Pia-DF og kristendom.
Fra : Erik

Dato : 17-09-01 21:45

Kan man som kristen bruge Pia fra DF til at udryde
en anden trosretning ved at stemme på hende.

Jeg over det skiseme meget lige i tiden.

Erik

Fra : Karsten Olesen

Dato : 17-09-01 21:55

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man som kristen bruge Pia fra DF til at udryde
> en anden trosretning ved at stemme på hende.
>
> Jeg over det skiseme meget lige i tiden.

*********************
Pia Kjærsgaard er ikke racist.
Pia er realist.
Hun kan se det vi alle godt ved,
men ikke tør udtrykke, nemmelig
at Danmark er ifærd med at blive
overrendt af fremmede, som vi
alligevel ikke har råd til at brødføde,
sålænge der er danskere som har det
svært, ung, og specielt ældre.

Hun accepterer de flygtninge vi har fået ind,
og jeg sagde flygtninge, ikke bekvemmelighedsflygtninge.

Jeg har ikke noget imod fremmede, men ønsker
ikke de ligefrem skal komme rejsende langvejs
fra, blot fordi de ved, "man har det godt i Danmark".

Men det kommer helt automatisk.
De fleste ønsker dem ikke her.

Fra : Erik

Dato : 17-09-01 22:26

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> *********************
> Pia Kjærsgaard er ikke racist.

Jeg ved godt hvad PK i DF står for, men det jeg forsøgte
at spørge om var, kan man som kristen stemme på DF.

Erik

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-09-01 23:58

> Jeg ved godt hvad PK i DF står for, men det jeg forsøgte
> at spørge om var, kan man som kristen stemme på DF.
>
> Erik

Ja! det skulle jeg da mene .. jeg overvejer i al fald meget ved næste
valg .. ellers meget mod mit princip sætte mit kryds der .. netop og
udelukkende på grund af partiets flygtningepolitik ...

Gud har jo netop givet os den frie vilje og en hjerne at tænke med
...altså retten til at handle og at stemme DF er vel ikke spor
ukristeligt ...

MVH Ami

Fra : TommyGun

Dato : 18-09-01 06:51

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Gud har jo netop givet os den frie vilje og en hjerne at tænke med
> ..altså retten til at handle og at stemme DF er vel ikke spor

Orh, hold da op man, og hvad skulle grunden være til at i lige pludselig vil
stemme på DF, er det pågrund af angrebet på WTC? for er det det er i skisme
blevet små paranoide og svage.

Tommy

Fra : Erik

Dato : 18-09-01 08:16

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vil
> stemme på DF, er det pågrund af angrebet på WTC? for er det det er i

Det satte heltsikker prikken over Iét, Men hvis PK nu kan forsørge de gammle
bedere end det PN lovede og ikke holdte, skal hun så ikke have en chance??

Kristlig folkeparti siger at man kun kan bruge pengene en gang, var det så
ikke
bedre at hjælpe de Gamle og svage for de penge, der bliver brugt på
sygehuser
til fosterfordrivelse og cilikone patter.

Bygge aldersdomshjem istedet for KZ´lejre til flygtninge der får
opholdstilladelse
fordi de er medlem af Jihad eller lignende (Bin Laden) bevægelsr.

Historien om den barmhjertige Sameritaner er jo menet rørende, men hvorfor
taler vi aldrig om røverne der overfaldt manden, Hvem er de??

Erik

Erik

Fra : TommyGun

Dato : 18-09-01 08:40

> [...]
> bedre at hjælpe de Gamle og svage for de penge, der bliver brugt på
> sygehuser
> til fosterfordrivelse og cilikone patter.

Der kan jeg kun være enig.

> [...]
>
> Historien om den barmhjertige Sameritaner er jo menet rørende, men hvorfor
> taler vi aldrig om røverne der overfaldt manden, Hvem er de??

Problemet er jo netop at DF kun ser røverne.

Fra : Erik

Dato : 18-09-01 13:20

> Problemet er jo netop at DF kun ser røverne.

Godt sagt,

Erik

Fra : Karsten Olesen

Dato : 18-09-01 19:26

> Godt sagt,
>
> Erik
************************

Ja. De holder øje med røverne,
så de beskytter os.

Fra : TommyGun

Dato : 18-09-01 22:59

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> ************************
>
> Ja. De holder øje med røverne,
> så de beskytter os.

Ævl!!

Det er som at sætte hajer til at passe på sine guldfisk, de er
højstsansynligt spist når man kommer tilbage.

Tommy.

Fra : MartiN

Dato : 18-09-01 09:04

"Erik" skrev...

Tommy skrev:
>Orh, hold da op man, og hvad skulle grunden være til at i lige pludselig vil
>stemme på DF, er det pågrund af angrebet på WTC? for er det det er i skisme
>blevet små paranoide og svage.

Hovedsagen er vel egentlig -når også man betænker den "demokratiske"
afgørelse, der lod Jesus indtage forbryderens plads på korset, hvilken
skyld man pådrager sig ved at sætte kryds og afgive sin stemme
til nogetsomhelst odiøst parti...
--

Mvh, pmn.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-09-01 14:59

> [...]
>
> Gud har jo netop givet os den frie vilje og en hjerne at tænke med
> ..altså retten til at handle og at stemme DF er vel ikke spor

Wow!

Der er jeg sørme for en gangs skyld uenig med dig, Ami!

Jeg mener ganske enkelt at et kristent menneskesyn og DFs igangværende
anti-Islam-kampagne hører lige så dårligt sammen som Nazisme og Kristendom.

De er ved at bevæge sig længere og længere ud i demagogisk propaganda, som
mere og mere ligner Goebbles' under krigen.

Indsæt ordene "jøde" og "Jødedommen" i stedet for "muslim" og Islam" i
Camres taler, og du er ikke efterladt i tvivl om, hvor DF er henne på den
politiske skala.
Det kan godt være at de ikke var "stuerene" før, men de er ved at være MEGET
modbydelige og "udanske", for at bruge eet af deres egne skældsord.

Jeg kunne selv overveje at stemme DF, men så ville det så absolut være i et
opgør med min kristne livsholdning.

Men jeg ville ikke kunne forsvare begge dele på een gang.

--
KH
Anders

Fra : Live4Him

Dato : 18-09-01 23:32

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De er ved at bevæge sig længere og længere ud i demagogisk propaganda, som
> mere og mere ligner Goebbles' under krigen.
~~~~~~~~~~
Ja, men de bliver også jævnligt meldt til politiet for at overtræde
rascisme-loven. Her for nylig var den vist gal igen. Det værste er når de
bruger kristendommen som en undskyldning for deres fremmedhad.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 19-09-01 09:56

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rascisme-loven. Her for nylig var den vist gal igen. Det værste er når de
> bruger kristendommen som en undskyldning for deres fremmedhad.

Jeg kan sagtens finde "punkter" hvor KF misbruger deres kristendom
i politisk samarbejde.

Men Jørgen, er det så bibelsk at lukke en så provekerende trosamfund
ind i vort kristne land, jeg mener ikke indvandre for de interesere mig
ikke.
men Muslimerne og deres adfær over for kristne er hvad optager mig.

Hvor står der i bibelen vi skal tage imod et andet trosamfund, en anden
lærer end den kristne tro. (jeg taler ikke om hjælp til indvandre i nød)

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 19-09-01 15:41

> Hvor står der i bibelen vi skal tage imod et andet trosamfund, en anden
> lærer end den kristne tro. (jeg taler ikke om hjælp til indvandre i nød)
~~~~~~~~~~~~
Det handler jo ikke om at modtage en anden tro, men det handler om at
modtage enkeltindivider. Om de enkeltindivider så tror på Allah, Buddha
eller Sai Baba, er sådan set ligegyldigt. Vi har religionsfrihed, og det som
netop adskiller os fra de samfund (eks. taliban) som du kritiserer, er at vi
IKKE diskriminere eller forfølger mennesker pga. deres religion.

Danskere som er født her i landet tror jo også på en masse forskelligt ;
nogen er satanister, nogen er scientology, og andre igen er til
nazistpartiet - religionsfrihed og politisk frihed er en vigtig og god ting,
også selvom man ikke bifalder det parti eller den tro som folk har.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 19-09-01 20:10

> [...]
vi
> IKKE diskriminere eller forfølger mennesker pga. deres religion.

Hold da op, den gamle rille er forbi d 11-9-01, en ny verdensorden er
under opbygning, både i USA og EU.

Grundloven; -
"§ 67 Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på
den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres
eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden

**dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller
den offentlige orden** hvis det læres i den Muslimskr menighed, at vi er
vantro og skal bekæmpes, som foreskrevet i Koranen. Skal der så ikke
gribes ind???

> [...]
ting,
> også selvom man ikke bifalder det parti eller den tro som folk har.

Men bliver Grundloven overholdt, så er der vel ikke noget jurisk galt,
etisk vil være en stor en debat.

Kikker man i Koranen kan man let finde skrifter der direkte opforder
Muslimer til at bekæmpe de vantro. Og hvis vi ikke undersøger f.eks.
om de unge Muslimers vold er en slags terro forbundet til deres lille
danske Muslimska verden, så står vi for en diskremenation af mange
ikke Muslimska indvandre, der måske ikke har med denne voldsbølge
i indvandrekvatere at gøre.

Desuden er vi begge Genfødte Kristne og har oplevet hvordan Gud
holder vækkelse ved at give mennesker Helligånden i deres indre.

Spørgsmål; -
Når Muslimerne vil kæmpe Allah´s sag og hele verden skal være
Muslimsk, hvordan vil det ske, ved magt, krig, overtalelse eller
Åndsvækkelse. I tilfælde af Åndsvækkelse; hvis Ånd taler vi om.

Erik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-09-01 01:20

> [...]
> den offentlige orden** hvis det læres i den Muslimskr menighed, at vi er
> vantro og skal bekæmpes, som foreskrevet i Koranen. Skal der så ikke

Godt spørgsmål, men hvilke værdier vil DU slagte mennesker for?

> [...]
>
> Desuden er vi begge Genfødte Kristne og har oplevet hvordan Gud
> holder vækkelse ved at give mennesker Helligånden i deres indre.

Nå?

> [...]
> Muslimsk, hvordan vil det ske, ved magt, krig, overtalelse eller
> Åndsvækkelse. I tilfælde af Åndsvækkelse; hvis Ånd taler vi om.

Guds Helligånd vil nok være mitumiddelbare gæt.

Men har Muhammed egentlig ikke tjent netop tjent Jødedommen og Kristendommen
ved at indføre monoteistisk Gudstro (jvf. Elias-mytologien) på den samme Gud
som vores i et barbarisk polyteistisk arabersamfund, bare jvf. SIN egen
åbenbaring, der så desværre har højere autoritet end Jesus' evangelie
indenfor Islam.

"Allah" er jo en dialektsforskel fra "Elohim" i to semitiske konsonantsprog.

Jeg tror at der er mere der binder virkelige kristne og virkelige muslimer
sammen, end havd der evt. måtte adskille dem.

At der så er teologiske forskellige på de to religioner, kan vi jo så
diskutere videre herfra...

Men hvordan opfatter jøderne Jesus, og hvordan opfatter vi Muhammed?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik

Dato : 20-09-01 13:57

> Nå?

Ja;

> Guds Helligånd vil nok være mitumiddelbare gæt.

Det var ikke et godt Gæt!

> [...]
>
> Jeg tror at der er mere der binder virkelige kristne og virkelige muslimer
> sammen, end havd der evt. måtte adskille dem.

Sura 4 v 77; - De, som tror kæmper for Allah´s sag, og de, der er vantro,
kæmper for overtrædelsernes sag. Kæmp derfor mod Satans venner, thi
Satans list er svag.

Matt 5 v 44; - Elsk jeres fjender, velsigen den der forbander jer, gør godt
imod dem der hader jer og bed for dem der forfølger jer.

Spørgsmål; -
Hvor er det lige du ser det, der binder muslimer og kristen sammen ???

Erik

Fra : Benjamin Greve

Dato : 20-09-01 08:34

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Hold da op, den gamle rille er forbi d 11-9-01, en ny verdensorden er
> under opbygning, både i USA og EU.

Hvad er det for en ny verdensorden om jeg må spørge?
Hvordan kan en "verdensorden" begrænse sig til EU og USA?
Er der en ny supermagt på vej, så vi slipper ud af unipolariseringen?
Agter USA og EU da pludselig at medvirke til en mere retfærdig fordeling af
ressourcerne?
Vil USA da pludselig til at overholde de internationale konventioner og
aftaler de har forpligtet sig til?

> [...]
> den offentlige orden** hvis det læres i den Muslimskr menighed, at vi er
> vantro og skal bekæmpes, som foreskrevet i Koranen. Skal der så ikke

I så fald skal vi vel også skride ind over for Jonni Hansen og hans venner i
Greve. Deres "mission" er jo også en samfundsomvæltning...
Og i samme åndedrag må vi nok også hellere anholde alle kommunister,
medlemmer af Dyrenes Befrielsesfront og nu vi er i gang, hvorfor så ikke
lige tage Rebel med?
En af det danske demokratis største styrker er netop den meget vidde plads
til forskellighed. Svagheden er naturligvis, at det fordre en meget stor
tolerance, at have så højt til loftet som vi har.

> Men bliver Grundloven overholdt, så er der vel ikke noget jurisk galt,
> etisk vil være en stor en debat.

Etisk debat er der altid plads til i et åbent demokrati, men derfra og til
at forbyde bestemte organisationer, er der immervæk et stykke vej.

> [...]
> danske Muslimska verden, så står vi for en diskremenation af mange
> ikke Muslimska indvandre, der måske ikke har med denne voldsbølge

Det er vist en ret overfløddig undersøgelse... Der er tale om, som
socialarbejderne i Vollsmose og på indre Nørrebro har sagt i mange år, nogle
utilpassede knægte. De kan desværre ikke rigtig finde ud af hvordan man skal
opføre sig, og _det_ skal der sættes ind over for. Men religiøs bevæggrund?
Næppe! Det er da meget muligt, at der er nogen af dem, der vil påberåbe sig
Koranen, men som en af mine venner, blandt socialarbejderne på indre
Nørrebro siger: De aner intet som helt om, hvad der står i Koranen, de går
nemlig næsten aldrig i Moské... Og de overholder ikke de daglige bønner,
hvilket må siges at være kendetegnet for en religiøs fanatiker, altså at de
givne regler overholdes.

> [...]
> Muslimsk, hvordan vil det ske, ved magt, krig, overtalelse eller
> Åndsvækkelse. I tilfælde af Åndsvækkelse; hvis Ånd taler vi om.

Man kunne jo passende stille det samme spørgsmål, blot med "Muslim"
udskiftet til "Kristen".
Det er ikke et sprøgsmål man kan svare entydigt på, alene af den grund, at
der findes så utrolig mange forskellige retninger inden for Islam, som har
hver sine metoder. Ligesom kristne missionære har haft og stadig har.
Da spanierne kom til Sydamerika gav de inkaerne valget: Bliv døbt, eller dø!
Men sådan er det jo heldigvis ikke alle kristne der tænker... Og sjovt nok,
så er det altså heller ikke alle muslimer, der mener, at det er iorden at
slå ihjel, selv om man ikke tror på Allah. Ellers var jeg nok blevet
henrettet ved stening af mine forskellige muslimske venner for lang tid
siden...
Blandt muslimer, i hvert fald dem jeg kender, findes begrebet
"kultur-muslim", fuldstændig som vores egen udgave: "kultur-kristen".
Virkeligheden er en del mere facetteret end Pia K. og hendes kumpaner gerne
vil gøre den til.

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : Erik

Dato : 20-09-01 13:25

"Benjamin Greve" <stam@mac.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er der en ny supermagt på vej, så vi slipper ud af unipolariseringen?
> Agter USA og EU da pludselig at medvirke til en mere retfærdig fordeling

Så længe landenes Justitsministere stadig sider i forhandling, kan vi kun
vendte
på resultatet. Men mere militær/politi agtig vil jeg gætte på.

> Vil USA da pludselig til at overholde de internationale konventioner og
> aftaler de har forpligtet sig til?

Og de har Ruslands og EU´s velsignelse.

> [...]
> til forskellighed. Svagheden er naturligvis, at det fordre en meget stor
> tolerance, at have så højt til loftet som vi har.

Ja, så stor en tolerance at Bin Ladens terrorister kan for Asyl, på grund af
deres
tilknytning til hans terrogruppe.

> Etisk debat er der altid plads til i et åbent demokrati, men derfra og til
> at forbyde bestemte organisationer, er der immervæk et stykke vej.

Nej vel, vi skal give langt flerer af Bin Ladens medlemmer Asyl, de stakler
bliver jagtet af USA, EU og Rusland.

> [...]
> nemlig næsten aldrig i Moské... Og de overholder ikke de daglige bønner,
> hvilket må siges at være kendetegnet for en religiøs fanatiker, altså at

Det er et andet billed Børne-TV og TV-aviserne giver, når de besøger de
unge Muslimer der efter skolegang, dagligt må gå til 2-3 timer Koranlæsning

> Man kunne jo passende stille det samme spørgsmål, blot med "Muslim"
> udskiftet til "Kristen".

Kristen selvmordspilot, Kristen ungdom voldtager Muslimsk piger, Kristen
sprængte sig selv i luften, Kristen mand dræbte sin kone fordi hun var for
muslimsk!!

Nej du; den er langt ude!

> [...]
dø!
> Men sådan er det jo heldigvis ikke alle kristne der tænker...

Kristne ???

> [...]
> slå ihjel, selv om man ikke tror på Allah. Ellers var jeg nok blevet
> henrettet ved stening af mine forskellige muslimske venner for lang tid

Så skulle der ikke ske noget ved, at omskrive Koranen til Danske forhold.

> [...]
> "kultur-muslim", fuldstændig som vores egen udgave: "kultur-kristen".
> Virkeligheden er en del mere facetteret end Pia K. og hendes kumpaner

Ja det er nok rigtigt, men du er efter min opfattelse ikke meget af en
kristen
eller en "din tro er lige så god som min tro" naiv kristen.

Erik

Fra : Benjamin Greve

Dato : 20-09-01 15:28

> Så længe landenes Justitsministere stadig sider i forhandling, kan vi kun
> vendte på resultatet. Men mere militær/politi agtig vil jeg gætte på.

Jeg tror heldigvis du tager grundigt fejl i din antagelser om mere militær.
Jeg er ret sikker på, at de europæiske statsledere godt er klar over, at
bomber ikke er nogen løsning. Men derud over så ville en evt. oprustning, da
heller ikke være en ny verdensorden. En ny verdensorden ville være en
omvæltning af de nuværende magtstrukture, og det er der vist ikke lige frem
tale om.

> Og de har Ruslands og EU´s velsignelse.

Ikke forstået.

> Ja, så stor en tolerance at Bin Ladens terrorister kan for Asyl, på grund
af
> deres tilknytning til hans terrogruppe.

Nej, der tager du grundigt fejl. De har fået asyl, fordi deres liv var i
fare, pga. deres politiske tilhørsforhold. Det er en af styrkerne ved det
europæiske demokrati. Her må man, under ansvar for domstolen, mene og sige
hvad man vil, og så har den europæiske retsstatsmodel den fordel, at man er
uskyldig til andet er bevist. At man har doneret penge til en yderst
tvivlsom organisation, kan næppe betegnes som terrorisme. Desuden har de
intet ulovligt gjort i Danmark, og kan derfor ikke betegnes som kriminelle
eller terrorister. Det er vist kun i DFs begrebsverden man, som muslim, er
skyldig i alverdens ulykker til andet er bevist.

> Nej vel, vi skal give langt flerer af Bin Ladens medlemmer Asyl, de
stakler
> bliver jagtet af USA, EU og Rusland.

Vi har forpligtet os til at give alle, der er i livsfare pga. etnisk,
religiøst eller politisk tilhørsforhold asyl. Længere er den sådan set ikke.
Hvis de derimod har begået en ulovlig handling i et land, der ikke
praktiserer dødsstraf, og vi har en udleveringsaftale med, ja så kan de
udleveres. Det har de ikke, og derfor har de al mulig ret til at opholde sig
i landet, og handle som de ønsker, under ansvar for domstolen. Den er ikke
meget længere.

> Det er et andet billed Børne-TV og TV-aviserne giver, når de besøger de
> unge Muslimer der efter skolegang, dagligt må gå til 2-3 timer
Koranlæsning

Tjaa... Hvad skal jeg næsten sige, andet end, at virkeligheden er mere
facetteret end et 3 min. indslag i tv kan afdække. Hvis du ikke er i stand
til at se det, tror jeg du har læst for meget Ekstra Bladet...

> Kristen selvmordspilot, Kristen ungdom voldtager Muslimsk piger, Kristen
> sprængte sig selv i luften, Kristen mand dræbte sin kone fordi hun var for
> muslimsk!!

Vi kunne f.eks. tage et kig på Israel. Den siddende israelske
premierminister er dømt krigsforbryder, fordi han, i sin militærtjeneste,
undlod at gribe ind, da Israels _kristne_ allierede begik massakre og
massevoldtægt i en muslimsk flygtningelejr. Desuden er det da noget
forvrøvlet sludder, at kæde religion sammen med voldtægt! Jeg vil meget
meget gerne se dig dokumentere, at en eneste religion på nogen som helst
måde opfordre til voldtægt! Og det er jo ikke sådan, at vi ikke har kendt
til voldtægt før Islam... Hvis de to ting havde en ubrydelig sammenhæng,
hvordan kan det så være, at det først er inden for de sidste små 4-6 år, at
der er sket en stigning i antallet af massevoldtægter? Burde de så ikke have
været der, lige fra den første dag, en muslim satte sine ben på dansk jord?
Eller kan det ganske enkelt skyldes, som langt de fleste psykologer mener,
at voldtægt som oftes er socialt betinget?

> Nej du; den er langt ude!

At kristne begår forbrydelser kan jeg ikke rigtig se skulle være så lagt
ude... Bare for at begynde et sted: Vietnam. Langt størstedelen af de
amerikanske soldater var kristne, eller i det mindste kultur-kristne. Ikke
desto mindre voldtog amerikanske soldater lokalbefolkningen ind af en kant.
De bombede civile. De henrettede uden dom, de plyndrede uskyldige civile, de
torturerede både civile og krigsfanger osv osv...

Næste punkt: Kuwait: _Kristne_ amerikanske og engelske soldater begravede
irakiske soldater levende med bulldozere _efter_ deres overgivelse.
Amerikanerne, englænderne og franskmændene skød og dræbte civile irakere på
flugt. De bombede irakiske soldater, der havde lagt våbene.

Næste punkt: Somalia. Italienske og engelske _kristne_ soldater kendes
skyldige i seksuel omgang med mindreårige.

Næste punkt: Kroatien. Hollandske _kristne_ soldater kendes skyldige i
voldtægt af en gruppe lokale muslimske kvinder.

Næste punkt: De forskellige _kristne_ europæiske koloniherrer begik utallige
og meget grove overgreb på den lokale civilbefolkning.

Næste punkt: Gal _kristen_ mand ophidser sin hund til angreb på en herboende
flygtning.

Osv osv osv...

Skyldes det kristendommen?

> dø!
>
> Kristne ???

Ikke forstået...

> Så skulle der ikke ske noget ved, at omskrive Koranen til Danske forhold.

Du mener måske også, at vi lige skulle tage at klippe lidt i Biblen, og lige
skrive nogle af teksterne om, så de passer bedre ind i vores tid!?! Eller
mener du at Paulus første brev til korinterne vers 6 er yderst tidssvarende?

> Ja det er nok rigtigt, men du er efter min opfattelse ikke meget af en
kristen
> eller en "din tro er lige så god som min tro" naiv kristen.

Det er fuldstændig korrekt at jeg, til trods for mit bibelske navn, ikke er
kristen, jeg har bekendt mig til ateismen. Men det er så sandelig ikke ens
betydende med, at jeg ikke er i stand til at tolerere andres tro og
overbevisning. Eller sagt på en anden måde: Jeg mener, at enhver lovgivning
må tage udgangspunkt i EMK. At du så tilsyneladende finder det naivt, at
have respekt for andres tro, siger vel mere om din tolerance, end om min
naivitet...

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : Erik

Dato : 21-09-01 14:32

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Nej, der tager du grundigt fejl. De har fået asyl, fordi deres liv var i
> fare, pga. deres politiske tilhørsforhold.

Det er rigtigt de får Asyl fordi de har udført terroristiske handlinger for
Bin Laden og er dødsdømt i Jordan og Ægypten for disse handlinger.

Klip:

Muslimer er ikke demokratisk, men teokratisk.

EU bliver ved med at stemme til de får den rigtige afgørelse.

Efter at have læst resten af dit indlæg, kan jeg se vi ikke har det samme
syn på den Muslimske tro og det demokratiske EU.

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 20-09-01 16:01

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så stor en tolerance at Bin Ladens terrorister kan for Asyl, på grund
> [...]
Det er jo noget sludder. Der er ingen kendte terrorister som bare kan slå
sig ned i Danmark. Har de begået terror vil de blive retsforfulgt.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 21-09-01 14:18

> [...]
> Det er jo noget sludder. Der er ingen kendte terrorister som bare kan slå
> sig ned i Danmark. Har de begået terror vil de blive retsforfulgt.

Jørgen, det er rigtigt og en af dem sider i fængsel i Rusland for terrorisme
medens hans kone og børn får kontanthjælp i Brøndshøj.

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 21-09-01 15:03

> [...]
terrorisme
> medens hans kone og børn får kontanthjælp i Brøndshøj.
~~~~~~~~~~~~~~
Ja, og hvad så ? Han kone og børn er vel ikke terrorister.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 21-09-01 15:09

> [...]
>
> jørgen.
>

> Moske skulle vi som kristne tilgive og forkynde evangeliet om frelsen ved
Korset i stedet for bomber.
Ja jeg ved godt det i USA kan ingen menneske forsvare heller tilgive kun
Gud. Men bliver vi bedre ved at straffe Straffen tilkommer GUD.
Er vores opgave ikke at forkynde ordet om korset også for muslimer?

--
Med Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen i Viborg.
se ind på http://www.nydheder.subnet.dk/ og se www.oplevjesus.dk

Fra : Erik

Dato : 21-09-01 17:16

> [...]
> terrorisme
> ~~~~~~~~~~~~~~
> Ja, og hvad så ? Han kone og børn er vel ikke terrorister.

Sikkert heller ikke flygtning,

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 21-09-01 18:03

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikkert heller ikke flygtning,
~~~~~~~~~~
Hvor ved du det fra ?

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 22-09-01 11:58

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> på
> kan

> ~~~~~~~~~~
> Hvor ved du det fra ?

Var de flygtninge, var manden sikkert blevet i Danmark.

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 22-09-01 11:57

> Var de flygtninge, var manden sikkert blevet i Danmark.
~~~~~~~~~~~~~~
Jeg ved slet ikke hvilke mennesker du taler om eller hvor du har historien
fra. Taler vi om rigtige mennesker eller fiktive mennesker ?

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 22-09-01 12:55

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> ~~~~~~~~~~~~~~
> Jeg ved slet ikke hvilke mennesker du taler om eller hvor du har historien
> fra.

Hvorfor diskutere du så sagen,

>Taler vi om rigtige mennesker eller fiktive mennesker ?

Ja, PN er kaldt i samråd på grund af denne sag, fordi Bin Ladens åndelige
fader bor her i Danmark, med andre ledere fra Bin Ladens terrogruppe.

2 Joh v 7-11

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 22-09-01 13:19

> Ja, PN er kaldt i samråd på grund af denne sag, fordi Bin Ladens åndelige
> fader bor her i Danmark, med andre ledere fra Bin Ladens terrogruppe.
~~~~~~~~~~~~
Hvem er Bin Laden's åndelige fader, og hvad får dig til at tro han skulle bo
her i Danmark ?

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 22-09-01 15:20

> [...]
> ~~~~~~~~~~~~
> Hvem er Bin Laden's åndelige fader, og hvad får dig til at tro han skulle

Nyhederne Jørgen, Politiken, Tekst-tv, Ekstrabladet. Jyllands Posten
og Anders Fog Rasmusen, DF der vil have Poul Nyrup i samhør i folketinget.

Eruk

Støt "det tårnhøje helvede", købe Bin Ladens danske økologiske
mejeri-produkter.

Fra : Live4Him

Dato : 22-09-01 16:27

> bo
>
> Nyhederne Jørgen, Politiken, Tekst-tv, Ekstrabladet. Jyllands Posten
> og Anders Fog Rasmusen, DF der vil have Poul Nyrup i samhør i folketinget.
~~~~~~~~~~
Jeg følger også med i nyhederne, men har ikke set nogen udtale sig om at Bin
Laden's far skulle bo her i DK.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 22-09-01 17:09

> [...]
> skulle

> ~~~~~~~~~~
> Jeg følger også med i nyhederne, men har ikke set nogen udtale sig om at

Åndelige fader.

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 22-09-01 18:00

> Åndelige fader.
~~~~~~~~~~
Jeg har lige set TV-Avisen og er stadig ikke med hvor du vil hen, og hvad du
mener med det, men jeg gider ikke fortsætte denne debat og give mere næring
dine fremmedhadske kommentarer og tåbelige genneraliseringer.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 22-09-01 19:28

> [...]
næring
> dine fremmedhadske kommentarer og tåbelige genneraliseringer.

Jamen Jørgen, jeg vil ingen steder hen, jeg citere bare nyhederne.

Du, som ikke engang ved hvad racismeog fremmedhad er, så kan
jeg fortælle dig at jeg har stået i lærer i Sydafrika og har set ting du
ikke engang har fantasi til at forestille dig.

Og husk engang før du spytter noget ud, at langtfra alle racister og
fremmedhader er hvide.

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 22-09-01 21:45

> Du, som ikke engang ved hvad racismeog fremmedhad er,
~~~~~~~~~~~~
Jeg ved udemærket godt når nogen hetzer mod en befolkningsgruppe og forsøger
at male et fjendebillede. Det er rimeligt tydeligt når du gør det, for du
gør det nemlig på en meget ubegavet måde.

>så kan
> jeg fortælle dig at jeg har stået i lærer i Sydafrika og har set ting du
> ikke engang har fantasi til at forestille dig.
~~~~~~~~~~~~~~
Så er det jo sørgeligt du tilsyneladende intet har lært hvad angår respekt
for andre menneskers tro og etniske oprindelse.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 22-09-01 22:12

> [...]
> Så er det jo sørgeligt du tilsyneladende intet har lært hvad angår respekt
> for andre menneskers tro og etniske oprindelse.

Nej Jørgen, du er sur fordi jeg ikke vil se din forelskelse i Muslimerne og
deres kultur.

Spørgsmål til dig Jørgen; -

En muslim der griber sin kone i armene på en anden mand, kan i følge
Koranen´s lov, lukke hende inde i sit hus på livstid. sura 4 v 16

Vil det være rigtigt på det område at følge Koranen her i Danmark ??

Erik

Fra : TommyGun

Dato : 22-09-01 22:46

> [...]
>
> En muslim der griber sin kone i armene på en anden mand, kan i følge
> Koranen´s lov, lukke hende inde i sit hus på livstid. sura 4 v 16
****
Er du nu sikker på det er sura 4 v 16, ?? i min koran står der noget helt
andet.

Tommy.
*****

Fra : Erik

Dato : 23-09-01 10:17

> [...]
> ****
> Er du nu sikker på det er sura 4 v 16, ?? i min koran står der noget helt

Prøv at læse igen, sura 4 v 16, Og i v 17 får de homoseksuelle en tur.

Erik

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 23-09-01 10:32

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev...

> Prøv at læse igen, sura 4 v 16, Og i v 17 får de homoseksuelle en tur.

Det må således svare rimeligt godt til 3. Mosebog kap. 20...
Den vil jeg heller ikke ønske ophævet til dansk lov. Ville du?

Eller hvad med denne perle fra 5. Mosebog 22:
v23 Når en jomfru er forlovet med en mand, og en anden mand træffer hende
inde i byen og har samleje med hende, v24 skal I bringe dem begge ud til
byporten og stene dem til døde; pigen, fordi hun ikke råbte om hjælp derinde
i byen, og manden, fordi han voldtog en anden mands kvinde. Du skal udrydde
det onde af din midte.

Jeg er sikker på, Jahve jublede, da en ung pige forleden efter en voldtægt
lokkede gerningsmanden med hjem (spurgte, om de ikke skulle fortsætte
"hyggen" derhjemme) - men ikke fortalte hun boede hos sine forældre. Da de
var kommet hjem, vækkede hun sin far, der fik overmandet voldtægtsmanden.
*Hun* undgår så sin stening...

Christina

Fra : TommyGun

Dato : 23-09-01 10:40

> Prøv at læse igen, sura 4 v 16, Og i v 17 får de homoseksuelle en tur.
>
> Erik

Passer, Jeg læste versen forkert :)

Tommy.

