IFRAME z-index m.m.
Fra : Martin Bentzen

Dato : 17-09-01 22:13

Jeg er ved at lave en side, hvor der øverst er en menu med
dropdown (hentet fra http://www.webreference.com/dhtml/).

Midt på siden har jeg en IFRAME, hvor der bliver vist noget
indhold, men når mine menupunkter "ruller ud", gemmer de sig bag
IFRAME'en. (Dog ikke i IE5.5). z-indexet på menuerne er på 5000.
Jeg har prøvet at sætte et z-index på IFRAME'en til 1, men det
virker ikke.

Er z-index globalt for hele siden, eller kun for den frame det
bliver sat i ??

Nogen som kan hjælpe mig med mit problem ??

Med venlig hilsen
Martin Bentzen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-09-01 22:46

Mon, 17 Sep 2001 21:12:45 +0000 (UTC), skrev Martin Bentzen
<news@bentzen.dk>:

>Jeg har prøvet at sætte et z-index på IFRAME'en til 1, men det
>virker ikke.

Z-index på <iframe> er kun understøttet i IE 5.5 og nyere.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 18-09-01 08:19

Martin Bentzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Nogen som kan hjælpe mig med mit problem ??

Uden at have sat mig grundigt ind i problemstillingen, vil jeg mene
at det må være af samme grund at TV2 skjuler deres banner når deres
DHTML menu vises - prøv at tage et kig her:

http://nyhederne.tv2.dk

Finten er altså bare at du definerer egenskaben "visibility" for
iframen til værdien "hidden" når menuen vises.

Jeg har ikke testet det - men prøv at se om det ikke virker

Mvh
Jonas