/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
EN masse blandede spørgsmål !
Fra : Morten Juel


Dato : 18-09-01 17:58

Hejsa NG

Jeg har lige en masse spørgsmål mht til den res dele MC jeg lige har været
nede og hente, hvad skulle man dog gøre uden NG

1. Den kæde der sad på ser næsten ny ud, men den virker lidt stiv i det
hvorn fikser man det ? skal jeg ligge den i motor olie vinteren over ?? jeg
skal jo ikke bruge den lige nu, men den er jo god at ha eller evt i
noget fedt man varmer og så lader det størkne imens kæden er dernede ?

2. Jeg kunne bedre tænke mig at bruge tysker stellet, men hvorn er det
liiige med det ? må jeg bare banke nummeret over, og hvorn gør man med
slibning osv ? er her en der kan det ?

3. Motoren skulle efter sigende ikke ha gået i et stykke tid, jeg har lige
mærket på trækkædens leje og det er helt uden slør Men hvad synes i jeg
skal gøre, skal jeg skille den af og chekke simmeringe, lejer osv.. jeg ved
ike hvad der er bedst ;o( jeg har jo taget den af anyway

4. Hvorn helvede får jeg stillet min km tæller til 0 ? jeg har regnet ud
hvis jeg skal sætte boremaskinen til den, og justere så speedometeret siger
200kmt så vil det tage ca 250timer det er næsten 11 dage !! det holder jo
ikke kan i nok se

Nå men jeg håber at i som altid kan gi lidt indput

Mvh
Morten
XS400 Seca



 
 
Moller (18-09-2001)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-09-01 18:15


"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9o7ulm$dtm$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG
>
> Jeg har lige en masse spørgsmål mht til den res dele MC jeg lige har været
> nede og hente, hvad skulle man dog gøre uden NG
>
> 1. Den kæde der sad på ser næsten ny ud, men den virker lidt stiv i det
> hvorn fikser man det ? skal jeg ligge den i motor olie vinteren over ??
jeg
> skal jo ikke bruge den lige nu, men den er jo god at ha eller evt i
> noget fedt man varmer og så lader det størkne imens kæden er dernede ?

NEJ... kæden er en ekstrem vital del... så køb et nyt kædekit, hvis du
er i tvivl om tilstanden, eftersom det er langt billigere end de skader din
nærighed kan medføre hvis den springer... taler af praktisk erfaring efter
den sprang og hæv nummerplade + diverse ting med sig, var sådan set eksrem
heldig der ikke skete noget med mig selv, eller at jeg havde passager bag
på.

>
> 2. Jeg kunne bedre tænke mig at bruge tysker stellet, men hvorn er det
> liiige med det ? må jeg bare banke nummeret over, og hvorn gør man med
> slibning osv ? er her en der kan det ?

Nopes, det må du ikke... Stellet skal være det som det er registreret
efter... det er den eneste del, som du ikke bare kan bytte ud.(hvis man ser
bort fra visse Jawa ejere som får det skiftet ved fabrikken :) )

>
> 3. Motoren skulle efter sigende ikke ha gået i et stykke tid, jeg har lige
> mærket på trækkædens leje og det er helt uden slør Men hvad synes i
jeg
> skal gøre, skal jeg skille den af og chekke simmeringe, lejer osv.. jeg
ved
> ike hvad der er bedst ;o( jeg har jo taget den af anyway

Åben den... tjek lejer, og så skift ALLE pakninger og simmeringe.... så
vil du også kunne finde problemer af anden art, og få fikset dem ala, gear
tandhjul osv... men morten nu det er dig.... kør du bare videre med den
*GGG*

>
> 4. Hvorn helvede får jeg stillet min km tæller til 0 ? jeg har regnet ud
> hvis jeg skal sætte boremaskinen til den, og justere så speedometeret
siger
> 200kmt så vil det tage ca 250timer det er næsten 11 dage !! det holder jo
> ikke kan i nok se

HOV HOV.... det må du ikke... er det en sprit ny maskine ??? siden du
spørg om de andre ting, peger det mod brugt, og eftersom du ikke har skiftet
lejer, pakninger osv... så kan du ikke sige det er en 0km maskine.... og du
skal slet ikke regne med at kunne sælge den med kilometer garanti.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251, som skal total renoveres til en 300ccm model med nye lejer,
pakninger, og det hele + forstærket 3 gears tandhjul...
Suzuki GT-380, som er blevet nyrenoveret i motoren pånær Lejer, eftersom de
er i go stand...

>
> Nå men jeg håber at i som altid kan gi lidt indput
>
> Mvh
> Morten
> XS400 Seca
>
>



Armand (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-09-01 01:23


Morten Juel <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9o7ulm$dtm$1@sunsite.dk...
>
> 1. Den kæde der sad på ser næsten ny ud, men den virker lidt stiv i
> det hvorn fikser man det ? skal jeg ligge den i motor olie vinteren
> over ?? jeg skal jo ikke bruge den lige nu, men den er jo god at ha


En helt ny O-ringskæde ér temmelig stiv i det!
Slitagen checkes bedst ved at forsøge at vride kæden "den forkerte vej"
på tværs af rullerne: Den må ikke kunne danne en markant bue!

Hvis du vil rense på den er WD40/lign. (eller blot petroleum/lampeolie)
+ grundigt arbejde ed en stiv pensel, vejen frem!

> 2. Jeg kunne bedre tænke mig at bruge tysker stellet, men hvorn er det
> liiige med det ? må jeg bare banke nummeret over, og hvorn gør man med
> slibning osv ? er her en der kan det ?

T&S SKAL flytte stelnumret i fald at man udskifter stellet!
For ikke at gøre tingene for uigennemsigtige, må man ikke bortslibe det
gamle, endsige få T&S til at "X'e" det gamle - Derved kan kun et friskt
reservedelsstel uden(!) numre islået kan bruges

> 3. Motoren skulle efter sigende ikke ha gået i et stykke tid, jeg har
> lige mærket på trækkædens leje og det er helt uden slør Men hvad
> synes i jeg skal gøre, skal jeg skille den af og chekke simmeringe,
> lejer osv.. jeg ved ikke hvad der er bedst ;o( jeg har jo taget den af
> anyway

- Kør stemplerne i bund (hver for sig) og lys/kig ned i cylinderen
igennem tændrørshullet for at se om cylinderoverfladen er rusten!
- Check ventilerne og det styr de glider i, ved at kigge igennem
indsugnings-kanalen, og se om der er betragtelige opbygninger af noget
kokslignende stads! Ifald: Adskil/rens + få skiftet alle
ventilstyrspakningerne!

Meget mere tror jeg ikke at jeg ville gøre.
Ærgrede mig dog over at trække en cylinderbolts gevind over ved en
efterspænding efter at forårets CB 4½'er havde fået monteret motoren
En renovering af pågældende gevind havde været ulige lettere da motoren
befandt sig i det fri

--
Armand.







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste