Unik string til filnavn
Fra : Kim Larsen

Dato : 19-09-01 09:12

Hej

Er der nogen der kender en måde at skabe en uniktsreng til et filnavn
i stil med "{0000022C-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}.txt".

Udvælgense af strengen skulle gerne sekventielt, da der ikke må opstår
dubletter af strengen.

Jeg tror det kan løses med et API kald, da formatet af strengen går
igen flere steder i Windows miljøet.

På forhånd tak

/Kim

Fra : Mikkel L

Dato : 19-09-01 09:28

Hej Kim,

Når jeg er i den situation, laver jeg somregel et navn der indeholder
data, tid og et tilfældigt nummer. Så er det ikke ret sandsynligt at
filen ekisterer i forvejen. Vil du være sikker på den ikke gør kan du
jo tjekke det før du skriver filen.

Eksempel:

En fil fra i dag klokken 10:27:32 med tilfædigt nummer 234

20010919102732-234.txt

Kan du bruge det?
/Mikkel

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 19-09-01 11:52

Hej Kim
Jeg tror det API kald du søger er:

Declare Function GetTempFileName Lib "kernel32" Alias "GetTempFileNameA"
(ByVal lpszPath As String, ByVal lpPrefixString As String, ByVal wUnique
As Long, ByVal lpTempFileName As String) As Long

mvh
Anton