Fra : Erik

Dato : 23-09-01 11:46

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3badac1c$0$4787$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> var kommet hjem, vækkede hun sin far, der fik overmandet voldtægtsmanden.

Var kvinden Muslim, hvad da??

Jeg vil meget nødigt have Moseloven indført i Danmark, hvad der også er
umuligt
fordi man kan ikke overholde Moseloven på grund af et manglende Tempel, for
vil du holde en af lovene skal du holde dem alle.

Men blandt troende Muslimer eksisterer den ret, som sura 4 v 16 giver dem.

er spørgsmålet kun om Muslimerne praktiseres deres ret her i DK, og det ved
vi
ikke.

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 23-09-01 11:31

"> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> og
~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeg er aldeles ikke forelsket i hverken muslimerne eller deres kultur. Men
jeg har en retfærdighedssans der siger mig at det er forkert at lægge en hel
befolkningsgruppe for had, fordi en minimal og ekstrem del af den begår
terror.

Iøvrigt irriterer det mig, når du i din iver for at male et fjendebillede,
direkte lyver, som du gjorde med de 22 som blev anholdt. De blev anholdt for
menneskesmugling, ikke terror.

For det tredie,( og som en slutbemærkning hefra ) tror jeg ikke at DF vil
kunne tilfredsstille dig - med den måde du agiterer på skal du vist endnu
længere ud på højrefløjen for at finde meningsfæller.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 23-09-01 12:33

Muslimerne
> ~~~~~~~~~~~~~~~~

Hvorfor svarede du ikke på mit spørgsmål; -

**En muslim der griber sin kone i armene på en anden mand, kan i følge
**Koranen´s lov, lukke hende inde i sit hus på livstid. sura 4 v 16

**Vil det være rigtigt på det område at følge Koranen her i Danmark ??

Fordi det nager dig at dine "Elskede" indvandres tro, ikke er så
vendligsindet
som du vil gøre dem til.

> [...]
hel
> befolkningsgruppe for had, fordi en minimal og ekstrem del af den begår

""Retfærdighedssans"", Væk da op mand, en minimal og ekstrem del af
den begår terror, der er en verdensomspændende orgination som let kan
være Hr Hvemsomhelst der betaler Zakat. (Zakat er til de fattige, men hvem
ved hvor de havner)

> [...]
> direkte lyver, som du gjorde med de 22 som blev anholdt. De blev anholdt

Og de tjente penge for falske penge, Pas og Nakotika, skal bruges til HVAD?

> For det tredie,( og som en slutbemærkning hefra ) tror jeg ikke at DF vil
> kunne tilfredsstille dig

Det tror DF´s byrådsmedlem i Struer heller ikke, men jeg tænkte kun på at
stemme på DF.

>med den måde du agiterer på skal du vist endnu længere ud på højrefløjen
>for at finde meningsfæller.

Nej Kære Jørgen, der er mange der forstår Koran-problemet men gider ikke
overrevles af Muslim-tilhænger der er blindet af deres humane egoisme.

Fra : kurt kristensen

Dato : 24-09-01 11:19

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mG2r7.8463$lk7.150504@news.get2net.dk...

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> folketinget.
> Bin
>
> Åndelige fader.
>
> Erik

Det er da noget af en påstand: bin Ladens åndelige fader skulle bo i
Danmark!!! - vi har stadig ikke fået noget svar, hver er det og hvor? Man
kan ikke bar slynge den slags påstande ud i luften uden at komme med en mere
præcis dokumentation. Men du der ved det harmåske meldelt det til rette
myndighed.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 22-09-01 11:57

d. 21/09/01 16:02 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
3bab4891$0$51395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ja, og hvad så ? Han kone og børn er vel ikke terrorister.

Sikkert ikke. På den anden side har det stået i Århus Stiftstidende, at
flykaprerne, der lavede selvmordsangrebene i USA i sidste uge, havde kone og
børn.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-09-01 12:02

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ~~~~~~~~~~~~~~
> Ja, og hvad så ? Han kone og børn er vel ikke terrorister.
>
> jørgen.

Tja det har vi jo ingen garanti for de ikke er .. og i al fald vil jeg
nok mene at konen måske sagtens kan være impliceret i somewhat .. men
under alle omstændigheder mener jeg ikke at Danmark skal give husly
for hverken terrorister eller deres pårørende .. den eneste måde vi
kan vise at vi er mod terrorister er ved hverken at huse disse eller
disses familie .. mvh Ami

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-01 09:45

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3bac71ef$0$4794$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]

> pårørende .. den eneste måde vi kan vise at vi er mod terrorister
> er ved hverken at huse disse eller disses familie .. mvh Ami

Hvor blev den humanistiske næstekærligheds altomfavnende attitude af?

Den kan måske kun bruges når den kan "gøre nytte" ved at banke andre
oven i hovedet med? Men den er ubrugelig når det skulle hænde at det
kom lidt for tæt på! Tja, sådan er der så meget i denne verden ...
Næstekærlighed i humanismens navn er således kun noget andre skal vise
over for en selv, og ikke noget man selv skal vise over for andre!

Jeg foretrækker den ægte kristne næstekærlighed, der ikke skelner
mellem om det er en "ven" eller "fjende" der har behov for
næstekærligheden

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om Syndfloden: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-015.htm
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : Erik

Dato : 24-09-01 15:13

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Næstekærlighed i humanismens navn er således kun noget andre skal vise
> over for en selv, og ikke noget man selv skal vise over for andre!

Hej Brother, nu er vi enige om en ting merer.

> Jeg foretrækker den ægte kristne næstekærlighed, der ikke skelner
> mellem om det er en "ven" eller "fjende" der har behov for
> næstekærligheden

Mener du ægte kristne næstekærlighed er at impotere en ny
religion og bygge mosker til dem ??

Erik

Fra : MartiN

Dato : 18-09-01 03:32

On Mon, 17 Sep 2001 23:26, "Erik" wrote:

>Jeg ved godt hvad PK i DF står for, men det jeg forsøgte
>at spørge om var, kan man som kristen stemme på DF.

Ud og vise flaget, som faldt fra Himlen hin dag i Baltikum!

--

Mvh, pmn.

Fra : Erik

Dato : 18-09-01 08:20

"MartiN" <paw@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ud og vise flaget, som faldt fra Himlen hin dag i Baltikum!

efter 11-8, har disse vildtfarene idiotiske meninger ikke hjemme,
fra d11-8 kommer der heldigvis en sober og seriøs diskution.

Erik

Fra : MartiN

Dato : 18-09-01 09:28

On Tue, 18 Sep 2001 09:19, "Erik" wrote:

>efter 11-8, har disse vildtfarene idiotiske meninger ikke hjemme,
>fra d11-8 kommer der heldigvis en sober og seriøs diskution.

Den er jeg med på.
Men lad os hellere sige 18-09.
--

Mvh, pmn.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 18-09-01 12:20

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev...

> kan man som kristen stemme på DF.

Det er jo meget individuelt - jeg kan eksempelvis ikke.

Men jeg tror ikke, man kan tale om, hvor man som kristen *bør* sætte sin
stemme, da de politiske partier herhjemme jo (pudsigt nok) er politiske og
ikke religiøse. Heldigvis. Men betragter man sin religion som noget, der
gennemtrænger hele ens liv, tanker og adfærd - ja, da må det også få
politiske konsekvenser, når krydset skal sættes. Men konsekvenserne svinge
fra person til person. Jeg tør godt påstå, at Søren Krarup og jeg næppe
sætter vore krydser de samme steder - men vi er dog begge kristne.

Så altså: hvad man som kristen vil stemme afhænger meget af hvilket syn man
har på kristendommen.

Christina

Fra : Karsten Olesen

Dato : 18-09-01 19:25

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt hvad PK i DF står for, men det jeg forsøgte
> at spørge om var, kan man som kristen stemme på DF.
>
> Erik
***********************

Ja da.
Du kan også spise la-lal-kød...

Men er man muslim, så vil jeg tro
det er svært at sætte sit kryds hos DF..

Fra : Benjamin Greve

Dato : 18-09-01 09:31

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> *********************
> Pia Kjærsgaard er ikke racist.
> Pia er realist.

Jeg ved det er den forkerte nyhedgruppe, men alligevel...

Hvis der er noget Pia K. ikke er, så er det realist. Hun og hendes
"trosfæller" har en fuldstændig forskruet ide om virkeligheden og hvad der
er virkelige problemer kontra små liggyldigheder.

> Hun kan se det vi alle godt ved,
> [...]

Det er noget, undskyld udtrykket, forbandet klynkeri, at påstå danskerne har
det svært! De problemer det danske velfærdsysytem har med flygtninge, er
minimale i universel forstand. Det er noget paranoidt sludder, uden hold i
virkeligheden, at påstå, at vi skulle være specielt økonomisk belastet af de
flygtninge vi har i landet. Selvfølgelig har vi råd til at brødføde en hel
del flere end vi gør i dag. Det er de forkælede og konstant småfornærmede
danskeres liggyldige problemer Pia K. og slæng er fortalere for. At hun så
belejligt kæder problemerne på ældreområdet sammen med de flygtninge vi
modtager, er for mig et godt eksempel på hvad humanisme og retfærdighed i
hvert fald IKKE er. Den sammenkædning er uvederhæftig, og er et klart brud
med grundlaget for den europæiske humanisme. Jeg har meget svært ved at se,
at de relativt små udgifter den danske stat har, er direkte betydende for
det generelle velfærdsniveau. At påstå Pia K. skulle være en speciel
fortaler for de svage danskere har ikke hold i virkeligheden. Jeg har ret
svært ved, at få øje på et eneste parti i folketinget, der ikke mener, at vi
skal behandle vores ældre på en anstædig måde. Jeg tror heller ikke, der er
ret mange danskere der går ind for nedskærnigere på ældreområdet. Hvilket
også er tydeligt afspejlet i de sidste to finanslovsaftaler. Her er
udgifterne til ældreområdet øget betragteligt, også efter at tallene er
prisregulerede.

> Hun accepterer de flygtninge vi har fået ind,
> og jeg sagde flygtninge, ikke bekvemmelighedsflygtninge.

Danmark har skrevet under på nogle internationale aftaler, hvori man har
defineret hvad en flygtning er. Og vi er forpligtet til at give enhver, der
falder ind under denne definition, asyl. Ligeledes er vi forpligtet til, i
hvert individuelt tilfælde, at foretage en objektiv vurdering af
vedkommendes forhold, når en asylansøger melder sig. Og jeg mener faktisk,
at der i udlændingestyrelsen sidder nogle mennesker, som er en hel del mere
kompentente end Pia K. og slæng når det kommer til bedømmelse af, om en
given person er flygtning eller ej.
Grunden til den europæiske humanisme blev lagt efter anden verdenskrig, som
følge af bl.a. nazisternes uhyrlige forfølgelser og etniske udrensninger. De
aftaler som blev indgået, er en stor del af grundlaget for den vestlige
humanisme, og en ef de vigtigste aftaler er Den Europæiske
Menneskerettighedeskonvention. Et brud med den, er et brud med alt hvad vi
har lært af anden verdenskrig. Hvis vi, i vesten, ikke formår at skille os
ud fra alverdens diktatorer og undertrykkere i vores metoder, kan ekstreme
grupper med al ret påstå, at vi er de store sataner. Hvis "vores" måde, at
leve på, er den rigtige, må vi vise hele verden, hvad et retfærdigt
retssamfund er. Retfærdighed i min bog, er ideen om, at alle, og dermed
mener jeg ALLE, er lige for loven. Enhver har ret til, at leve i fred,
enhver har ret til, at tro og tænke som han/hun vil. Når Michael Rex påstår
at Islam ikke er en religion, men en terrororganisation fremstår han som en
total uoplyst tåbe, der kun har som mål, at fodre den indre svinehund. Men
det selvfølgelig heller ikke viden, der er DFs problem, snarere mangel på
samme.
Det, der for alvor kan skille vesten fra alverdens diktatorer og
undertrykkere er netop vores retfærdighed. Og det kan i mine øjne ikke
begrænses til kun at omfatte "vore egne", det må gælde ALLE! Så vidt jeg er
orienteret, indeholder kristendommen også et budskab om næstekærlighed, som
er universel, ret mig hvis jeg tager fejl...

> Jeg har ikke noget imod fremmede, men ønsker
> ikke de ligefrem skal komme rejsende langvejs
> fra, blot fordi de ved, "man har det godt i Danmark".

Jeg ved godt at det er lykkeds Pia K., at få det til at se ud som om, der er
tale om "enorme mængder, der vælter ind over vores grænser, kun for at
udnytte os stakkels hårdt prøvede danskere." Men sådan forholder det sig
ikke i virkeligheden. Som sagt mener jeg, at det er noget ynkeligt klynkeri,
når der tudes op om de, i universel forstand, latterligt små problemer vi
kæmper med på flygtningeområdet. Pia K. beskyldte regeringen for
skræmmekampange i forbindelse med Euro-afstemningen. Men hvis der er noget
Pia K. og slæng har gjort sig skyldige i, så er det en fuldstændig
uvederhæftig skræmmekampange. Det seneste eksempel: DF's bog om Danmarks
fremtid. Den er for mig, et rigtig godt eksempel på, hvad DF virkelig står
for: forlorn, løgnagtig hadekampange tilsat en god portion uvidenhed. Og, at
bogen så tilmed er blevet til ved brug af metoder, som enhvert anstændigt
menneske nødvendigvis må tage afstand, understreger blot yderligere DFs
meget tvetydige forhold til løgn og sandhed.
Men det er da også en hel del nemmere, at tage Pia K.s forenklede og hadske
fantasiversion af virkeligheden for gode varer, end at forholde sig til en
utrolig kompliceret og facetteret virkelighed, hvor det efterhånden er
umuligt at kende forskel på op eller ned, selv for folk, som skulle
forestille at være eksperter.

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : MartiN

Dato : 18-09-01 10:06

On Tue, 18 Sep 2001 10:31, "Benjamin Greve" wrote:

>..."Men det er da også en hel del nemmere, at tage Pia K.s forenklede og
>hadske fantasiversion af virkeligheden for gode varer, end at forholde sig til
>en utrolig kompliceret og facetteret virkelighed, "..

Ja, dèt var jo lidt af en opsang. Flot sprogbrug iøvrigt...

Jeg vil endog sige: Al denne politiseren!
Var det ikke bedre at iføre sig en passende læremæssig klædning?
Det er let sagt -javel. Men ikke desto mindre et forsøg værd.

--

Mvh, pmn.

Fra : kurt kristensen

Dato : 24-09-01 11:25

Benjamin Greve <stam@mac.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9o710j$75j$1@sunsite.dk...

> [...]
> utrolig kompliceret og facetteret virkelighed, hvor det efterhånden er
> umuligt at kende forskel på op eller ned, selv for folk, som skulle

Tak til Benjamin G for en fornem redegørelse. Den burde flere læse og tage
til efterretning.
- en enkel tilføjelse: Pia K og hendes bagmnænd er utrolig dygtige til at
manupulere med
den danske befolkning og dens uvidenhed.

Fra : Erik

Dato : 24-09-01 14:52

"kurt kristensen" <kurtkristensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> manupulere med
> den danske befolkning og dens uvidenhed.

Det går da også meget godt for de andre partier, f. eks har PN
prøvet at fortælle os, at det går godt i Danmark og at mange
indvandrer er kommet i arbejde og senest at vi ikke er i en
Religionskrig med Muslimske fundamentalisters terror for Allahs
sag.

Men nu får Pia og Poul travlt med at stoppe de ca. 2000000 Afganer.
Pia vil ikke betale og Poul kan ikke betale, Hvad så??

Erik

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 18-09-01 20:36

Så har denne politiske tråd kørt længe nok, titlen var lovende og jeg
ventede spændt på om du virkelig ville diskutere kristendom OG Pia..

så vær venlig at flytte diskutionen til dk.politik.

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : MartiN

Dato : 19-09-01 00:32

On Tue, 18 Sep 2001 21:36, "Rengøringsassistenten" wrote:

>Så har denne politiske tråd kørt længe nok, titlen var lovende og jeg
>ventede spændt på om du virkelig ville diskutere kristendom OG Pia..

For det første: Måske var det fair nok at udelade modtageradressen.
Men for det andet: Kan en drejning af debatten i retning af kristendom
ELLER Pia Kjærsgård til gengæld accepteres?..

>så vær venlig at flytte diskutionen til dk.politik.

Nå, jeg fandt følgende under signaturfeltet:

>"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

Plukfisk eller hakkekød???

--

Mvh, pmn.

Fra : Rune

Dato : 23-09-01 21:36

> Men det kommer helt automatisk.
> De fleste ønsker dem ikke her.

Der huggede du dig selv i tåen.......

Læser du overhodet meningsmålinger ??
(eller eksisterer de måske ikke i din lille verden... )

ALLE ( og gentagne) meningsmålinger viser, jeg gentager ; ALLE
meningsmålinger viser at et flertal af danskere ønsker "de fremmede " her.

Gå dog et andet sted hen, et sted hvor du måske er lidt heldigere med at
komme med fejlagtige påstander

venlig Hilsen Rune Årseth

Fra : Live4Him

Dato : 18-09-01 12:38

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man som kristen bruge Pia fra DF til at udryde
> en anden trosretning ved at stemme på hende.
>
> Jeg over det skiseme meget lige i tiden.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Hvis dit ønske er at udrydde Islam, så tror jeg du skal gå over i en anden
boldgade der hedder bøn. For jeg tror det mere er en åndelig krig, end en
verdslig. Bed for muslimerne at de må blive frelst. Kender du nogen muslimer
så forkynd Guds ord for dem og vær Guds ord for dem.

Vi kan ikke fordrive mørket ved hjælp af mørket. Men vi kan fordrive mørket
ved lyset, og Jesus Kristus er verdens lys.

Så det er kærlighed, og ikke had, der ændrer tingene. Pia Kjærsgaard gør
hverken fra eller til, men en retfærdigs bøn udretter derimod meget.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 19-09-01 09:38

> [...]
muslimer
> så forkynd Guds ord for dem og vær Guds ord for dem.

Jeg vil ikke have det fjerneste imod, at Islam bliver udrydet,
Og jeg kan læse afdit indlæg, at du også gerne ser dem udrydet.

Min erfaring med Muslimerne nede i Afrika er, får de Helligånden
bliver de dræbt af deres Muslimske brødre.

> [...]
>
> Så det er kærlighed, og ikke had, der ændrer tingene. Pia Kjærsgaard gør
> hverken fra eller til, men en retfærdigs bøn udretter derimod meget.

Hvordan kan du skrive sådan vås, Jørgen. De kristne her i Danmark
har bedt om vækkelse i landet, alle de år jeg kan huske tilbage uden
resultat. Så hvordan kan du tro at bøn kan stoppe den Muslimske
vækkelse og fremmarch her i Danmark.

Erik

Sura 2 v 217
"det er foreskrevet jer at kæmpe, selv om i hader det. Men det kan
være, at I hader noget, skønt det er godt for jer, og det kan være,
at I elsker noget, selv om det er dårligt for jer, og Allah ved (besked),
Men I ved det ikke"

Fra : Live4Him

Dato : 19-09-01 15:43

> Jeg vil ikke have det fjerneste imod, at Islam bliver udrydet,
> Og jeg kan læse afdit indlæg, at du også gerne ser dem udrydet.
~~~~~~~~~~
Næh. Jeg ønsker bare at mennesker skal blive frelst ; om de så bliver frelst
ud af Islam, New Age, eller en anden trosretning, er jeg sådan set ligeglad
med.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 19-09-01 21:08

> [...]
frelst
> ud af Islam, New Age, eller en anden trosretning, er jeg sådan set

Det er jeg også, men ham der skal slippe den er ikke.

Erik