Pastre ratter
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 18-09-01 10:43

Nu så jeg at min købmand ahvde paste retter på tildbud.. men der
er 5 g fedt pr 100g ..
er det for meget

hvasd skal man regne med

--
Med venlig hilsen / Your sincerely,

Søren Gørtz Olesen
Mail@sark.dk

Fra : Tina Andersen

Dato : 18-09-01 10:57

"Søren Gørtz Olesen" <mail@sark.dk> skrev i en meddelelse
> Nu så jeg at min købmand ahvde paste retter på tildbud.. men der
> er 5 g fedt pr 100g ..
> er det for meget
>
> hvasd skal man regne med

Hejsa

Hvad består de pastaretter af? Hvor meget kød, grøntsager og pasta er der?
Hvad er KJ/KCAL indholdet pr. 100 g?

Og hvor meget vejer en pastaret?

Kroppen SKAL have lidt fedt hver dag, for at kunne fungere. En del af de
vitaminer vi indtager, er fedtopløselige, dvs. de kan kun øpløses, så
kroppen kan optage dem, hvis der er fedt til stede.

En af de kostomlægninger jeg har prøvet, for et vægttab på ½ kg/ugen, hed:
Max 10 g fedt pr. 100 g og så selvfølgelig med stærkt reduceret indtag af
raffineret sukke, samt kød. (Min læges forslag).
Det fungerede også.

Hilsen

Tina

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 18-09-01 11:02

"Tina Andersen" <misstina_dk@hotmail.dk> wrote in
> Hvad består de pastaretter af? Hvor meget kød, grøntsager og pasta er der?
> Hvad er KJ/KCAL indholdet pr. 100 g?

Tak for dit hurtige svar,

Der 66% pasta

1500KJ/360kcal pr. 100 gram

Hele pakken består af 154 gram, 2 potioner

Fra : Tina Andersen

Dato : 18-09-01 15:15

> "Tina Andersen" <misstina_dk@hotmail.dk> wrote in
>
> Tak for dit hurtige svar,
>
> Der 66% pasta
>
> 1500KJ/360kcal pr. 100 gram
>
> Hele pakken består af 154 gram, 2 potioner

Fedtenergiprocenten er 12.5, så du kan roligt spise din pastaret

Den skal generelt være under 30%, men helst omkring 20-25%

Om udregning af fedtenergiprocent, har jeg bl.a. fundet dette link:

http://www.madogsundhed.dk/16_brevkasse/b-000084.html

Velbekomme

Tina