Ny (type) Duc & Aprilia
Fra : (o; D@n ;o)

Dato : 18-09-01 22:39

Fra : Mads Lund

Dato : 18-09-01 23:02

fuck hvor går det da galt for de folk

Duc'en er egentlig meget fed, hvis man erstatter kåben og styret med noget
streetfighter eller rr style (under vogn og moter ser fedt ud, men hvorfor
skulle der mon en rejse enduro top på den??)

Prilleren er jo (endnu) én RSV klon og de sucks (imho).

Mads Lund

Fra : boe

Dato : 19-09-01 08:21

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
> fuck hvor går det da galt for de folk

Enig!!
Duc'en ligner en 45-scooter - føj hvor er den dog grim...det er jo
blasfemi!!

Bo, VF1000F

Fra : Brian aka Hekto

Dato : 19-09-01 16:35

..... nærmere RoboCop på to hjul!!!!

*LOL*

/Brian

Fra : Hellfire

Dato : 19-09-01 19:41

Jeg kan ikke rigtigt blive enig med mig selv. Hvilken kværn er grimmest: den
nye Ducati eller Aprillia Shriver?
Btw, Mads Lund, har du nogensinde _prøvet_ an Mille/Falco? Jeg har prøvet
den begge, og F*** hvor de sparker r**. Millen henleder ens tanker på en
racetrack, og falco'en er ganske fornøjelig at køre på

Fra : Mads Lund

Dato : 20-09-01 08:40

> Btw, Mads Lund, har du nogensinde _prøvet_ an Mille/Falco? Jeg har prøvet
> den begge, og F*** hvor de sparker r**. Millen henleder ens tanker på en
> racetrack, og falco'en er ganske fornøjelig at køre på

Jep, vores gode ven og sponsor NR sundby mc, havde en dynge 1000ccm prillere
på prøve, og de stod til fri afbenyttelse. Og jeg sprang fluks på ryggen af
en mille. Mille R havde Per nået at nuppe. Ud og trille, første oplevelse
var at motoren lød som en blikkasse med skruer i en vaskemaskine. Nå pyt,
motorer må gerne kunne høres, bare de kan arbejde. Afsted det gik, ud gennem
byen. I sidste T kryds måtte det gives gas, og 1. gear er jo gearet, som på
en middelstor svensk skovmaskine så der flipper cyklen jo nærmest bagover
med 20 kmt. Meget sjovt, men lidt ubrugeligt. Hurtigt op i 2. og så var det
slut med power wheelies, istedet mærker man det markante moment fra 3-5
komdr. ok tænker man ved sig selv, ikke så vildt som jeg har hørt det
omtalt, men den trækker da ok. Så kom de små sving, og der tager jeg hatten
af for cyklen, affjedring, hjulføring, stivhed og bremser er helt på toppen
(en blanding af 9'eren og RS'eren) så der følte jeg mig hurtigt hjemme. Så
kom vi til de lidt mere åbne veje, igen afsted i det møglave 1. op igennem
gearene og i 4. skulle den have lov at vise hvad motoren kan. Og så starter
man jo ved 2.000 hvor hele cyklen var ved at skille sig selv ad !! nå ved
3500 holder ruskeriet nogenluinde op og motoren begynder at arbejde. Ved ca
5.000 går det fint med trækket, men så er det også slut. det føles som
elastikken bliver meget slap jo længere man kommer op i omdrejningerne og
ved 8-9k føles den noget totalt tam (imho). Så da jeg afleverede den igen
var der ikke meget smil på læben. Men de dele som Aprilia ikke selv har
lavet (forgaffel, bremser og hjul) kunne jeg godt bruge, men motoren synes
jeg altså sucks. Jeg var ude og vende på en af de grå tingester med kun
ganske kort, da den gik lige så forfærdeligt i motoren, og så var resten
blot mere kedeligt end på millen.
Men hvis nu man kunne få skarpere knaster i så den kan holde momentet
længere op, så var det sikkert bedre. Men sådan 100% V2 entusiast bliver jeg
nok aldrig.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mads Lund

Dato : 20-09-01 08:48

Jeg skylder måske lige V2 snakken den bemærkning at en af mine kammersjukker
har prøvet både Mille og SP1, og han var også meget skuffet over millen (han
kører også tunet 9'er) men han var tilgængæld fuld af lovprisninger af
SP1'eren. Som angiveligt skulle have en noget bedre motor (og han er også
principiel Honda hader) og styre og bremse ganske fremragende. Det eneste
han muggede over var kørestillingen, som han ikke mener egner sig til andet
en små ræserture inden for sognegrænsen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Hellfire

Dato : 20-09-01 22:49

Indrømmet, mine ture på Mille/Falco var ikke specielt lange, men for F*****
hvor kan den Mille altså bremse! Jeg kom tværende ned mod en rundkørsel med
120... Så begynder jeg at bremse.... Og lige pludselig kan jeg ikke føle
bagenden længere :-0. Det kan nok _lige_ være jeg kunne få sluppet
forbremsen i en fart. Jeg har både før og efter prøvet maskiner med superbe
bremser, men aldrig før eller siden har en forbremse kommet sådan bag på
mig. Nej, det passer jo ikke... Et stk. Aprilia RS250 på Jyllands-ringen i
'98. Jeg kommer ud af pitten, jeg bruger klør-fem (det var jeg vandt til fra
CB250'eren), og VOILÁ: det eneste, som forhindrede mig i at se kåbeglasset
fra den forkerte side, var tanken (AV!).

