Ny CB500 kontra gammel sports/touringcykel
Fra : modul

Dato : 19-09-01 06:59

Er det efter jeres mening dumt at bytte sin CB500 ´99 ud med feks. en vfr750
el. CBR1000?

De omtalte cykler ligger nu i et prisleje hvor det ville gøre mig muligt
evt. at bytte lige over!

Spørgsmålet er bare, om disse 10-15 år gamle super-cykler med måske mere end
100000 km. på klokken stadig har køreegenskaber og holdbarhed der er bedre
end min CB500?

Den manglende motorkraft i min CB500 er begyndt at blive mere og mere
irriterende - specielt med passager på motorvej!

Hvad siger I? - er det det dummeste i nogensinde har hørt eller kan jeg med
god smag i munden føre min tanke ud i livet?

Morten / CB500

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-09-01 07:54

Hvis det var det dummeste vi nogensinde havde hørt, ville mange vel kører på
CB500 og ingen på CBR1000

Personligt ville hellere have en ældre og større MC, end en lille ny. Men
det er jo individuelt. For nogen er det vigtigste at have nyt og dermed
garanti på MC. Jeg har dog aldrig haft probs. med de gamle MC'er jeg har
haft. Så kig dig godt for, det skulle være muligt at finde et godt
eksemplar.
CBR1000 synes jeg er et godt valg, hvis vi snakke ældre MC, der plejer at
være flere km i større motorer.

Held og lykke

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jim

Dato : 19-09-01 08:29

Hejsa
Jeg har selv lige gjort det samme, Jeg har Kørt Honda cx500 i godt og vel 10
år
men har solgt min cx'er og er nu ved at skifte til CBR1000..
Af samme årsager,,,,, cx'eren var for langsom
Bare spring ud idet

hilsen Jim (tidliger cx500 med 212000 på uret meget snart CBR1000 )

Fra : Peter J

Dato : 19-09-01 18:49

modul <dul@wanadoo.dk> skrev i en
> [...]
vfr750
> el. CBR1000?
>
> De omtalte cykler ligger nu i et prisleje hvor det ville gøre mig muligt

Hvad venter du så på ??

Jeg har lige købt en CBR 1000 fra 89, og den kører bare super !!
Vifferen har jeg en kammerat der kører på den er også fra 89.

Disse 2 maskiner skulle efter sigende være næsten umulige at slide op, hvis
man passer bare en smule på dem.

Glæd dig til motorvejen, den trækker bare fra land, selv med en passager +
oppakning på.

Peter
CBR 1000
GSX 400 F

Fra : Jesper Rune Larsen

Dato : 19-09-01 20:28

Hejsa,

Jeg kører selv en VFR750 fra 91. Det er efter min mening noget af det mest
stabile kram du overhovedet kan komme i nærheden af.

Morten, hvis du er nysgerrig efter mere info om VFR'erne så kig ind på
www.vfr.dk og skriv i forumet. Du vil altid kunne arrangere at kigge forbi
hos et medlem i nærheden af dig så du kan se en 'rigtigt' og måske få nogle
tricks m.h.t. køb af sådan en.

Mvh,
Jesper
www.vfr.dk

Fra : modul

Dato : 20-09-01 13:14

Tak for jeres opbakning omkring mine tanker om at skifte fra CB500 til
CBR1000.

Har netop været ude at prøve min kommende CBR1000, hvis jeg får solgt min
CB500 rimeligt hurtigt!! :-/

Venligst
Morten / CB500 (til salg meget billigt)

Fra : Peter J

Dato : 20-09-01 17:12

> Tak for jeres opbakning omkring mine tanker om at skifte fra CB500 til
> CBR1000.

Tak for det
Det er bl.a. derfor vi sidder og skriver indlæg på indlæg.
Der er sikkert også nogle af os der lever og ånder for det at kunne hjælpe
andre - Er det ikke også en del af MC broderskabet ?

Peter
CBR 1000
GSX 400 F