SAS
Fra : Jens Nielsen

Dato : 18-09-01 19:14

Hej med jer,

Jeg overvejer at investere i nogle SAS aktier, men når jeg undersøger det
nærmere så finder jeg 3 SAS aktier, nemlig:

SAS Danmark (fondskode DK0010223775) til kurs 71.5
SAS (fondskode SE0000805574) til kurs 41
SAS (fondskode SE0000329146) til kurs 51

Er der nogen der kan forklare mig lidt om dette - hvorfor 3 forskellige
fondskoder?

Umiddelbart ser det ud til at den første kun drejer sig om det danske SAS,
mens de andre to måske drejer sig om SAS Koncern og SAS Sverige - er det
korrekt?

mvh
Jens

Fra : Christian Hvid

Dato : 19-09-01 17:05

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mens de andre to måske drejer sig om SAS Koncern og SAS Sverige - er det

SAS DK er den gamle nu afnoterede aktie, den blev tvangsindløst til kurs 73,
derfor den høje kurs. De to andre er den fælles nordiske SAS aktie noteret
på hhv. den svenske og den danske fondsbørs, i landenes respektive valutaer.

Hvorfor vil du ind i aktien nu? (Ud af nysgerrighed - jeg overvejer selv at
gå ind (igen))

mvh.
Christian

Fra : Jens Nielsen

Dato : 20-09-01 06:22

Tror efterhånden at den har nået bunden - tror også at folk vil blive ved
med at flyve.
Jeg fløj selv sidste torsdag og selvom der var en smule nervøsitet, var
maskinen stort set fyldt. Med den globalisering der finder sted tror jeg at
behovet for flyvning vil være stigende, og jeg har lidt svært ved at se at
de skandinaviske regeringer skulle afhænde SAS (der er jo prestige i at ha'
sit eget flyselskab).
mvh
Jens
Christian Hvid <chvid@daimidotau.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ba8c256$0$4790$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Johan

Dato : 28-09-01 15:23

> [...]
> de skandinaviske regeringer skulle afhænde SAS (der er jo prestige i at

Pas på, markedet bevæger jeg primært pga. tekniske faktorer. I øjeblikket
ligger RSI (relative strength index) på en forholdvis højt niveau, i forhold
til for kort tid siden. Så regn med den skal ned og prøve en bund snart. Jeg
vil gætte den skal en 4% ned minimum og skabe en dobbelt bund muligvis,
inden SAS begynder at "flyve" igen. Jeg ville vente ½-1 md med at gå ind, og
lige tjekke markedet ud først.

mvh

Johan