Oversættelse fra GB til DK af cinamon stic~
Fra : Emil

Dato : 17-09-01 18:14

Hej

Under mine eksperimenter er jeg stødt på en ingrediens jeg ikke
lige umiddelbart genkender. Jeg har prøvet med det ellers
udmærkede www.xs4all.nl oversættelsessted for køkken og mad.
(De har heller ikke anchovy = ansjos på DK).

Men jeg skal altså have fat på en en tomme cinamon stick, hvad
skal jeg købe?

På forhånd tak.

m.v.h. Emil

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-09-01 18:21

Emil skrev:

> Men jeg skal altså have fat på en en tomme cinamon stick,
> hvad skal jeg købe?

Mon ikke bare det er en tomme ganske almindelig kanelstang?
Altså de der sammenrullede barkstykker.

// Klaus

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 17-09-01 18:57

"Klaus Alexander Seistrup" skrev i en meddelelse

> Mon ikke bare det er en tomme ganske almindelig kanelstang?
> Altså de der sammenrullede barkstykker.

Det er også mit bud. "Cinnamon" betyder med sikkerhed kanel og "stick" vil
jeg også gætte på henviser til de sammenrullede barkstykker - eller hvad man
skal kalde dem.

Kåre

Fra : Emil

Dato : 17-09-01 20:27

On Mon, 17 Sep 2001, Kåre Weng Madsen wrote:

>Det er også mit bud. "Cinnamon" betyder med sikkerhed kanel og "stick" vil
>jeg også gætte på henviser til de sammenrullede barkstykker - eller hvad man

Bingo! Der er altså en stavefejl i min engelske opskrift. Det
passer helt fint med et stykke kanel i opskriften til
Worcestershire Sauce. Og når det staves korrekt kan det også
findes på www.xs4all.nl - men ikke i Gyldendals røde!

Tak for hjælpen - og emails - nu starter dette års eksperiment
med stærk engelsk sovs.

m.v.h. Emil

Fra : Morgan Green

Dato : 27-10-01 15:00