form.count [VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 19-09-01 15:01

Jeg loader en række 'instances' af en form...:
Set f = New myForm
.... og vil gerne vide, når den sidste lukkes. Det er er *ikke* MDI-forms.

Jeg har prøvet med
If F.Count = 1 Then
i både Unload og QueryUnload eventen, men begge steder sker der det, at
koden loader en *ny* f.

Hvordan skaffer jeg mig oplysning om, hvornår det sidste for lukkes? (Jeg
kunne jo bruge en Public variabel til formålet, men det synes lidt
u-elegant...)

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Jens

Dato : 19-09-01 17:01

Kan du bruge noget af det her ?

Public Sub Refreshlist()

Dim F As Form

lstForms.Clear
For Each F In Forms
If F.Name = "frmFormCopy" Then
lstForms.AddItem F.Caption
End If
Next

End Sub

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 19-09-01 17:53

"Jens" <til@infojens.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du bruge noget af det her ?

[snip]

Njae - det ku' jeg godt, men jeg ville hellere lade den sidst lukkende form
selv meddele, at den er den sidste.

Men ellers tak
Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-09-01 21:07

Jens Vestergaard skrev:
> Njae - det ku' jeg godt, men jeg ville hellere lade den sidst
lukkende form
> selv meddele, at den er den sidste.

Jamen, du har da næsten fået det serveret på et sølvfad

Forms.Count fortæller hvor mange forms der er loadet, og når
Forms.Count=1 er sand, ved du at du "står" med den sidste form.

Lige en biting:
Set f = New myForm
alene loader ingen form, men en efterfølgende
Load f
og/eller
f.Show
gør, og den sidste variant viser den endda også på skærmen.

-------
Tomas

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 19-09-01 23:45

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> skrev i en meddelelse
> lukkende form

> Forms.Count fortæller hvor mange forms der er loadet, og når
> Forms.Count=1 er sand, ved du at du "står" med den sidste form.

Jep - det er jeg ikke i tvivl om. Men det er ikke Forms, jeg er ude efter,
men en *bestemt form's* instances. Jeg har skabt formen n antal gange med
Set F = new myForm
...og det er når den sidste af *disse* lukker, jeg vil have besked. Der er
flere andre forms åbne, som ikke kommer sagen ved.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Harald Staff

Dato : 20-09-01 08:33

Jens

Du skal teste forslag istedetfor å tro du forstår dem. Den første kode
virker perfekt. Kort omskrevet; plasser i den aktuelle form's QueryUnload:

Dim Antal As Integer
Dim F As Form
Antal = 0
For Each F In Forms
If F.Name = Me.Name Then Antal = Antal + 1
Next
If Antal = 1 Then MsgBox "That's the last one"

HTH. Beste hilsen Harald

Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> skrev i

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 20-09-01 09:36

"Harald Staff" <harald.staff@nrk.no> skrev i en meddelelse
> Jens
>
> Du skal teste forslag istedetfor å tro du forstår dem. Den første kode
> virker perfekt. Kort omskrevet; plasser i den aktuelle form's QueryUnload:

Jamen, jeg har hele tiden været enig .

Og jeg har hele tiden kunnet gøre det på den beskrevne måde - eller noget,
der ligner. Jeg synes bare ikke metoden er elegant (og det er måske lige
meget...).

Jeg er nok blot dårlig til at forklare, hvad det er, jeg mener!

Tak for forslagene

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk