Hjæælp..
Fra : Guess

Dato : 17-09-01 20:25

Hej alle

Jeg håber på nogle gode råd til mit "problem".

Jeg er igang med mit sidste år på HHX, og har langt mellem hus og
handelsskole. Derfor kan der godt vare længe inden at jeg får spist noget.

Jeg mangler ganske enkelt engergi sidst på daget. Ved 12-15-tiden er jeg
fuldstændig udbrændt, og er ikke opsat på at skulle hjem og lave lektier.
Det der med en banan hjælper ikke så meget på mig.

Om morgenen er jeg slet ikke sulten, og kan kun klemme en lille bid mad ned.
Derfor skal det jo helst være noget der mætter (så maven ikke knurrer).

Jeg håber på nogle gode forslag til noget mad

Knus og kram

Fra : Allan Nielsen

Dato : 17-09-01 22:42

"Guess" <tilanne@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derfor skal det jo helst være noget der mætter (så maven ikke knurrer).
>
> Jeg håber på nogle gode forslag til noget mad

Begynd på noget motion. Løb eller cykel noget mere. Du kan også starte i et
træningscenter, hvis du har mulighed for det.
Kort sagt: få gang i noget motion, jeg tror det vil hjælpe på din energi
igennem dagen. det har i hvert fald virket på mig!

Mvh Allan

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 21-09-01 16:37

> [...]
> Kort sagt: få gang i noget motion, jeg tror det vil hjælpe på din energi
> igennem dagen. det har i hvert fald virket på mig!

Hvordan og hvorfor hjælper det med motion ??

Fra : Allan Nielsen

Dato : 21-09-01 18:07

> Hvordan og hvorfor hjælper det med motion ??

Gå ind på www.iform.dk og www.motion-online.dk der kan du læse en masse om
hvordan og hvorfor.

Jeg kan i hvert fald skrive under på, at det virker!

Mvh Allan

Fra : Britta Larsen

Dato : 21-09-01 22:06

Hej.....

Hmm tror jeg vil råde dig til at begynde at spise morgen mad, det hjælper
dig nok også i den sidste ende af dagen :)

M.v.h.

Britta

Fra : Mette Frederksen

Dato : 27-09-01 07:08

Hej "Guess"

Jeg kender dit problem alt for godt! det der med at spise morgenmad så
tidligt (for du står vel op kl. 6 eller noget i den stil) er ikke lige så
sjovt...

Men det handler om at komme ind i en god rytme (jeg taler af erfaring).

Mange mennesker lader være med at spise morgenmad.. Det resulterer ofte i at
man spiser små mellemmåltider (af den usunde slags) og at når man så endelig
kommer til aften så er ma så umattet og tappet af energi. Fordi man ikke har
fået nok at spise fra morgen af så er man ofte tilbøjelig til at spise noget
ekstra til aften.... For de fleste mennesker er aftenmåltidet
hovedmåltidet... men det er altså morgen maden der skal være hovedmåltidet!

Så hvis du kender til ovennævnte, så er det bare med at få vendt den cirkel!
Det du skal starte med at gøre, er at selvom du er meget sulten til aften,
skal du prøve at spise lidt mindre en du normal ville gøre!!! Bare lige
sådan at du kan klare dig...
Næste dag er det ikke sikkert at du føler dig sulten men prøv alligevel at
spise noget (havre gryn er rigtig godt og det er hurtigt at spise... du har
jo sikkert travlt om morgenen! *LOL*)... Når du kommer til aften så prøv at
begræns dit aften måltid til minimum igen... Og næste morgen kan du sikkert
føle en smule sult... Fortsætter du sådan vil du på et tidspunkt få vænnet
kroppen til at det er helt normalt for dig at spise morgenmad... Of efter en
kort periode behøves du ikke tænke over hvor meget du spiser til aften....
for så er det blevet en vane ikke at spise så meget!
Men det er klart at du skal have den mad din krop har brug for, derfor er
det kun lige de første par dage du skal være rigtig striks med
aftensmaden... sådan lige for at få vendt rytmen.

Hvorfor skulle de så virke?
Jo.. mit problem var et jeg ikke havde lyst til at spise morgenmad, jeg
havde ikke nogen energi om aftenen og sådan var det hver dag.
Jeg kontaktede en træner på et slankehold og spurgte hvad jeg skulle gøre!
Han gav mig det råd jeg ga dig ovenfor.
Når man ikke spiser om morgenen, så bliver man jo sulten om aftenen.. og når
man så spiser for meget om aftenen så er det da klart at man ikke er sulten
om morgenen! Derfor gør vores levestil at vi spiser en masse energi om
aftenen og den skal vi så bruge om natten!... Man har vi brug for energien
på det tidspunkt?

So du kan se er det en meget dårlig rytme man skal ud af.. og det gælder
simpelthen bare om at spise meget til morgenmad, lidt mindre til frokost og
mindst til aften... Så får man fordel energien så den passer til de
tidspunkter hvor vi også skal bruge engergien! *S*

Jeg håber at du kan bruge det til noget!

Mvh Mette

\!/
(@ @)
http://www.valo.dk