske og inkompetente spørgsmål.
> Men forholder det sig således, at de fleste motorcykler ikke
> kan holde til at blive brugt? Det er de vel konstrueret til?
> eller er der noget jeg har misforstået ?
> Kan tænkes mine oplevelser her i denne NG er farvet af netop
> de personer der ønsker hjælp, i stedet for dem der har positive
> erfaringer med deres maskiner.
> Synes en kommentar var på sin plads. Har gennemlæst de fleste
> breve helt tilbage til april 2001. Og det er bestemt ikke problemer
> der mangler. Dog undrer det mig meget, at der tilsyneladende skiftes
> og skrues, uden der egentligt er noget galt?? Er jeg bare heldig?
> Min første mc, en virago 535 kørte jeg 20.000 km på, uden så meget
> som skyggen af problemer. En del personer jeg kender, kørende på
> Honda Shadow 500, Suzuki GS250, Virago1100, Dragstar650,
> Intruder800, Marauder800 ( og flere ) har ikke haft problemer der
> bare nærmer sig dem man kan læse om i denne NG. Sker der noget
> magisk når en mc har rundet de 50.000 km ? eller skyldes det slet
> og ret dårlig pasning / behandling. Sælges der for mange sminkede lig?
>
> Eller; er jeg bare heldig ?
>
> Mvh
> Robert
>
>
>
>



Toft (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Toft


Dato : 20-09-01 05:54

Næh, ikke når de har rundet 50.000km. De maskiner du taler kan ikke rigtig
være ret gamle (OK, virago og GS har eksisteret i nogle år, men det virker
som om du taler om de nye udgaver).
Efter 500.000km til gengæld.......!.......!.......! eller efter 1.000.000 -
pu ha da da!
mvh Toft
cb550 '75
M33 '53

>Min første mc, en virago 535 kørte jeg 20.000 km på, uden så meget
>som skyggen af problemer. En del personer jeg kender, kørende på
>Honda Shadow 500, Suzuki GS250, Virago1100, Dragstar650,
>Intruder800, Marauder800 ( og flere ) har ikke haft problemer der
>bare nærmer sig dem man kan læse om i denne NG. >
Sker der noget
magisk når en mc har rundet de 50.000 km ?
>
>



Mads Lund (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 20-09-01 09:24

> Tillad mig dette måske uhøviske og inkompetente spørgsmål.
> Men forholder det sig således, at de fleste motorcykler ikke
> kan holde til at blive brugt? Det er de vel konstrueret til?
> eller er der noget jeg har misforstået ?

Hmm, hvad skal man svare til det.....

Rs'eren kører gennemsnitlig ca 1/2 så meget som der skrues.

KX'eren står men en smadret køler, et flækket stel og uden bremser.

9'eren bærer stadig præg af hvad den blev udsat for i sommers (men har pånår
en gemmel skade i køleren kørt upåklageligt i år)

Så svaret må være at legetøj ikke kan holde til at blive leget med.

Mads Lund
Smadret legetøj i massevis.



Mikkel Christensen (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-09-01 09:34

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<SFhq7.7578$lk7.132333@news.get2net.dk>...
>
> Så svaret må være at legetøj ikke kan holde til at blive leget med.
>

Nu kan man så måske argumentere at du ikke er arketypen på en
motorcyklist...?

Men når det er sagt skal jeg iøvrigt selv til at klistre kåben fast på mit
potente ræserjern, så den er klar til mere abuse på lørdag...

--
Mikkel


Michael K.S. (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 20-09-01 09:41

On Thu, 20 Sep 2001 08:33:48 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<micx@rrnordx.dk> wrote:


>Men når det er sagt skal jeg iøvrigt selv til at klistre kåben fast på mit
>potente ræserjern

Har du fået ny cykel da ?

> så den er klar til mere abuse på lørdag...

Let it rip....not R.I.P )

-M

Mikkel Christensen (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-09-01 09:54

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<2oajqt8of1kvdg9th70s1a687dhr05of7m@4ax.com>...
> On Thu, 20 Sep 2001 08:33:48 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
> <micx@rrnordx.dk> wrote:
>
> >Men når det er sagt skal jeg iøvrigt selv til at klistre kåben fast på
mit
> >potente ræserjern
>
> Har du fået ny cykel da ?

Haha motherf... Men hvordan er det nu teorien går med forholdet mellem
størrelsen af en mands motorcykler og hans ædlere dele? Var det 250 du
kørte? Nåja, jeg kan jo nøjes med 125

> Let it rip....not R.I.P )

Satme ja. Jeg vil gå til vinterpausen med stil...

