flugtskydning
Fra : skc

Dato : 18-09-01 19:36

hej

Jeg har et spørgsmål ang. flugtskydning. Skal man have jagttegn og jagtgevær
for at prøve det? jeg interessere mig meget for skydning og kunne godt tænke
mig at prøve lerdueskydning men har ikke jagttegn og så ville jeg bare spørge
om man skal have et
jagttegn for at skyde lerdueskydning?

--
Posted from ip271.albnxx1.adsl.tele.dk [62.243.78.17]

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 18-09-01 23:13

"skc" <brondby.if@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tænke
> mig at prøve lerdueskydning men har ikke jagttegn og så ville jeg bare

Det mener jeg ikke at du skal, men du skal være medlem af en skydeklub, og
have en våbenpåtegning på dit medlemsbevis. Spørg evt. i den lokale
skydeklub eller på politiets våbenkonter, de kan give dig de præcise regler.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Riber&Lumholdt

Dato : 19-09-01 20:27

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 19-09-01 21:44

"Riber&Lumholdt" <Ribermail@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ok, du får ret.
Det er selvfølgelig i det øjeblik at man vil eje et haglgevær at man skal
have en våbenpåtegning. Det er nok min fotolkning af spørgsmålet der var
lidt for langt fremme.

Fra : Jack Jensen

Dato : 19-09-01 07:49

"skc" <brondby.if@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
tænke
> mig at prøve lerdueskydning men har ikke jagttegn og så ville jeg bare

Hej
Mød op på den nærmeste flugtskydningsbane og meld dig ind.
Bare du er medlem må du skyde flugtskydning, da der altid er en
flugskydningsinstruktør til stede på banen.
Du kan garanteret godt få lov til at låne et jagtgevær af en af medlemmerne.
Mvh
Jack

Fra : skc

Dato : 19-09-01 13:52

er der nogen aldersgrænse for hvor gammel man skal være for at måtte skyde??
er det muligt at få tilladelse til at købe eget våben igennem foreningen?? (
selvfølgelig kun til lerdueskydning)

--
Posted from ip271.albnxx1.adsl.tele.dk [62.243.78.17]

Fra : Jack Jensen

Dato : 20-09-01 08:45

> [...]
> selvfølgelig kun til lerdueskydning)
>

> --
> Posted from ip271.albnxx1.adsl.tele.dk [62.243.78.17]

Nej, der er ingen aldersgrænse.
Bare du er medlem af en jagtforening m. flugtskydningsbane eller en
skydeklub.
Ja, du kan få lov til at købe dit eget våben, mod at det bliver opbevaret af
foreningen.
Således at du kun kan bruge det på skydebanen.

Det er hvad jeg har fået oplyst af politiet, da min egen søn startede.

Mvh
Jack

Fra : Joe

Dato : 30-09-01 10:57

On Tue, 18 Sep 2001 18:36:13 +0000 (UTC), "skc"
<brondby.if@jubiimail.dk> wrote:
nu skriver du ikke hvor i landet du bor.....for det kan sikkert have
betydning for alle foreninger er jo nok ikke ens.

der hvor jeg skyder flugtskydning kan man låne en jagtgevær af
foreningen
og du kan komme og skyde selv om du ikke er medlem
de kører med 2 priser en for medlemmer og en for ikke medlemmer

25 duer koster 35 kr. for en ikke medlem dertil skal du have patroner
og disse koster osse 35 kr.

sådan virker det i aalborg.!!!

mvh. joe