Ghost backup
Fra : Jørn Johansen

Dato : 19-09-01 20:34

Jeg har gennem nogen tid anvendt Norton Ghost til at lave backup af min
harddisk. Hidtil har jeg gjort det inden dataene på harddisken fylder for
meget, idet backup-filen skal kunne ligge på en CD.
Jeg kan se i den nye version 2002 findes en "spaning"-funktion, som opdeler
backup-filen i flere.
Er der nogen, der ved, hvordan jeg bestemmer størrelsen af filerne. Mit
ønske er at lave backup-filen deles op i mindre filer af maks. 650 mb.
På forhånd tak.

mvh Jørn Johansen

Fra : Anders Larsson

Dato : 19-09-01 21:53

"Jørn Johansen" <joern@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen, der ved, hvordan jeg bestemmer størrelsen af filerne. Mit
> ønske er at lave backup-filen deles op i mindre filer af maks. 650 mb.

Hvis du i DOS skriver GHOST /? får du alle options oplyst.
I verison 6.51 kan images laves i et antal filer, som så kan brændes på CD.
Dette gøres ved GHOST -SPLIT=650 (ved 650M)

Spanning over flere VOLUMES understøttes også - men dækker over at hvis en
disk er fuld, så forsætter den med images på den næste.

Anders Larsson
Skitseofrene i alle lande....
.... foren eder...

Fra : Jørn Johansen

Dato : 19-09-01 22:47

Tak for et hurtigt svar.

Vil du også være behjælpelig med den fulde syntax, hvis jeg skal lave en
backup af partition C, og hvor Image-filen skal gemmes på partition D opdelt
i filer på maks. 650 mb.
Jeg har 1 harddisk i maskinen, men som er delt op i 2 drev (C & D).
mvh Jørn Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-01 06:11

Jørn Johansen skrev:

>Jeg har gennem nogen tid anvendt Norton Ghost til at lave backup af min
>harddisk. Hidtil har jeg gjort det inden dataene på harddisken fylder for
>meget, idet backup-filen skal kunne ligge på en CD.

Jeg vil anbefale en opdeling: Kun Windows ligger på C,
arbejdsprogrammer på D, og diverse andre ting på de følgende
drev.

Det betyder at ghostfilen af C er ganske lille (160 MB), at det
er hurtigt at ghoste og restore samt at mine arbejdsprogrammers
opsætning og data er uændrede ved en restore.

De andre drev laver jeg kopier af med Arj, men man kunne også
godt lave det med Ghost eller Zip for den sags skyld.

--
Bertel