Mozilla- Monster hurtig!!!
Fra : Per Madsen

Dato : 18-09-01 21:40

Ville lige delagtiggøre jer

Jeg har netop installeret den nyeste version af browseren Mozilla (0.9.4.
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC; en-US; rv:0.9.4) Gecko/20010913), og jeg er
meget imponeret af hastigheden. Jeg sidder ved en 384 kbps ADSL opkobling,
og Mozilla er suverænt den hurtigste af mine browsere (IE 5.0, Netsc. 6.0,
Opera 5.0 tp, iCab 2.5.3). Har I samme erfaring ?

Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-09-01 21:11

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> og Mozilla er suverænt den hurtigste af mine browsere (IE 5.0, Netsc. 6.0,
> Opera 5.0 tp, iCab 2.5.3). Har I samme erfaring ?

nej ikke hos mig.
Opera og iCab er helt klart hurtigst til at _begynde_ at vise siden,
mange sider vises dog ikke korrekt - Alt for mange sider med java,
scripts og databaser virker slet ikke -især den dårlige script og
database kobling gør at jeg ikke kan bruge disse browsere i det daglige.
Desuden går det ned ved brug af Java, scripts, plug-ins osv

IE5 æder alt og viser stort set alt korrekt - desuden har den en masse
rare features. IE5 kan virke sløv i forhold til eks Opera og iCab, da
den først viser siden når den er færdig renderet. i praksis er den dog
lige stort set lige så hurtig. Java er ubrugelig langsom at loade, så
java er altid slået fra her (slår java til hvis jeg har behov)

N6 og Mozilla er nogenlunde lige hurtige men begge irriterende at
betjene, ikke helt så hurtige som IE til at rendere sider - begge er
rimelig kompatible, og renderer siderne korrekt. Loader Java hurtigere
end IE, men det er det eneste punkt hvor jeg mener de slår IE.

N4.x gammel traver der slet ikke viser sider korrekt, men visse
databaser kan jeg kun koble på med N4.x - mangler features som global
history ma. er langsom. det værste er dog at en side genindlæses hvis
man ændrer vinduets størrelse, og er man i forbindelse med en database
eller lignende skal man logge ind igen og starte søgningen forfra
Ubruglig til dagligt arbejde.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Sascha

Dato : 19-09-01 23:14

Det er kun fordi vi er nød til at programmere siden til at reloade i
netscape 4.x, da den ikke autoopdatere siden når der trækkes i browser
vinduet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-09-01 23:14

Sascha <sascha@mir.dk> wrote:

> Det er kun fordi vi er nød til at programmere siden til at reloade i
> netscape 4.x, da den ikke autoopdatere siden når der trækkes i browser
> vinduet.

det ved jeg, fejlen (el. uhensigtsmessigheden) ligger i netscape ikke
hos web programørene.

Fra : Jesper

Dato : 18-09-01 22:30

> [...]

> og Mozilla er suverænt den hurtigste af mine browsere (IE 5.0, Netsc. 6.0,
> Opera 5.0 tp, iCab 2.5.3). Har I samme erfaring ?

Mozilla renderer hurtigt hvis den får nok RAM , processorkraft og
diskplads. Hvis man som mig har en G4 med 10 GB diskplads og 512 MB RAM
kører den fint. Jeg ville ikke anbefale den, med mindre man har 128 MB
RAM og minimum 300 MHz G3. Og så er den stadigvæk ikke god til at
rendere tabeller.
Jeg holder mig til IE 5.02, det er klart den bedste browser til Mac.
--
Jesper.