Gu' Ve' .....?
Fra : Dennis Poulsen

Dato : 19-09-01 17:57

Jeg står for at skal anskaffe min første motorcykel og har lidt besvær
med bestemme mig
Jeg havde forstillet mig noget i stil Honda CB500 eller Kawasaki ER5 med
fuldkåbe, da den skulle kunne bruges både til ferie og fritid---jeg er ikke
specielt glad for ræs. Problemet med de ovennænvte 500cm3'er at efter indkøb
af kåbe er de prismæssigt nogenlunde oppe på det same som en Yamaha Diverson
eller Suzuki Bandit. Det kunne vel være rart med lidt ekstra saft og kraft til
ferieturen m. bagage og kæreste bag på op gennem alperne(?), men er det noget
man kan styre og er det til at komme rundt med på de små lokale landeveje uden
det bliver for tungt at danse med ?.
Gode råd og vejledning efterlyses (eller bare din mening)

Det optimale ville naturligvis være at prøve de onvennævnte maskiner, men
den slags kan sætte et chock i den bedste forhandler. Hvor prøvekører man 4
maskiner uden nødvendigvis at købe nogen af dem?
er der nogen der hved hvor der en åbenthus-ting i Jylland?

--
Posted from oksnat1.dk-tv.net [194.239.18.2]

Fra : Christian

Dato : 19-09-01 18:40

Ang. prøvekørsel er det i reglen ikke det store problem hvis forhandleren
har de nævnte i brugt udgave og du ellers virker lidt seriøs...

Jeg ville råde dig til at købe en Bandit, hvis valget er mellem de fire du
nævner... Som du selv siger så er der mere kraft i en bandit.. De
to-cylindrede er ikke lige mig og jeg har selv haft en ferie til Ungarn, to
mennesker med telt og hele møllen på en Diversion 600... Fatter ikke hvordan
) Men ok, bagsædet er fint på en Diversion, på en bandit også ok... I
øvrigt har Brdr. Sejr i Århus både en brugt ER5 og en Bandit stående.. mener
faktisk også de havde en CB500 men hæng mig ikke op på det.... Der var da i
hvert fald en mulighed, de plejer at være til at snakke med..

Christian
ZX6R-Ninja

Dennis Poulsen <gnof@nypost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:254ae0b031ef62a40a5567afdd657a73.26525@mygate.mailgate.org.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-09-01 19:02

XJ600 er kendt for dens holdbarhed, plejer at kunne kører mange km. Men det
er de vandkølede modeller jo også (CB500 og ER5). Så mit bedste råd er at
prøve dem. Nu ved jeg ikke hvor mange år du har kørt, men tjek lige
forsikringen for de forskellige modeller før køb. Du kan læse mere på min
hjemmeside om ER5 og Banditten, under MC - info - tips, vælg private tests.

Ellers ved jeg at Rydberg i Aidt også plejer at give en prøvetur, jeg ved
dog ikke om han har nogen stående. Kig www.rydbergsmc.dk

Classic Bikes i Lystrup låner også gerne ud, og de har desværre lige haft
åbent hus.

God jagt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : JM

Dato : 19-09-01 19:17

"Dennis Poulsen" <gnof@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogen der hved hvor der en åbenthus-ting i Jylland?
>

> --
> Posted from oksnat1.dk-tv.net [194.239.18.2]

Du kan roligt købe en Bandit.
Jeg har i sommers været en tur over alperne til Sydfrankrig på min Bandit,
og er lige iaften kommet tilbage fra en tur på de små veje på Mols.
På begge ture klarer den sig ganske godt.
Den er en ganske udmærket begyndermotorcykel.

Mvh
Jesper Madsen
Bandit 600 S (der iøvrigt også er min første motorcykel)

Fra : Peter J

Dato : 20-09-01 17:16

snip
> [...]
>
> Mvh
> Jesper Madsen
> Bandit 600 S (der iøvrigt også er min første motorcykel)

Hvis du tit kører ture på Djursland og omegn, kan vi måske gøre det til en
fællestur, hvis du er intereserret ??

Peter - Rønde
CBR 1000
GSX 400 F

Fra : Hellfire

Dato : 19-09-01 19:32

Jeg prøvede selv en Diversion for et par år siden Uhyre nem at håntere, også
ved helt lave hastigheder.

Fra : Toft

Dato : 19-09-01 19:35

Diversion = kedelig maskine, hvis man vejer over 100kg (hvilket rigtige mænd
gør), der klarer den nye CB500 sig noget bedere end yam600div'en mht at få
sig trukket igang.

Fra : Christian

Dato : 19-09-01 19:34

Korrekt: kedelig!!! Kunne man skrabe lidt ekstra penge sammen og skulle det
stadig være samme stil som banditten, så ville jeg helt klart anbefale en
brugt
FZS600 Fazer...styrer godt, rigtig gode bremser og en fin motorkarakteristik
med YZF motoren...Den kan efterhånden fåes brugt fra 75000 Kr og opefter.

Christian
ZX6R-Ninja

Toft <seidmann@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ba8e4ca$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : bwl

Dato : 21-09-01 13:45

Jeg ville oxo vælge banditen af de nævnte maksiner. 500 cmm´erne er 2 cyl.
diversion er nok kedelig i længden. SÅ mit valg ville gå på Banditten. kanon
maskine.

Brian

CB900...........som lige har fået den omreg.