TV-out problemer med Hercules Kyro2
Fra : Claus Larsen

Dato : 17-09-01 21:16

Nu har jeg invisteret i et S-VHS kabel med SCART-stik og forbundet det, men
jeg kan ikke få noget signal på mit TV.

Jeg formoder at kortet skal indstilles til PAL - og jeg har søgt både UHF og
VHF båndene igennem, men kan overhovedet ikke finde noget signal. Heller
ikke på video-kanalen, som producentet ellers forskriver...

Nogle forslag eller løsninger ???

Med venlig hilsen/best regards

Claus Larsen, Hvidovre
c.l@cool.dk

Fra : krumme

Dato : 17-09-01 21:53

Jeg gjorde det samme som dig, et s-vhs kabel fra pc til vidio og jeg fik et
perfekt billede men......ingen lyd så nu venter jeg på en mail fra b&o
om lydproblemet.
Men tilbage, jeg var ind i min fjernsyn/vidio opsætning og derinde vælge
s-vhs source istedet for vidio.. håber det kan hjælpe dig.

Krumme

Fra : Claus Larsen

Dato : 17-09-01 22:22

Jeg har løst problemet med signal. TV'et skulle stå på AV-kanalen.
Nu er problemet bare at når jeg aktiverer både TV og skærm (under TV-output
fanebladet) går min skærm i sort.
Skærmen er en Compaq P110 21".

Nogle forslag ???

Fra : krumme

Dato : 17-09-01 22:44

Ikke lige på stående fod, det der sker ikke her. Jeg får både billede på min
tv og skærm Neovo 15 tft.
Men det kan være du kan hjælpe mig med lyden? Hvilket kabel benytter du til
lyd og hvorhen placerer du det???

Fra : Claus Larsen

Dato : 17-09-01 23:50

Lyden er jeg ikke nået til endnu - skal lige have løst problemet med skærmen
først.
Jeg bruger et S-VHS kabel der sættes i TV-output og i lydkortets udgang.

Claus

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-09-01 09:49

> Men det kan være du kan hjælpe mig med lyden? Hvilket kabel benytter du
til
> lyd og hvorhen placerer du det???

Lyden henter du fra dit lydkort. Du skal bruge en Minijack til 2x Phono (OSJ
kabel som regel 1,5 m) og forlænge det til dit fjernsyn eller anlæg. S-VHS
kablet transporterer kun billede. Du kan evt købe en scartadapter som har
S-VHS indgang og 3 x Phono (billede+lyd+lyd) som kan gå i scartindgangen på
dit TV.

mvh

Michael

Fra : krumme

Dato : 18-09-01 17:57

Takker for hjælpen og vil fluks investere i sådan en fætter

Krumme

Fra : Kadann

Dato : 18-09-01 09:37

Det er da klart at du ikke får noget lyd fra det kabel, eftersom der
for det første ikke er indbygget et lydkort sammen med dit grafik, og
du skal trække lyden fra dit lydkort.. og for det andet, så
understøtter S-Video.. eller S-VHS, hvis du vil kalde det dét, kun
billede.. ikke lyd.

Så smid din PC til anlægget, så får du alt den lyd du kan ønske dig

Fra : krumme

Dato : 18-09-01 17:56

Takker for hjælpen.

Krumme