hjælpeboks
Fra : Bo Rattenborg Jørgen~

Dato : 18-09-01 18:23

Hvis man har en side med forskellig former for indhold, billeder, tekst m.m.
hvordan kan hjælpe bokse så bedst laves. Med hjælpebokse mener jeg små
tekstbokse der dukker op når musen holdes over forskellige punkter på siden,
både tekst og billeder.

Metoden skal selfølgelig fungerer i flest mulige browsere. Jeg har tænkt på
at anvende layers men vil det virke i de mest brugte browsere ?

Mvh
Bo Rattenborg

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-09-01 20:18

"Bo Rattenborg Jørgensen" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan kan hjælpe bokse så bedst laves. Med hjælpebokse mener jeg små
> tekstbokse der dukker op når musen holdes over forskellige punkter på

Lyder som en god og brugervenlig ide.

> Metoden skal selfølgelig fungerer i flest mulige browsere. Jeg har tænkt

> at anvende layers men vil det virke i de mest brugte browsere ?

Du kan vælge at følge standarden og bruge alt tags på billeder samt title på
links og andre elementer. Title vil dog ikke virke i alle browsere og du vil
også være begrænset i måden at fremvise hjælpe teksten på.

At gå over i at bruge layers er en helt anden snak, det kan godt laves
simpelt men når vi skal have flest mulige browsere med begynder det at blive
en større historie, men hvis du har mod på denne løsning så sig til og jeg
fremviser med glæde et eksempel på en sådan funktion (men husk lige at det
hører hjemme i dk.edb.internet.webdesign.clientside og ikke her)

--
Jakob Andersen

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-09-01 00:06

Jakob Andersen <jta@advice.dk> skrev

> At gå over i at bruge layers er en helt anden snak,
> det kan godt laves simpelt

Jeg har engang lavet et simpelt eksempel på

http://www.vebel.dk/test/neo/noproblem.htm

Det kan også bruges til tekst.

Jeg tror faktisk at eksemplet er dit, Jakob, men det fungerer altså i alle
browsere.

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-09-01 23:24

Tue, 18 Sep 2001 19:23:19 +0200, skrev "Bo Rattenborg Jørgensen"

Kig evt. på <http://www.bosrup.com/web/overlib/>.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Bo Rattenborg Jørgen~

Dato : 19-09-01 08:03

> Kig evt. på <http://www.bosrup.com/web/overlib/.

Ser bestemt spændende ud - det vil jeg kikke nærmere på.

Bo