Fra : Armand

Dato : 22-09-01 00:20

Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> før eller siden har en forbremse kommet sådan bag på mig.
> Nej, det passer jo ikke... Et stk. Aprilia RS250 ................

Prøv ved førstkommende lejlighed en hvilkensomhelst Yamaha med de
blå-farvede "låg" på bremsecaliberne
Min oplevelse deraf på hhv Torden-Es, R6 og 600'er Fazer, er at de er så
forrygende doserbare at max-opbremsning er en formsag, ligesom specielt
Fazeren, grundet sin højere kørestilling, er en regulær
stoppie-skolecykel

--
Armand.

Fra : Hellfire

Dato : 23-09-01 01:46

> [...]
> forrygende doserbare at max-opbremsning er en formsag, ligesom specielt
> Fazeren, grundet sin højere kørestilling, er en regulær

Heh, har jeg allerede. R1 og R6 også på Jyllands-ringen for 2 år siden...
Men RS'eren kom sq bag på mig. Men hvad andet kan man forvente af 2x 310mm
brembo ankere til så lidt vægt? Brick wall...........

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-09-01 09:46

On Sun, 23 Sep 2001 02:46:27 +0200, "Hellfire"
<henrik-paulsen@get2net.dk> wrote:

>Heh, har jeg allerede. R1 og R6 også på Jyllands-ringen for 2 år siden...
>Men RS'eren kom sq bag på mig. Men hvad andet kan man forvente af 2x 310mm
>brembo ankere til så lidt vægt? Brick wall...........

Ikke at det gør den store forskel men det er nu kun 2* 298 mm....

Uanset,så er bremserne (korrekt nok) totalt overdimensioneret til alm.
gadebrug og rigtig mange før dig har fået sig en lille overraskelse
).

-M
RS250

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-09-01 11:49

On Sun, 23 Sep 2001 10:46:28 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Uanset,så er bremserne (korrekt nok) totalt overdimensioneret til alm.
>gadebrug og rigtig mange før dig har fået sig en lille overraskelse
>).

Hmmm,den sidste linie røg vist ud der,så den kommer her:

......Men en stærkt medvirkende årsag til RS'erens tendens til at stå
på næsen skal også ses i den ultrakorte akselafstand...1365 mm.

-M

Fra : Hellfire

Dato : 23-09-01 21:14

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> [...]
>
> .....Men en stærkt medvirkende årsag til RS'erens tendens til at stå
> på næsen skal også ses i den ultrakorte akselafstand...1365 mm.

298mm, selvfølgelig. Jeg må have tænkt på en anden maskine (havde 125'eren
ikke en enkelt 310mm skive foran i `98, eller havde den allerede en 320mm.?)
Men nu var det ikke RS'eren, som var ved at stå på næsen den gang,
snarere mig . Den eneste maskine, som har været ved at smide mig af den
vej, var en RSV1000.

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-09-01 21:12

On Sun, 23 Sep 2001 22:13:30 +0200, "Hellfire"
<henrik-paulsen@get2net.dk> wrote:

> Men nu var det ikke RS'eren, som var ved at stå på næsen den gang,
>snarere mig .

Jamen herregud,så har du jo slet ikke haft fat i den bremse )

-M

Fra : Hellfire

Dato : 23-09-01 21:26

> Jamen herregud,så har du jo slet ikke haft fat i den bremse )
>
> -M

nej, jeg tænkte på at bruge den, og så straffer dyret mig sq ved at angribe
mine ædlere dele

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-09-01 21:27

On Sun, 23 Sep 2001 22:26:21 +0200, "Hellfire"
<henrik-paulsen@get2net.dk> wrote:

>nej, jeg tænkte på at bruge den, og så straffer dyret mig sq ved at angribe
>mine ædlere dele

Nu ved du så hvor analogien "Den italienske Donna" stammer fra )

-M

Fra : Hellfire

Dato : 23-09-01 21:36

> Nu ved du så hvor analogien "Den italienske Donna" stammer fra )
>
> -M

ROTFLMAO

Fra : Brian Lænø

Dato : 19-09-01 22:02

"Mads Lund" skrev
> [...]
> skulle der mon en rejse enduro top på den??)
>
> Prilleren er jo (endnu) én RSV klon og de sucks (imho).

Duc'en er en skuffelse, den var omtalt som en "trailie".
Den egner sig ikke til ofroad
Den var ventet af mange som en afløser for Cagiva Elefant/Ducati E.
Så ser den kommende KTM bedre ud.
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=91188

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 19-09-01 01:36

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
> [...]
hvorfor
> skulle der mon en rejse enduro top på den??)
> Prilleren er jo (endnu) én RSV klon og de sucks (imho).

Hvis der er noget der er en klon, er det sågu' da at Ducati endnu engang
finder et alternativt område at benytte den gamle luftkølede toventilede
motor (nu hvor Monster'eren har overtaget 996'er motoren efter at
topmodellerne har fået den nye "testa stretta" -motor)

Begge modeller er forøvrigt et klasseeksempel på at fabrikkerne misunder
hinandens koncepter:
Prilleren er en "Monster" i stil med også MV Brutale og Bimota Drako;
imens at Ducatien er såvel Aprilia's nye Capo Nord, som Triumph's Tiger
op ad dage

--
Armand.