Bilfrie dage i København..
Fra : Anders Winther

Dato : 19-09-01 08:30

Hej
På lørdag og søndag er der bilfrie dage i København.. Mit spørgsmål er om
det indbefatter motorcykler og andre motordrevne køretøjer..?

Nogen der har noget info på det..?

Det kunne jo være meget sjovt at have gaderne for sig selv..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : madcat

Dato : 19-09-01 08:32

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> skrev
> På lørdag og søndag er der bilfrie dage i København.. Mit spørgsmål er om
> det indbefatter motorcykler og andre motordrevne køretøjer..?

Det omfatter også motorcykler. Læs mere på
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/kbhbase.nsf/all/C17F6F6D364AF03B41256AAA006
723EC?OpenDocument

Susanne

Fra : madcat

Dato : 19-09-01 08:35

"madcat" <madcat@c.dk> skrev
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/kbhbase.nsf/all/C17F6F6D364AF03B41256AAA006
> 723EC?OpenDocument

PS. Bemærk, at linket er knækket...

Susanne

Fra : Anders Winther

Dato : 19-09-01 08:55

> "madcat" <madcat@c.dk> skrev

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/kbhbase.nsf/all/C17F6F6D364AF03B41256AAA006

> PS. Bemærk, at linket er knækket...
Øv..

Køreforbudet gælder alle motorkøretøjer uden særlig tilladelse, jf.
nedenstående (dvs. biler, varebiler, lastbiler, motorcykler,
registreringspligtige knallerter).

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Morten Juel

Dato : 19-09-01 11:22

kan man få bøde hvis man køre anyway ?
Jeg mener, hvad nu hvis man skulle til familie fødselsdag og man skulle ha
gamle moster erna der ikke kan gå med ! skulle hun så slebes ind i en bus ??

Mvh
Morten **som synes at det er LATTERLIGT at man ikke må køre, når vi nu
betaler en BONDEGÅRD i afgifter, får københavnere så noget vægtafgift
tilbage eller hur ????**

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-01 11:36

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in article
<3ba871ab$0$82172$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
ha
> gamle moster erna der ikke kan gå med ! skulle hun så slebes ind i en bus
??

Næh, så sender du da bare hende med HTs Handicap service - de må nemlig
gerne køre den weekend.

Hvis du skal til fødselsdag indenfor voldene må du til gengæld klare dig
selv. Læs Susannes udemærkede link

--
Mikkel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-09-01 13:35

> Hvis du skal til fødselsdag indenfor voldene må du til gengæld klare dig
> selv. Læs Susannes udemærkede link

Men hvis du bor indenfor voldene kan du jo prøve alligevel. Du må jo gerne
køre ud derindefra, men bare ikke ind igen...

/A

Fra : Anders Vinther

Dato : 19-09-01 16:06

Anders Winther <anders@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der har noget info på det..?
>
> Det kunne jo være meget sjovt at have gaderne for sig selv..

Er der nogen der ved hvad begrundelsen er for at lave dette stunt?

Umiddelbart virker det på mig som om det blot er at kaste en frygteligt
masse ressourcer ud af vinduet (vagter, planlægning, information etc. etc.)
på at lave et politisk statement (uden egentligt indhold) vedr. trafikken i
den indre by?????

Anders V.

Fra : Tommy Fer

Dato : 19-09-01 18:17

> [...]
etc.)
> på at lave et politisk statement (uden egentligt indhold) vedr. trafikken

Tjae.. de vil havde folk der normalt køre selv ind i en allerede propfuld og
overfyldt bus med en eller anden ex taliban leder bag rattet.
Sådan at man kan se at det er smadder (u)behageligt at køre med DSB (hvis
tiden ikke er vigtig!)

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Frederik K.H.

Dato : 19-09-01 23:27

> [...]
etc.)
> på at lave et politisk statement (uden egentligt indhold) vedr. trafikken

Sådan virker det også på mig. Velkommen til Danmark og vores
socialdemokratiske regering.

Frederik

Fra : madcat

Dato : 20-09-01 08:35

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev > Er der nogen der
ved hvad begrundelsen er for at lave dette stunt?

Det er et led i den københavnske miljøtrafikuge, som det fremgår af
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/kbhbase.nsf/all/B60AB8F28B1D3BE041256952005
4DC9A?OpenDocument

"Miljøtrafikugen 2001 i København sætter fokus på at demonstrere og
debattere, hvordan vi kan løse vores daglige transportbehov, uden at
miljøet, byen, vores sundhed og livskvalitet på længere sigt kommer til at
betale prisen."