--
Mikkel

Michael K.S. (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 20-09-01 10:14

On Thu, 20 Sep 2001 08:54:19 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<micx@rrnordx.dk> wrote:


>Haha motherf... Men hvordan er det nu teorien går med forholdet mellem
>størrelsen af en mands motorcykler og hans ædlere dele? Var det 250 du
>kørte? Nåja, jeg kan jo nøjes med 125

Only 1 ball then ? )

>Satme ja. Jeg vil gå til vinterpausen med stil...

Give me warp 9 Scotty.....

-M

Mikkel Christensen (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-09-01 10:32

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<jhcjqt89grhbml5fconia1196v3jtm92l5@4ax.com>...
> On Thu, 20 Sep 2001 08:54:19 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
> <micx@rrnordx.dk> wrote:
>
> Only 1 ball then ? )

*LOL*

> >Satme ja. Jeg vil gå til vinterpausen med stil...
>
> Give me warp 9 Scotty.....

Jeg havde nu mere forventet (endnu) et spetakulært styrt. Nu mest fordi
mine dæk er mistækeligt tæt på at ligne slicks, og der p*sser garanteret
ned hele dagen

--
Mikkel

Michael K.S. (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 20-09-01 10:44

On Thu, 20 Sep 2001 09:32:16 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<micx@rrnordx.dk> wrote:

>Jeg havde nu mere forventet (endnu) et spetakulært styrt.

Sludder og vrøvl,du giver bare noget gas....og beder en masse

> Nu mest fordi
>mine dæk er mistækeligt tæt på at ligne slicks, og der p*sser garanteret
>ned hele dagen

Hmmm ja,jeg kørte også på dæk der var både slidt ned og havde "rejst"
sig i profilen og antagelig var blevet hårde af at havde stået en
vinter over,så i retrospekt var det måske ikke det bedste valg,men
sjovt det var det nu alligevel....regn har også sin charme - på en
bane,på off. vej sucks det.

-M

Claus Rittig (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-09-01 16:58

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:SFhq7.7578$lk7.132333@news.get2net.dk...

> KX'eren står men en smadret køler, et flækket stel og uden bremser.

Se nu for helvede at få lappet det skrammel sammen, så vi kan komme ud at
lege igen - igår gik du fx IGEN glip af en dejlig aften i grusgraven...

Rittig



noname (20-09-2001)
Kommentar
Fra : noname


Dato : 20-09-01 12:07

Hej Robert

Jeg har kørt mc i mere end 20 år, og hvis man ikke laver om på mc'en
(motortuning, udstødning osv.) og kører pænt (som man jo gør på cruisere der
samtidig er lavt ydende) så holder cyklen i mange år uden reparationer.
Din Virago yder ikke mange hk iforhold til motorstørrelse og det har også en
betydning for holdbarheden samt det at du sikker kører omkring 80 - 120 km/t
på gode veje.

Men anyway, mc'er er jo legetøj , så man SKAL bygge lidt om, tune lidt og
rode lidt, så man kan køre hurtigere, længere ned i sving osv.

Men taler du med touring kørere så er 100.000 - 300.000 km ikke unormalt med
bare almindelig vedligeholdelse.

Forgaffellejer og svingarmslejer går ofte hurtigere hvis man kører meget i
østlande, hvor vejene ofte er meget dårlige eller direkte består af brosten
med op til 5 cm højdeforskelle mellem stenene, det æder hurtigt lejerne op.

Så generalisere kan man ikke, men cruiser og touring kørere køber ofte
lavydende maskiner (ifht kubik) som får lov at køre standard og som får sine
regelmæssige service. Så mange kilometer uden problemer.

Racer kørere og off roadere bygger og tuner maskinerne samt bruger dem til
grænserne, så derfor er der også mere at rode med.

HD kørere har hovedsagelig gamle gamle mc'er som de laver meget flotte, men
uden at gå i bund med motoren (skifte til en nyu SS motor f.eks.),så de har
også en del reps.

Men det var uden at generalisere








"Robert Nissen" <robert@timewaste.dk> skrev i en meddelelse
news:9oatd9$amp$1@sunsite.dk...
> Tillad mig dette måske uhøviske og inkompetente spørgsmål.
> Men forholder det sig således, at de fleste motorcykler ikke
> kan holde til at blive brugt? Det er de vel konstrueret til?
> eller er der noget jeg har misforstået ?






Steen Gruby (21-09-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 21-09-01 22:43

On Wed, 19 Sep 2001 21:59:13 +0200, "Robert Nissen"
<robert@timewaste.dk> wrote:
Hej Robert.

