Nyt grafikkort - hvilket?
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-09-01 01:36

Hejsa

Jeg påtænker at indkøbe mig et nyt grafikkort inden længe (jeg lever
endnu med mit super riva128-kort med 4Mb RAM :)

Jeg henfalder lidt til spil engang imellem - og det er tildels det, der
trækker - men jeg har ikke tænkt mig at ofre en formue. Jeg spiller
ikke jeg spiller ikke 3d-first-person-shooter og har ikke brug for de
helt voldsomme 3D-kræfter - blot til husbehov...

GeForce2 ser ok ud - også prismæssigt - men de findes jo i 87
milliarder varianter...

MX, MX400 og MX200 med 32Mb ser ud som om de ligger i det rigtige
prisleje til mig... Jeg ved at MX200 er at skyde sig selv i foden - men
hvor stor er forskellen på de andre? Eller er Geforce256 værd at
overveje?

Er det værd at betale ekstraprisen for mærkevare såsom Asus - det er jo
trods alt den samme chip, de forskellige producenter bruger?

(Ja, det er jo ikke lissom den gang, hvor det næsten kun kom an på
mængden af RAM :)

Pft.
Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
God, root, what is difference?

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 18-09-01 08:02

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev

> [...]
> prisleje til mig... Jeg ved at MX200 er at skyde sig selv i foden - men
> hvor stor er forskellen på de andre? Eller er Geforce256 værd at

Denne side var bl.a. en af dem, der fik mig til at vælge et Geforce2 GTS
(som forhåbentligt skulle komme med posten i dag

http://www.fastgraphics.com/editorials.php?id=3&page=1

samt

http://www.bench-house.com/video/roundup/middle_class/midd_graph_001.htm

og ellers et par andre af resultaterne på

http://www.google.com/search?q=geforce+mx200+vs+mx400&hl=da&lr=

.... men hvis du kun spiller 3D-spil engang imellem er MX400 ikke noget
dårligt valg.

Som du kan se i artiklen til det første link, afhænger udnyttelsesgraden af
3d-kortet også af din processor. Med andre ord, hvis din computer er langsom
vil du måske ikke kunne udnytte et Geforce2 GTS 100%. Se evt tråden
"Geforce2 GTS/PRO i P2-350 - Overkill?".

> Er det værd at betale ekstraprisen for mærkevare såsom Asus - det er jo
> trods alt den samme chip, de forskellige producenter bruger?

Der er stor forskel på især 2d billedkvaliteten hos de forskellige
producenter, så hvis dette er vigtigt for dig, vil det nok være en idé af gå
efter et mærkevare-kort. Asus ligger pænt i skalaen, men der er også andre
(og billigere) kort med hæderlig 2d kvalitet.

> (Ja, det er jo ikke lissom den gang, hvor det næsten kun kom an på
> mængden af RAM :)

Næh - de tider er forbi

mvh
Peter

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-09-01 20:25

Falckredderen Ragga Muffin wrote:

> [...]

Jeg takker for linksene og forkalringen... Det går nok hen og bliver
til et MX400...

Rasmus

--
"Aren't you ashamed of yourself?"