Formålet med en såkaldt bilfri weekend er at give mulighed for at opleve
byen uden trafik, og der er planlagt en del aktiviteter i de dage.

Susanne

Fra : Mads Lund

Dato : 20-09-01 08:52

> [...]
>
> Formålet med en såkaldt bilfri weekend er at give mulighed for at opleve
> byen uden trafik, og der er planlagt en del aktiviteter i de dage.

Lidt som bekymringerne i Hamborg i slutningen af 1800 tallet. hvor
prognoserne forudsagde at man midt i 1900 tallet ville have ca 2m hæstelort
liggende i alle gaderne. Mon ikke at forureningsproblemerne bliver løst
på sigt.

Mads Lund
Ninja9RT (miliøfarlig)

Fra : origo@earthling.net

Dato : 20-09-01 10:43

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
>Mon ikke at forureningsproblemerne bliver løst på sigt.
I så fall krever det ok en begrensning i bruken av bil inne i byene. Det er
jeg ikke spesielt meget for, men jeg erkjenner at det kan bil nødvendig.

JS

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-09-01 12:51

origo@earthling.net wrote in article <9ocdnt$f9m$1@sunsite.dk>...
> jeg ikke spesielt meget for, men jeg erkjenner at det kan bil nødvendig.
                   ********
Det var en sjov tastefejl... underbevidst?
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-09-01 13:52

On Thu, 20 Sep 2001 11:50:58 +0000 (UTC), "Søren L Hansen"
<lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote:

>origo@earthling.net wrote in article <9ocdnt$f9m$1@sunsite.dk>...
>                   ********
>Det var en sjov tastefejl... underbevidst?

Freudian slip...

-M

Fra : Jakob Barfod

Dato : 20-09-01 09:14

"madcat" <madcat@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Formålet med en såkaldt bilfri weekend er at give mulighed for at opleve
> byen uden trafik, og der er planlagt en del aktiviteter i de dage.

Jep. Jeg tilhører eksempelvis den flok, der gerne så trafikken i København
Centrum begrænset. Sådan som det er i dag, er det fra morgen til
fyraftenstid rigtig, rigtig besværligt at komme til & fra centrum. Det
hurtigste transportmiddel er cykel, lidt hurtigere er det at tage bus eller
S-tog - og det absolut langsomste er at tage bilen eller motorcyklen.

Jeg synes, det er pænt irriterende, så jeg synes, at tiltag, der kan gøre
det nemmere, rarere, sjovere og hurtigere(!) at komme frem bør hilses
velkommen.

Det kan sikkert gøres på mange måder: Bedre vilkår for den offentlige
transport er et eksempel. Og den bilfri weekend er et forsøg for at få
erfaringer med, hvordan det vil fungere med en konkret begrænsning i
trafikken. Fint nok. Lad os se, hvordan det fungerer.

Og så FUT'es i øvrigt til dk.politik.trafik!

--
Jakob
GSX750F

Fra : Desilva

Dato : 20-09-01 10:07

> [...]
>
> Formålet med en såkaldt bilfri weekend er at give mulighed for at opleve
> byen uden trafik, og der er planlagt en del aktiviteter i de dage.

Det er jo for lamt. Naturligvis skal trafikken begrænses, men at blokere for
privat-transport med bil/mc/scooter UDEN samtidigt at sætte et andet system
som erstatning, det giver ingen mening.

Hvis de evt lavede sådan et arrangement samtidigt med at metroen blev åbnet,
så kunne jeg forstå det. Så ville de ikke kun blokere for det nuværende, men
også samtidigt hive et alternativ frem.

Politikere.. tsk tsk.. skal nok passe at de laver en stak bilfri weekends og
efterfølgende gør vejene bredere.. så gør de først den ene "slags" folk
glade, og så bagefter den anden slags... i en politikers hjerne betyder det
at alle er glade.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-09-01 18:16

madcat <madcat@c.dk> skrev i en
> [...]
> debattere, hvordan vi kan løse vores daglige transportbehov, uden at
> miljøet, byen, vores sundhed og livskvalitet på længere sigt kommer til at
Hmm, det ville ihvertfald gå hårdt ud over min livskvalitet, hvis jeg skulle
skifte gixxeren ud med DSB :-/
--
mvh Jes Vestervang - der bor langt væk fra alt det pjat
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 01-10-01 23:17

On Wed, 19 Sep 2001 17:05:46 +0200, "Anders Vinther"
<anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote:

>Er der nogen der ved hvad begrundelsen er for at lave dette stunt?

Så vidt jeg har forstået, er der tale om et fælles-europæisk stunt

Venligst
John