>Tillad mig dette måske uhøviske og inkompetente spørgsmål.
>Men forholder det sig således, at de fleste motorcykler ikke
>kan holde til at blive brugt? Det er de vel konstrueret til?
>eller er der noget jeg har misforstået ?
Jeg kan ikke forestille mig at du har misforstået noget
Der er vel forskellige grunde til af være MC driver.
Mange betragter det vel som et transportmiddel.
Det er billigt og nemt at vedligeholde.
Andre, mig inclusive, har det mere som hobby.
Det at køre på MC er en sag.
Og det at skrue i den er en anden.
Eller måske to alen ud af et stykke
Nogen kan "leve" med at betragte MC'en som noget der er for enden af
en nøgle, og som bare har at virke når der er dømt køretur.
Andre har MC'en både for at køre og for at have noget at skrue i i de
lange mørke vinteraftner.
Noget der "bare virker" er for den sidste katagori røvkedeligt.
Der er ikke mange timers arbejde om vinterne i at lave det nødvendige
arbejde og så vente på forår.
I den tiloversblivende tid er der mange der har et
restaureringsprojekt kørende.
Så'nt bare for ikke at blive doven
Og en af de ting der holder mig som (næsten) fast læser af denne NG er
de mange små guldkorn der falder af når de der finder det værd at
skrue selv stiller spørgsmål til hvordan skidtet burde virke.
Og nogen der har viden svarer.
Det er dem der stiller spørgsmålene der sener er i stand til at øse af
egne erfaringer og hjælpe andre - min respekt for det.
Så jeg tror ikke man skal læse de spørgsmål der kommer i denne NG som
et udtryk for at nogen skruer blot for skruerits skyld, eller at
cyklerne er noget skrot, men at der er mange der vedligeholder deres
ekvipager selv.
Og det er efter min mening særdeles positivt.
Jeg har været fast læser af denne NG de sidste 4 år, og finder at det
er en af de mest læseværdige NG overhovedet.
Og så er tonen forresten til topkarakter, hvilket jeg bestemt ikke
havde forventet da jeg stak klarinetten ind første gang.
Måske skyldes det (delvis) at næsten alle i denne NG har en signatur
med eget navn og ikke gemmer sig under et pseodonym.
Det forpligter.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Søren L Hansen (24-09-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 24-09-01 14:32


Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> wrote in article
<3babafd8.10466040@149.212.63.99>...
> Det er dem der stiller spørgsmålene der sener er i stand til at øse af
> egne erfaringer og hjælpe andre - min respekt for det.

Ja, og selvom erfaring er en lampe der kun lyser på ham der selv har tændt
den, kan andre jo få lidt gavn af oplysningerne om særligt når det er gået
galt
og med pt. 5 maskiner har man jo en masse lamper at tænde for!

> Måske skyldes det (delvis) at næsten alle i denne NG har en signatur
> med eget navn og ikke gemmer sig under et pseodonym.
> Det forpligter.

Ja, og det faktum at det er motorcyklister, og sådan nogen er jo nogen
farlige noen narj, men tidligt begyndte man jo at møde de øvrige
hoveder, og det giver en rar fornemmelse, og kan moderere tonen når der er
risiko for at skulle forsvare argumenterne i live.

S.

Steen Gruby (28-09-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 28-09-01 21:41

On Mon, 24 Sep 2001 13:31:59 +0000 (UTC), "Søren L Hansen"
<lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote:

Hej Søren
>
>Ja, og det faktum at det er motorcyklister, og sådan nogen er jo nogen
>farlige noen narj, men tidligt begyndte man jo at møde de øvrige
>hoveder, og det giver en rar fornemmelse, og kan moderere tonen når der er
>risiko for at skulle forsvare argumenterne i live.
>
Tak for sidst
Det var s.... hyggeligt.
Og hol da K... hvor bor i flot.
Synd jeg skulle se frisk ud den næste dag

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Søren L Hansen (01-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 01-10-01 08:46


Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> wrote in article
<3bb4e018.7023109@149.212.63.99>...
> Tak for sidst
> Det var s.... hyggeligt.
> Og hol da K... hvor bor i flot.
> Synd jeg skulle se frisk ud den næste dag
>
Selv tak da. Til udenforstående kan jeg berette at Aalborg Offr. klub havde
besøg af Steen i torsdags. Det er nu ikke lige vores eget hus, men vi bor
til leje hos Ulvene. Vi har for meget at gøre med at pløje til at etablere
paladsagtige forhold til klubaften.
Du er altid velkommen en anden (tors)dag.
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir


Steen Gruby (01-10-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-10-01 23:34

On Mon, 1 Oct 2001 07:46:21 +0000 (UTC), "Søren L Hansen"
<lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote:


Hej Søren.

>Du er altid velkommen en anden (tors)dag.
>
Vi ses


Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste