Danske sange om indianere
Fra : Mads Pedersen

Dato : 18-09-01 22:06

Hej rødder og rødinder

[[Klippe-klippe en alenlang forklaring om hvorfor jeg har brug for nogle
sange om indianere]]....og jeg leder derfor efter nogle "syng med-egnede"
sange om indianere - helst dansksprogede, men engelsk kan også bruges.

PT kan jeg kun lige komme i tanker om Tøsedrengenes "Indianer". Nogen af jer
der har nogle ideer?

Mvh Mads

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 18-09-01 22:47

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote in message
> [[Klippe-klippe en alenlang forklaring om hvorfor jeg har brug for nogle
> sange om indianere]]....og jeg leder derfor efter nogle "syng med-egnede"
> sange om indianere - helst dansksprogede, men engelsk kan også bruges.

Shubidua lavede engang en sangen om en regnorm og arken i parken eller noget
i den stil. Den handler ihvertfald lidt om indianere ("Jeg kender en
'dianer/ som bor på østerbro/ og der er fle'r end du aner/ de går rundt i
sko" - og så videre, frit efter en svigtende hukommelse)

/Nikolaj

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 18-09-01 23:00

>nogle "syng med-egnede"
> sange om indianere - helst dansksprogede, men engelsk kan også bruges.

Øøøh..der er da børne sangene " 1 indi 2 indi 3 indianer",
En som vi ikke kan huske hvad hedder, men går noget i retning af "Sorte Tyr
fra Mambostammen, lader krigerne kalde sammen"
Og til nød..."jeg har set en rigtig negermand"...vers 2-3 stykker handler om
indianermand

og
Peter Belli's gamle hit "Tapre ørn" ( engelsk: Johnny Preston "Running
bear")

Ellers burde det vist være muligt at finde noget i Neil Youngs
repertoire...????

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Michael Hjorth

Dato : 19-09-01 22:40

Flying Hotdogs wrote:

> [...]
> fra Mambostammen, lader krigerne kalde sammen"
> Og til nød..."jeg har set en rigtig negermand"...vers 2-3 stykker handler om

Jeg kan huske at min lillesøster en gang (vel sådan ca. omkring 1973)
havde en single med Otto Brandenburg som sang en sang som bl.a.
indeholdt teksten: "Ki-mi-mio-mio-ja-ki-ki han var en rigtig
indianerdreng..." (frit efter min lidt rustne hukommelse).

Michael.

Fra : Johnny Bonde

Dato : 19-09-01 01:04

Hvad med Tapre Ørn

mvh Johnny

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-09-01 13:42

Hvad med Jeg har set en negermand - er der ikke også en indianer i den?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk